1592-54

پیشگیری از هر آسیبی را باید آگاهانه از خانه و از مدارس آغاز کنیم
آگاهی بزرگترین هدیه ایست که می توانیم به کودکانمان هدیه دهیم
زخم های جامعه متعلق به فرد فرد ما می باشند، با هم و در کنار هم مرهمی باشیم بر این زخم ها….

بنیاد آینه در این عصر، عصر تنهایی و در خود فرو رفتن ها ، در فصلی جدید از فعالیت های آموزشی خود از طریق رادیوی ۲۴ ساعته ماهواره ای یاست ، که به بنیاد آینه در راستای اهداف آموزشی و انساندوستانه آن هدیه شده ، چندیست که به خانه های دل شما می آید. در عصری که هیچ کس حتی تنهایی اش را با کسی سهیم نمیشود، آینه با برنامه های متنوع خود با شما از عشق بلاعوض، از پرواز، از آزادی، از بهبودی، از همدلی، از همزبانی، از همدردی و از مرهم گذاری سخن میگوید.
داریوش اقبالی، هنرمند، فعال اجتماعی و بنیانگذار بنیاد آینه از سرآغاز فعالیت برآن بوده تا با ارائه آگاهی، آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرد فرد جامعه را با حرکتی هدفمند از ” من ” به ”ما ” برساند، تا جامعه را بسوی مرهم گذاری بر زخم هایی مشترک سوق دهد. زخم هایی مانند بیماری جهانی اعتیاد، خشونت خانگی، نقض حقوق بشر و معضل کودکان کار و خیابان و پناهجویان بی پناه.
در دورانی که انسان ها هر روز مجازی تر میشوند و هر روز منزوی تر هم میشوند، آینه به خانه دل شما می آید تا از راهکارها و تجربه ها مرهم بسازد، تا پیام های امید و نوید بهبودی آسیب دیدگان و افتادگان به پا خاسته را با شما تقسیم کند. در این ۱۵ سال و اندی، تمام تلاش داریوش و یارانش در بنیاد آینه این بوده تا جامعه را با توشه آگاهی، آموزش و پیشگیری مسلح سازد. این بار یکشنبه پیش، ده دسامبر ۲۰۱۷، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر ، بنیاد آینه برنامه های زنده آموزشی خود را با برنامه های ویژه ای آغاز نمود که نه تنها از طریق اپ رادیو آینه، بلکه از طریق کانال لایوستریم آینه در سراسر جهان پخش گردید.
هر یک از برنامه های رادیو آینه، بعنوان یک رسانه آزاد، مستقل و مردمی، یک پروژه منحصر بفرد و هدفمند است که با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و دردهای مشترک کل جامعه تهیه میشوند. یکشنبه پیش در کنار داریوش و همکاران و متخصصینی که برنامه سازان رادیو ۲۴ ساعته آینه را داوطلبانه تشکیل میدهند، بنیاد آینه روز جهانی حقوق بشر را با شما جشن گرفت. سازمان جهانی ”‌جوانان برای حقوق بشر” و سازمان ” SHARE ” نیز در این برنامه زنده ویژه در کنار داریوش از اهمیت آگاهی از حقوق بشر و پاسداری از این حقوق برنامه های جالبی تدارک دادند، منجلمه رپرتاژی از راهپیمایی که سازمان جوانان برای حقوق بشر در این روز در لوس آنجلس برگزار نمود. داریوش در پیامی که به مناسبت این روز تاریخی در برنامه های زنده ارائه داد یادآوری کرد که هدف بنیاد آینه این بوده و هست که یا راهی بیابد و یا راهی بسازد تا فرد فرد جامعه را در توانمندی در راستای رسیدن به جامعه ای سالم و زندگی پویا با توشه آگاهی، آموزش و پیشگیری توانمند سازد. داریوش معتقد است که به هم رسیدن یک شروع است، با هم ماندن پیشرفت و همدل و همزبان بودن موفقیت. در کنار ارائه مستند هایی در رابطه با کمپین هدیه کودکی و کتاب بازی به کودکان کار، خیابان و بدسرپرست که تا کنون بیش از ۸۵۰ کتاب آموزشی و نزدیک به ۴۰۰۰ رقم لوازم تحریر به این قربانیان کوچک هدیه شده، و کمپین درختکاری بنیاد آینه که در این راستا نزدیک به ۷۰۰۰ درخت در ایران به دست بهبودیافتگان کاشته شده، داریوش یادآور شد که باید از نا آگاهی، انکار و حقیقت گریزی گذشت و آنچه هست را آینه وار دید و برای دوباره جوانه زدن آنچه باید را با عشقی بلاعوض بوجود آورد.
داریوش اضافه کرد که پیشگیری از هر آسیبی را باید آگاهانه از خانه و از مدارس آغاز کنیم و اهدای کتاب یعنی آگاهی بخشی. او متعقد است که آگاهی بزرگترین هدیه ایست که می توانیم به کودکانمان هدیه دهیم چرا که با اهدای کتاب به کودکانمان جهان فردای آنها را سرشار از صلح و دوستی و عاری از خشونت و فقر فرهنگی خواهیم ساخت.

1592-55

1592-56

در دورانی که در کنار زخم های انسان ها زخم های محیط زیست هم رو به رشد می باشند، بنیاد آینه همچنان به تشویق همه عزیزانی که از هر آسیبی بخصوص بیماری اعتیاد رها شده و به دنیای بهبودی گام نهادند به پیوستن به کمپین درختکاری بنیاد آینه می نماید. در عرض دو سال و اندی که از شروع این کمپین میگذرد نزدیک به ۸ هزار درخت در سراسر ایران به دست بهبودیافتگان کاشته شده. لازم به ذکر است که براساس اعلامیه سازمان جهانی کار حدود ۱۶۸میلیون کودک در بازار کار در سراسر جهان محکوم به کار هستند
ايران از سال 1373 با امضاي پيمان‌نامه حقوق جهاني كودك، موارد ذکر شده در این پیمان نامه را پذيرفت اما همچنان طبق بسیاری آمارها بیش از ۷ میلیون کودک کار در کوچه پس کوچه های سرزمین ما کودکی گمشده شان را به فراموشی سپردند و روزمرگی میکنند.
داریوش به هموطنانش یادآوری کرد که برای مشارکت در طرح تجهیز کتابخانه مدارس محروم ، دست تان را در دست بنیاد آینه بگذارید و در هدیه کتاب بازی به این آینده سازان خسته دل آنها را در مقابل آسیب های اجتماعی توانمند سازید. بنیاد آینه همیشه از جامعه دعوت به عمل آورده تا با هم و در کنار هم جامعه ای سالم و پویا را با پیشگیری و درمان بیماری اعتیاد، خشونت خانگی، فقر و بی خانمانی کودکان و بزرگسالان بوجود آوریم. بنیاد آینه با ارائه برنامه های آموزشی در این رادیو ۲۴ ساعته خود تلاش میکند تا حامی قربانیان نقض حقوق بشر و آسیب های ناشی از پناهجویی که در آمریکا ، ایران و سراسر دنیا بسر می برند نیز باشد. داریوش اقبالی اضافه کرد که در آینه الهام و تشویق حس انساندوستی باور و مرام ماست. او توضیح داد که از حس انساندوستی و یاری به همنوع الهام میگیرد تا بتوان به آنان که در عذابند ثابت کرد که میتوان از روزمرگی به زندگی را ساختن رسید. مثل همیشه داریوش یادآور شد که هرگز تا به امروز نیاز به اتحاد برای ساختن یک جامعه سالم و زمینه های مشترک برای پذیرش و متحول شدن دیدگاه و حس درک متقابل، از خواستن و داشتن به بودن و ساختن رسیدن ، با بهره گیری از قدرت آموزش و مددکاری اجتماعی برای بالا بردن آگاهی جمعی وجود نداشته است. در کنار این توضیح که بیماری جهانی و کشنده اعتیاد هیچگونه مرز جنسی، سنی، قومی، مذهبی و اجتماعی نمی شناسد و اینکه آمار قربانیان در همه جای دنیا حتی در آمریکا رو به افزایش است تا جایی که امروز شاهد روزی ۱۴۹ مرگ به دلیل اوردوز فقط در آمریکا هستیم، در بخشی از برنامه های ویژه رادیو ۲۴ ساعته آینه داریوش در رابطه با فعالیت های سودجویانی که با استفاده از تصاویر و نام بنیاد آینه برآنند که قربانیان و دردمندان را فریب داده و به آنها قرص های گیاهی برای ترک اعتیاد بفروشند هشدار داد و یادآور شد که بنیاد آینه هیچ کالایی برای فروش ندارد و تمامی هدف آینه خدمت و مرهم گذاری است و از هموطنان خود خواهش کرد که فریب اینگونه فعالیت های گمراه کننده، غیر انسانی و غیر قانونی را نخورند و هوشیارانه در پی مددجویی اصولی از سازمان های سالم و خدمتگذار و بهبودیافتگان باشند.
با تبریکی گرم برای داریوش اقبالی و یاران او در بنیاد آینه، متذکر میشویم که شما میتوانید به برنامه های بنیاد آینه از طریق تارنمای یوتوب آینه و یا از طریق تلفن های همراه خود با دانلود کردن اپ برنامه های رادیوی ماهواره ای آینه بطور رایگان گوش کنید. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و دانلود کردن اپ رادیو آینه لطفأ از تارنمای رسمی بنیاد آینه، www.Ayeneh.org ، دیدن فرمایید و با کلیک کردن بر روی دگمه رادیو ماهواره ای آینه در صفحه خانه از برنامه های آگاهی دهنده بنیاد غیر انتفاعی آینه بهره ببرید.

مشخصات کانال ماهواره ای
رادیو آینه
Satellite:Yahsat
ماهواره یاه ست
Frequency:11900
فرکانس ۱۱۹۰۰
Polarization : Horizontal
سیمبولریت ۲۷۵۰۰
Symbol Rate:27500
FEC:7/8

1592-57