1516-40

بخش دوم
سئوال دهم- آیا چک کردن Credit score به امتیازم لطمه میزند؟ بله و خیر.
پاسخ: اگر تمایل دارید از امتیاز اعتباری خود با خبر شوید می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید. چک کردن امتیاز توسط خود شخص هیچ تأثیری روی امتیاز اعتباری ندارد، حتی اگر شخص هر روز امتیاز خود را چک کند. اما اگر این شخص برای گرفتن کردیت کارت چه بانکی یا فروشگاهی ظرف مدت کوتاهی‌ (معمولا ۶ ماه) سراغ شرکت‌های متعددی رفته و به هر کدام از آنها اجازه دهد تا امتیاز او را چک کنند، به امتیاز وی لطمه وارد خواهد شد. این قاعده در مورد اقدام کردن برای وام مسکن، وام دانشجویی و یا وام اتومبیل نیز صادق است چرا که ماهیت اقدام برای این وام‌ها ایجاب میکند تا شخص به سراغ شرکت‌های مختلف رفته تا بتواند وامی متناسب با شرایط خود را پیدا کند.
سئوال یازدهم: اگر بانک وام ماشین را Approve کند و کسی بخواهد قبل از Pay off کردنش، وام بیزنس بگیرد، آیا بانک دوباره به او وام میدهد؟
پاسخ: با توجه به اینکه ماشین یک دارایی قابل تملک محسوب میشود نبایستی روی وام بعدی شما تاثیری بگذارد ولی این موضوع را مدنظر داشته باشید پرداخت های ماهیانه ی شما برای ماشین از نظر بانک جزو مخارج شما محسوب شده و از درآمد شما میکاهد و بانک برای اعطای وام بعدی به این موضوع توجه خواهد نمود که پس از کسر مخارج شما که شامل کلیه اقساط ماهیانه شما میباشد، آیا هنوز درآمد شما کفاف پرداخت اقساط وام جدید را خواهد داد یا خیر.

1516-41

سئوال دوازدهم: آیا تسویه کامل کردیت کارت یا Line of Credit و بستن آن به افزایش امتیاز اعتباری کمک می‌کند؟ خیر
پاسخ: این مورد یکی‌ از رایج‌ترین شایعات در دنیای کردیت است. پرداخت کامل کردیت کارت یا Line of Credit و بستن آن معمولا به جای افزایش امتیاز، آن را کاهش می‌دهد. مخصوصاً اگر سقف اعتبار کارت یا حسابی‌ که آن را بسته اید بالا بوده و یا این کارت یا حساب، قدیمی‌ بوده باشد. به خاطر بسپارید که باز کردن حساب کردیت کارت و یا حساب‌های اعتباری مانند یا لاین-اف-کردیت و بستن آن‌ها، هر دو به امتیاز شما لطمه می‌زنند. بر این اساس هر گاه به شما پیشنهاد باز کردن حساب اعتباری شد، قبل از اقدام کردن، در مورد آن به خوبی‌ فکر کنید. در ضمن توجه داشته باشید که حساب بانکی‌ با حساب اعتباری تفاوت دارند. شما می‌توانید حساب بانکی‌ خود را هر زمان که اراده کنید بدون تاثیر منفی‌ روی امتیاز اعتباری ببندید.
سئوال سیزدهم: امتناع از پرداخت بدهی تا چند سال روی سابقه اعتباری من تأثیر می‌گذارد؟
پاسخ: چنانچه شما به شرکتی که به مؤسسات ثبت اعتبار گزارش می‌دهد ، بدهی پرداخت نشده دارید و یا بدهی شما به آژانس های کالکشن واگذار شده است ، سابقه شما تا ۷ سال تحت تاثیر منفی‌ قرار می‌گیرد .
سئوال چهاردهم: آیا پرداخت بدهی‌ها ، بلافاصله امتیاز اعتباری را افزایش می‌دهد؟ بلی و خیر.
پاسخ: اگر چه پرداخت بدهی‌ها به افزایش امتیاز اعتباری کمک شایانی می‌نماید، اما معمولاً ترمیم خسارت‌های وارد شده به امتیاز اعتباری به زمان طولانی‌ نیاز دارد. به عبارت دیگر اگرچه پرداخت بدهی‌ها، اولین و مهم‌ترین اقدامی است که هر شخص برای بهبود سابقه اعتباری خود می‌تواند انجام دهد، اما این اقدام بلافاصله اثر بخش نبوده و نتایج مطلوب آن در طول زمان به ثمر می‌نشیند.
سئوال پانزدهم: اگر حسابی بمدت طولانی استفاده نگردد چه اتفاقی میفتد؟ آیا بانک آنرا بسته و جریمه میگیرد؟
پاسخ: هر حسابی که بمدت طولانی بدون وجود هیچگونه مبلغی در آن و بدون استفاده باقی بماند از طرف بانک بسته خواهد شد و اگر منفی هم شده باشد پس از بسته شدن حساب، مبلغ منفی شده بهChexsystem فرستاده خواهد شد.
سئوال شانزدهم: آیا داشتن کردیت کارت‌های متعدد، امتیاز اعتباری من را کاهش می‌دهد؟
پاسخ: خیر! فرقی‌ نمی‌کند شما ۳ کارت اعتباری دارید و یا ۳۰ تا. مطلبی که اهمیت دارد این است که چه مبلغی از اعتبارتان را استفاده کرده‌اید (بدهی دارید).