1472-35

1472-36

«واهه» شوهر «هلن»خواننده معروف، اینروزها در کومای کامل در ترکیه، لحظات ناامید کننده ای را می گذراند، انسان مهربان و بسیار فداکاری که با همه وجود برای هلن تلاش می کرد.
دوستان هنرمند مقیم ترکیه می گویند در روز حادثه واهه و هلن در حال خوردن صبحانه بودند که ناگهان واهه روی زمین سقوط کرده، بیهوش می شود، او را بلافاصله به مموریال هاسپیتال استانبول می رسانند، پرشکان دست بکار می شوند، 2 عمل جراحی برویش انجام می شود ولی با وجود تلاش پزشکان، خونریزی مغزی ادامه می یابد. پزشکان نظر داده اند که انتقال واهه به لس آنجلس و به مراکز تخصصی، شاید شانس درمان و زنده نگهداشتن او وجود داشته باشد، ولی شیوه انتقال چنین بیمارانی نیاز به هواپیمای مخصوص و دستگاه ها و افراد متخصص دارد که حداقل 110 هزار دلار هزینه برمی دارد.
دوستان هنرمند هلن از هر سویی برای نجات واهه دست بکار شده اند، ولی هنوز پزشکان امید زیادی به پایان این خونریزی ها و درمان واهه نشان نمی دهند.
هلن با واهه برای اجرای کنسرت هایی به ترکیه رفته بود، قرار بود مدتی در شهرهای مختلف روی صحنه برود، ولی متأسفانه این حادثه همه برنامه ها را بهم ریخت.
هنرمندان در ترکیه و در لس انجلس هنوز دست نکشیده اند، شوبرت آواکیان، شهرام شب پره و شهره صولتی در ترکیه، شهبال شب پره، مرتضی برجسته، فرید فرجاد، میترا توکلی و دیگر دوستان در لس انجلس ، تلاش هایی را آغاز کرده اند.
در گفتگویی با شهبال شب پره، حرف از انجمن و خانه هنرمندان شد، شهبال می گفت من و بعضی دوستان درست 35 سال است فریاد می زنیم که به فکر خانه هنرمندان، صندوق یاری به هنرمندان باشید ولی متأسفانه هربار بعضی ها با مانورهایی، این تشکیلات را بهم می ریزند، و دنبال بیزنس خود می روند.
در چنین لحظاتی مشخص می شود که همبستگی میان هنرمندان، انجمن و خانه و صندوق کمک چه نقشی می تواند داشته باشد متاسفانه چنین رویدادهایی هم ما را تکان نمی دهد، فکر می کنیم همیشه سرپا و سالم خواهیم بود، همیشه درآمدها بالا است و کمتر کسی باور دارد که ما در مسیر طوفان هایی چون طوفانی که واهه را به بستر انداخت هستیم.
در این میان با همت ادوین شبانی تیمی برای یاری رساندن به واهه بروی فیس بوک و دیگر سوشیال میدیا تشکیل شده و خوشبختانه تا این لحظه هزاران دلار جمع آوری شده، ولی این حرکت باید سریع تر پیش برود و حتی افراد با 20 دلار هم می توانند کمک کنند.