1379-49

1379-50

تازه ترین باله تئاترال آنا جانبازیان،  طراح رقص،بنیانگذار و سرپرست آکادمی باله جانبازیان در  لس آنجلس با عنوان «گوهر روح»،درآغاز سال 2014 به نفع درمان بیماری سرطان به روی صحنه خواهد آمد.
باله مدرن و مولتی میدیای «گوهر روح»که بخشی از عواید هر دو اجرای آن: شنبه 18 ژانویه در نورتریج و یکشنبه 26 ژانویه در گلندل به انجمن سرطان آمریکا اهدا خواهد شد، به منظور کمک به شفای بیماری سرطان طراحی شده و یکی از تاثیرگذارترین آثار رقص پردازی خانم جانبازیان در سال های اخیر به شمار می رود.
«باله گوهر روح در واقع تلاشی است برای فراخوان دایره عظیم توانمندی ها، بیدار سازی انرژی شفا دهنده و دستیابی به نیروهای شفا بخش از طریق چیدمان ها، روایتگری، موسیقی و حرکات موزون رقص.»
آنا جانبازیان که اخیرا به دعوت فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی لس آنجلس دربرنامه ای به مناسبت بزرگداشت کوروش بزرگ به همراه هنرمندان آکادمی باله جانبازیان  اجرای موفقی راپشت سر گذاشته، درسال 2012 برادر خود آلبرت جانبازیان که مهندس طراحی سرآمد و عکاسی هنرمند بود را پس از ماه ها مبارزه بی ثمر با بیماری سرطان روده بزرگ از دست داد.
خانم جانبازیان می گوید:«آلبرت با سرشتی لطیف و آرام، علیرغم شرایط غیرممکنی که در آن قرار گرفته بود با شهامتی کم نظیر همه چیز را به انرژی مثبت و سازنده تبدیل می کرد. او در سخت ترین لحظات زندگی هم همواره  می کوشید تا در دیگران امید وشادی بیافریند.»
روح بزرگ آلبرت همان نیروی برانگیزنده ای بود که آنا جانبازیان را بر آن داشت تا باله تئاترال «گوهرروح» را خلق  کند:«توانایی بی هراس برادرم در زیستن و لذت بردن از زندگی علیرغم رویارویی و ستیزی سخت با بیماری کشنده سرطان مرا به شدت تحت تاثیر قرارداد. برادرم روحی عظیم، اراده ای راسخ و روحیه ای مثبت داشت. «گوهر روح» هم یک اثر هنری احساسی و عمیق است که عظمت روح بشر و نیروی مقابله انسان ها در رویارویی با دشواری های درهم شکننده زندگی را به نمایش می گذارد. جستجویی خالصانه در قلمرو دو نهاد ابدی مرگ و وزندگی که درهمه لحظات پر انرژی ومثبت آن تماشاگر را به شدت مجذوب می کند.»
آنا جانبازیان می گوید خواسته است روایتی  دررابطه با برخوردهای عوامل مختلف زندگی و چگونگی عبور از سختی ها را در این رقص و مولتی میدیا به نمایش بگذارد:«همه این عوامل را با موسیقی زنده، تک گویی های تئاتری و نمایش عکس و اسلاید روی پرده بزرگ همراه کرده ام که  به صورتی کاملا متفاوت عرضه می شود.»
خانم جانبازیان با تاکید برجنبه های انرژی بخش و لحظه های مثبت وشادی آفرین باله تئاترال «گوهر روح» – این اثر هنری منحصربه فرد را به همه کسانی که زندگی شان به نوعی با بیماری سرطان گره خورده هدیه می کند:«بسیاری از ما عزیزی مبتلا به سرطان را از دست داده ایم. همین مسئله ما را به صورتی بنیادی به هم پیوند می دهد. هرچند آلبرت برادر کوچکترم پیش از آنکه ما بتوانیم قبول کنیم ما را ترک کرد اما با مرور زمان دیگر تنها مرگ او را به یاد نمی آوریم بلکه به کمک  خاطرات زیبایی که او در ذهن ما به جای گذاشته ، زندگی پرشهامت و پربار او را با باله «گوهر روح» جشن می گیریم. »
آکادمی باله جانبازیان از شما دعوت می کند تا برای هرگونه مشارکت و همفکری در این امرخیر با تلفن زیر تماس بگیرید:

(818) 634-3580


نخستین اجرای باله و مولتی میدیای «روح پرگهر» در روز شنبه 18 ژانویه 2014 ساعت 8 بعدازظهر در:
Plaza del Sol Theater
Northridge, CA
و دومین و آخرین اجرای این برنامه روز یکشنبه 26 ژانویه ساعت 6 بعدازظهر در آدرس زیرخواهد بود.
Glendale Community
College, Glendale, CA