1378-52

آغاز جستجو برای دانشجویان بورسیۀ جدید ادیسن

اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید و در نظر دارید که در رشته های STEM یعنی علوم پایه، فن آوری، مهندسی یا ریاضی در کالج به تحصیل بپردازید، ممکن است بتوانید واجد شرایط یکی از چندین بورسیۀ شرکت Edison International، شرکت مادر شرکت برق جنوب کالیفرنیای ادیسن (SCE) شوید. زمان ارائۀ درخواست برای طرح بورسیۀ 14-2013 شرکت ادیسن (Edison Scholars Program) از 1 اکتبر 2013 آغاز شده و تا دهم ژانویۀ 2014 ادامه دارد.
در این طرحِ 1.2 میلیون دلاری به 30 نفر از دانش آموزان سال آخر دبیرستانی که ساکن جنوب کالیفرنیا هستند یا در مدارس خصوصی و دولتیِ داخل مناطق خدماتی شرکت برق SCE تحصیل می کنند و قصد ادامۀ تحصیل در رشته های STEM در کالج را دارند، بورسیه ای به ارزش 40000 دلار تعلق می گیرد. به ویژه دانش آموزان خانواده های کم درآمد را تشویق می کنیم که در این طرح شرکت کنند.
خانم تَمی تامبلینگ مدیر بخش نوع دوستی و سرمایه گذاری در اجتماع شرکت SCE اظهار داشت: “طرح بورسیۀ شرکت ادیسن فرصتی استثنائی برای آن دسته از دانش آموزان دبیرستانی منطقۀ خدماتی ماست که معدل 2.8 یا بالاتر دارند و می خواهند در رشته های STEM ادامه تحصیل بدهند. ما در شرکت ادیسن اینترنشنال بر این باوریم که تحصیلات عالی ابزاری دگرگون کننده برای نیروبخشی به آینده است. ما به عنوان یکی از شرکتهای تولید نیرو، مهارتهای لازم برای نیروی کار آیندۀ خود و کمک به پیشرفت شرکت خود را می شناسیم.”
الکساندر چان یکی از دانش آموزان بورسیۀ سال 2013 از منطقۀ رولند هایتس به خاطر فرصتی که بورسیه در اختیارش قرار داده تا بتواند عشق خود به علوم پایه را دنبال کند از ادیسن قدردانی می کند.
 “گاهی به شوخی به دوستانم می گویم نمایشهای شعبده بازی فقط چشم بندی هستند؛ جادوی واقعی در دنیای ما را می توان با مطالعۀ پدیده های طبیعی (فیزیک) مشاهده کرد. پیش از درخواست دادن برای بورسیۀ ادیسن فقط ادیسن را به عنوان شرکت برق محلی می شناختم. خیلی برایم جالب بود وقتی فهمیدم آنها خود را متعهد به انجام فعالیتهای نوع دوستانه در اجتماع نیز کرده اند.”
جهت ارائۀ درخواست و کسب اطلاعات راجع به شرایط آن، لطفا به نشانی:
 www.scholarsapply.org/edisonscholars مراجعه نمایید. اسامی پذیرفته شدگان بورسیه در ماه آوریل 2014 اعلام خواهد شد و این افراد ممکن است بتوانند پس از پایان دومین سال کالج واجد شرایط کارآموزی تابستانی در SCE شوند.

1378-53

عکس دسته جمعی برندگان بورسیۀ ادیسن برای سال 2013 در مقابل ساختمان مرکزی شرکت بین المللی  ادیسن  – بورسیۀ امسال ادیسن

(از چپ به راست): جف وتستاین، جاسمین اسپارزا، چیکا اُکُنکوُ و الکساندر چان.