1343-68

1343-65

گالری معتبر ابرا ، برگزارکننده نمایشگاه های متفاوت از هنرمندان متفاوت این بار برای اولین بار نمایشگاهی از طرف آرت اکسپوی تهران شنبه 16 مارچ برگزار می کند.
شنبه 16 مارچ گالری ابرا، از طرف آرت اکسپوی تهران یک نمایشگاه دیدنی از آثار هنرمندان داخل ایران بر پا می داردکه این آثار از میان 1500 اثر از 500 هنرمند جوان برگزیده شده است.
این گزینش که در 35 اثر کامل هنرمندانه خلاصه شده است، درواقع دروازه های تازه ای از هنرها و هنرمندان ایرانی را برای علاقمندان می گشاید. به همین منظور با نسرین برکت مسئول آرت اکسپوی تهران مصاحبه ای انجام داده ایم که از نظرتان می گذرد.
***
آرت اکسپو تهران چگونه شکل گرفت؟
سايت آرت اكسپو تهران با همكاري گالري آرت پي پل يكي از گالري هاي بنام و فعال هنري در كاليفرنيا، مسابقات آنلاين هنرهاي تجسمي را در سپتامبر 2011 برگزار كرد.
در اين مسابقه 1400 هنرمند ايراني شركت كردند و آثار برگزيدگان در 4 نمايشگاه با همكاري بين گالري هاي آرت پي پل و ابرا در آمريكا و فروهر و هفت ثمر در ايران به نمايش گذاشته شد
دومين فراخوان آرت اكسپو تهران  با همكاري گالري هاي آرت پي پل و ابرا و حمايت شركت تيوا تحرير ( نمايندگي انحصاري ليرا در ايران) در زمينه نقاشي و شامل رشته هاي رنگ، مواد رنگ ، اكرليك، آبرنگ، تركيب مواد، كولاژ، طراحي و تصويرگري در سپتامبر 2012 برگزار شد و برگزيدگان نهايي امكان نمايش آثار خود را در گالري هاي ابرا و آرت پي پل خواهند داشت.
خانم برکت هدف شما از برگزاری نمایشگاهی بزرگ برای هنرمندان ایرانی‌ چیست؟
با هدف معرفي هنرمندان ايراني در سطح جهان
چند نفر در این همایش شرکت کردند؟
درسال اول هزارو چهارصد نفر و در سال دوم بیش از پانصد نفرودلیل کاهش افراد اینست که رشته های عکاسی و ویدیو حذف شدند
چگونگی‌ انتخاب به چه صورت بوده است؟
انتخاب ها بر اساس داوری صورت گرفته و داوران مسابقه آقایان حسام ابریشمی،علی معمار، مسعود پور حبیب، گای کلمنت کوهن و خانم پاسکال تی سایر هستند
چندمین سال بر پائی این نمایشگاه هست؟
دومین سال برپایی نمایشگاه است.

1343-64

آیا فکر می‌کنید بهترین هنرمندان ایرانی را انتخاب کردید؟
انتخاب ها را داوران با توجه به کیفیت کار و سایر شرایط نام برده شده در مسابقه انجام داده اند. و مسلما در تمام دنیا سلیقه داوران در انتخاب کار تاثیر گذار خواهد بود و با توجه به اینکه داوران همگی از هنرمندان حرفه ای هستند، سعی شده که بهترین کارها انتخاب شوند
آیا از استادان و هنرمندان مشهور هم در میان این عدّه وجود دارند؟
البته هدف اینست افرادی که موقعیت نمایش آثار برایشان وجود ندارد بتوانند به راحتی آثارشان را به دنیا معرفی کنند و در این مسابقه افراد حرفه ای هم شرکت کرده اند ضمن اینکه استادان هم از مسابقه حمایت کردند. 
تا آنجا که می‌دانیم آثار انتخاب شوندگان در دو نمایشگاه در لوس انجلس و سن فرانسیسکو به نمایش در میاید ، این نمایشگاهها از چه تاریخی و برای چه مدت خواهد بود ؟
آثار به مدت دو هفته در ماه مارچ در هردو گالری به نمایش در خواهد آمد
آیا خود هنرمندان در این نمایشگاهها حضور خواهند داشت ؟
احتمالا برخی از هنرمندان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
سال گذشته عکس و ویدئو آرت هم جز نمایشگاهها بود آیا امسال هم همچنین است ؟
امسال فقط در رشته نقاشی و شامل آثار رنگ و روغن ، مداد رنگ، اکرلیک ، آبرنگ ، ترکیب مواد ، کولاژ ، طراحی و تصویرگری میباشد
بیشتر آثار در اندازه‌های بزرگ با قیمت‌های مناسب هستند ، و چرا؟
معمولا در اکسپو ها قیمت آثار به صورت مناسب ارایه میشود تا امکان فروش اثر برای هنرمند بوجود بیاید.
آیا امسال هم مانند سال گذشته کتابی از این هنرمندان چاپ خواهید کرد؟
بله کتاب هم چاپ خواهد شد.
برای یک نقاش جوان ایرانی‌ چقدر اهمیت دارد که آثارش در گالریهای آمریکا مانند ابرا گالری و یا آرت پیپل به نمایش در آید؟
نمایش آثار در گالریهای معتبر و حرفه ای مانند ابرا و آرت پیپل میتواند برای هنرمندان جوان رزومه هنری خیلی خوبی باشد
هنرمندان جوان از این طریق به جهان حرفه ای راه پیدا می کنند و ضمنا با هنر دوستان نیز آشنا میشوند و موقعیت فروش آثار برایشان فراهم میشود.