1482-6

اینروزها پس از افت وخیزهای سالیان اخیر در بازار املاک شرایط خرید وفروش املاک مسکونی و تجاری رو به رونق گذاشته است و بسیاری بدنبال سرمایه گذاری بیشتر در بازار ریل استیت هستند و به دنبال Deal خوب و مناسب برای خرید خانه و یا فروش آن. از همین روی پای صحبتهای آقای ابی راد می نشینیم که سالیان در خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری تجربه دارد و با وجود تجربه چندین ساله برای جلب رضایت مشتریان و فروشندگان املاک دست به نوآوری جالبی زده که آن هم کمیسیون فروش 1% است.
• با سپاس فراوان از وقت شما سپاسگزار میشوم درخصوص مشاورین املاک پارس Pars Properties ما را آگاه کنید؟
– ابی راد: سپاسگزار خوانندگان عزیز مجله جوانان هستم که با مصاحبه ما همراه هستند، پارس پراپرتیز مشاورین املاک پارس با سالیان تجربه در خدمت هموطنان و همزبانان و جامعه غیر ایرانی است و از سال 2001 تا کنون در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری کمک رسان مراجعه کنندگان بوده است. هدف اصلی ما از روز نخست خدمت به جامعه ایرانی بوده است و بدلیل خدمت گذاری و ارائه سرویسی خوب تا کنون نام Pars Properties زبانزد شده چرا که بنظر من هیچ چیز بهتر از تبلیغ دهان به دهان و یا Word of Mouth نیست.
• آیا در مشاورین املاک پارس شما فقط در خصوص خرید و فروش املاک مسکونی کمک رسان مراجعه کنندگان هستید؟
ابی راد: ما علاوه بر خرید و فروش املاک مسکونی در زمینه خرید و فروش املاک تجاری هم در خدمت مراجعه کنندگان هستیم و بطور مثال در زمینه خرید و یا فروش پمپ بنزین و یا بیزینس هم سرویسی به نحو احسن به شما ارائه خواهیم کرد. خود من از سال 2007 تاکنون با اخذ License مشاور املاک از Department of Real Estates در خدمت جامعه ایران بوده ام و از آنجا که هدف اصلی ما خدمت به مراجعه کنندگان است در همان سالهای که مردم در خصوص بازار املاک دچار مشکل شدند چرا که میزان قیمت املاک بصورت حباب و کاذب بالا رفت و پس از آن سقوط کرد و شرایط بسیار سختی برای بسیاری از مردم بوجود آمد و همانطور که مطلع هستید وضعیت بازار املاک بر وضعیت کار و بیزینس مردم هم طبیعتا تاثیرگذار است در آن زمان یکی از راهکارها و سرویسهایی که برای کمک رسانی به مراجعه کنندگان انجام می دادیم Loan Modification بود که توسط این راه و روش توانستیم به بسیاری کمک کنیم تا چنانچه درامد آنها کاهش پیدا کرده و شرایطشان متفاوت شده همچنان بتوانند منزل مسکونی خود را حفظ کنند، در کنار آن کسانی بودند که بطور کلی کارشان را از دست داده بودند، در مواردی هم زن و هم شوهر بیکار شده بودند و ما در Pars Properties از طریقShort Sale کمک رسان آنان شدیم چرا که با از دست دادن درآمدشان امکان نگاهداری آن ملک برایشان مهیا نبود. یکی از مواردی که علاقمندم به آن گوشزد کنم این است که در آن سالها وقتی صحبت از شرایط ملک و ریل استیت میشد و اینکه در آینده چه خواهد شد؟ بسیاری معتقد بودند از جمله افرادی که در زمینه املاک پروفشنال هستند که ریل استیت دوباره از سالهای آینده ترقی خواهد کرد. درست مثل قدیمها که می گفتند زمین میگه تو منو نگه دار من نمی گذارم تو بخوری زمین و من هم تورو نگه ات می دارم این اصطلاحی است قدیمی که به آن معتقد بودند و می بینیم که چقدر همچنان و در امروزه روز هم پرمعناست و درحال حاضر مشاهده می کنیم که ایالتهای امریکا مخصوصا در مناطقی که چون کالیفرنیا دارای آب و هوای خوبی است قیمت خانه ها 30 تا 50درصد ترقی کرده است البته مبنی بر شهر و مکان و منطقه آن خانه و این پدیده ایست که خیلی ها توقع آنرا بدین شکل نداشتند. با اینکه در آن زمان صدها هزار خانه همچنان برای فروش موجود بود و به خاطر دارم وقتی به وب سایتMLS مراجعه می کردیم خانه های بی شماری در هر منطقه برای فروش موجود بودند و ما نگران بودیم که وضعیت این خانه ها چه خواهد شد؟ ولی خدا را شکر دیدیم که اقتصاد امریکا همیشه نشان داده است که از جمله اقتصادهای توانمند و پایه اول است و خُب در برهه هایی از زمان دستخوش تغییرات شده است ولی آنچه که باید به خاطر بسپاریم این است که به ریل استیت و املاک نباید بصورت کوتاه مدت نگاه کرد. بطور مثال منظورم این است که مثلا نباید خانه ای را بخریم و 3 تا 6 ماه بعد توقع داشته باشیم که آن ملک 50 درصد ترقی کند. البته ناگفته نماند که اگر شخصی همین 3 تا 4 سال پیش خانه ای را به مبلغ سیصدهزار دلار خریده بود همان خانه درحال حاضر بیش از پانصدهزار دلار شده است پس در نتیجه بهترین راه سرمایه گذاری برای اینکه سرمایه و پول شما امن باشد ریل استیت و یا خرید ملک است. ممکن است بسیاری از طریق سرمایه گذاری در استاک مارکت پول درآورده باشند ولی خُب این کار ریسکها و خطرات خود را هم در بر دارد ولی ریل استیت و سرمایه گذاری در ملک کاریست که با سود بیشتر و دغدغه کمتری روبروست.
چون در خصوص ارزشمندی سرمایه گذاری در املاک درحال گفتگو هستیم بگذارید موردی دیگر را هم مطرح کنم و آنهم Reverse Mortagage است:
بطور مثال من خانه ای را میخرم، بیست تا سی سال در آن زندگی می کنم و خانه بطورکلی Pay off میشود و خب بعد از گذشت سالها ارزش خانه هم طبیعتا بالا رفته. خانه را در آن موقع و سالها دویست هزاردلار خریدم و حالا با گذشت بیست سال قیمت این خانه به ششصد و پنجاه هزاردلار رسیده و از طرفی سن من بالاتر رفته و میزان بازنشستگی که دریافت می کنم کم است و کفاف خرجهای من را نمی دهد و قصد دارم به نوه ام و فرزندانم کمک کنم، و در کنار آن زندگی راحت تری هم داشته باشم در اینجا است که Reverse Mortgage راه حل مناسبی برای من خواهد بود. امروز دولت و بانک این حق انتخاب را برای ما گذاشته است که اگر شخصی خانه خود را تمام و کمال پرداخت کرده و حال در سنین بازنشستگی بدلیل مشکلات مالی تحت فشار است خانه را از شخص نمی گیرد و خانه را همچنان در اختیار شخص قرار میدهد تا زمانی که زنده است که در آن زندگی کند وحتی پس از فوتش همسر باقی مانده هم می تواند تا زمانی که در قید حیات است در آن زندگی کند و ماهیانه از Equity که در آن خانه است میزان پول نقدی که در Credit آن خانه پیش بانک است مبلغی را دریافت کند و در اینجا به این نتیجه می رسیم که چه سرمایه گذاری بهتر از این است. حال اگر بیاییم و در کمپانی سرمایه گذاری کنیم ممکن است بیست سال بعد آن کمپانی اصلا وجود نداشته باشد. حال اینکه با سرمایه گذاری در ملک ما همچنان صاحب آن خانه هستیم و در زمان نیاز هم حتی می توانیم توسط راهکاری چون Reverse Mortgage برای داشتن زندگی راحت تر در دوران پیری پول دریافت کنیم و همچنان نیز در منزل خود به زندگی ادامه دهیم.

1482-7

• آقای راد برای خوانندگان از مزایای خرید خانه و ترقی آن در آینده بجای پرداخت اجاره ماهیانه مستاجری بفرمائید؟
ابی راد: بیائید یک مقدار به آینده املاک نگاه کنیم البته در زمینه ملک و املاک نمی توان مواردی را پیش بینی کرد ولی در کنار آن مسائلی وجود دارند که ثابت شده هستند بطور مثال اینکه میزان اجاره ها هر سال درحال بالا رفتن است ولی در کنار آن اگر شما خانه ای بخرید و از وام ثابت سی ساله استفاده کنید که ما در Pars Properties به مراجعه کنندگان پیشنهاد آنرا داریم تا آرامش خاطر داشته باشند. ماهانه بطور مثال مبلغ ثابت و فیکسی را باید به مدت سی سال پرداخت کنید. حال آنکه اجاره ها در حال نوسان و بالا رفتن است. بگذارید در اینجا مثال دیگری را برای شما مطرح کنم، خانمی به من مراجعه کردند برای اجاره آپارتمان البته لازم به ذکر است که ما در Pars Properties کار اجاره انجام نمی دهیم بلکه همکاران دیگری در کمپانیهای دیگر کمک رسان این گونه اشخاص هستند که گاهی ما مراجعه کنندگان را به آنان معرفی می کنیم. من این مثال را مطرح می کنم تا خوانندگان مجله جوانان بهتر آگاه شوند. این خانم در حدود بیست سال پیش آپارتمانی را در بورلی هیلز در یک منطقه Rent Control اجاره می کند و مبلغی را هرماه پرداخت می کند وحال با گذشت این سالها حقوقی محدود بعنوان بازنشستگی از دولت دریافت می کند و درحال حاضر صاحب خانه بدلیل اختلافی ایشان را جواب کرده است. و سوال این است که این شخص با آن حقوق بازنشستگی محدود درحالیکه عادت کرده در آن منطقه و شرایط زندگی کند چه باید بکند؟ و این مثال و اگر و اما را مطرح میکنم بدین دلیل که چنانچه ایشان در آن زمان یک کاندو یا آپارتمان کوچکی برای خودش خریده بود حال پول و هزینه وام آن منزل هم به اتمام رسیده بود و بجای آنکه امروز غصه و نگرانی داشته باشد تمام وکمال قسط خانه را پرداخت کرده بود و تازه می توانست از سیستم Reverse Mortgage هم استفاده کند و حتی ماهیانه پولی هم دریافت کند حال آنکه این خانم در این سن و سال مجبور است به منطقه ای خیلی پائین تر از بورلی هیلز برود و با شخص دیگری هم اتاق شود. و باز به این نتیجه می رسیم که سرمایه گذاری در ملک و دوراندیشی چقدر مهم است و اگر به افق دوردست در ریل استیت بنگریم و نگاه کنیم در می یابیم برنده کسی است که در ملک سرمایه گذاری کرده است در اینجا مثال دیگری را برای خوانندگان شما مطرح می کنم اگر شما از استطاعت مالی بیشتری برخوردار هستید می توانید خانه ای را برای زندگی خریده و آپارتمان و یا خانه دیگری را در کنار آن برای سرمایه گذاری بخرید آقایی در پانزده سال پیش دو ملک مسکونی کوچک را خریداری کرده است در یکی از آنها زندگی می کند و دیگری را اجاره داده است و حال قسط هر دو خانه را پرداخت کرده و در حال حاضر علاوه بر اینکه خانه خود را دارد با دریافت حقوق بازنشستگی درکنار آن اجاره خانه دیگر را هم بعنوان کمک خرج دریافت می کند. در اینجا در می یابیم که برنامه ریزی درست و سرمایه گذاری بجا در زندگی چگونه در زمان نیاز به کمک ما می آید.
• آقای راد عزیز پس از مطرح کردن مزایای سرمایه گذاری در ریل استیت و ملک و املاک حال از تخفیف ویژه خود و Pars Properties که بعنوان ایجنت فروشنده که مراجعه کنندگان را تنها یک درصد شارژ می کنید بفرمائید؟
ابی راد: همیشه سئوال فروشندگان خانه این است که در زمانی که خانه را برای فروش List می کنند چند درصد می بایست برای فروش خانه پرداخت کنند؟ و ما تصمیم گرفتیم انقلابی در این کار انجام دهیم و تخفیف بسیار ویژه ای را برای تشویق فروشندگان ملک مطرح کنیم و آن این است که کسانی که علاقمند هستند خانه اشان را با ما List کنند ما فقط با حق کمیسیون فروش 1% در خدمت عزیزان خواهیم بود توجه داشته باشید که عرف دریافت کمیسیون فروش در بازار ملک 5/2درصد تا 3درصد درصد برای لیست کردن و فروش ملک است ولی همانطور که مطرح کردم ما اینکار را با 1% کمیسیون فروش برای شما انجام می دهیم و قرارداد کتبی با شما می بندیم چراکه در ریل استیت هیچ چیز بصورت شفاهی ارزش ندارد.
حال در اینجا این سئوال مطرح خواهد شد که ایجنتی که خریدار را می آورد و خانه را نشان خریدار میدهد چه میزان دریافت می کند. این شخص نیز بین دو تا دو و نیم درصد دریافت می کند و ما هم بعنوان ایجنت فروشنده از شما1% دریافت می کنیم و جمعا شما بین سه تا سه و نیم درصد پرداخت خواهید کرد برحسب توافقی که از پیش با یکدیگر داریم و به این شکل ما بازار را می شکنیم. مورد دیگری نیز وجود دارد که باعث نگرانی و فروشندگان ملک است و آن اینکه اگر موردی در زندگیشان پیش آید و یا نظرشان برای فروش خانه عوض شود و یا پشیمان شدند چه باید کرد؟ در این گونه موارد هیچ نگرانی نیست ما اینجا هستیم که به شما خدمت کنیم و سرویس را برحسب خواست شما ارائه کنیم ما قرارداد را برای شما ختم خواهیم کرد و هر وقت که شما دوباره آمادگی پیدا کردید می توانید به ما مراجعه کنید تا خانه اتان را مجددا برای شما لیست کنیم و در بازار فروش بگذاریم و برای فسخ قرارداد هم لازم نیست مبلغی بپردازید و باز هم یادآور میشوم ما برای فروش خانه، کاندو، آپارتمان و ملک شما درحال حاضر فقط مبلغ 1% کمیسیون فروش را در Pars Propertiesدریافت خواهیم کرد.
• در پایان گفتگو در خصوص خرید و فروش املاک یکی از موارد کلیدی برای فروش یک ملک قیمت گذاری درست بر روی آن ملک است، در این خصوص برای ما توضیح بفرمائید؟
ابی راد: امر قیمت گذاری بسیار مهم است، بسیاری از مواقع به من مراجعه می کنند و بطور مثال می گویند من می خواهم خانه ام را به مبلغ یک میلیون و دویست بفروشم و از من می پرسند بنظر شما خانه من چند می ارزد که من بعنوان ایجنت شما که امین شما هستم و درتیم شما قرار دارم خانه شما را مورد بازبینی قرار میدهم و به این توجه می کنم که در نزدیکی خانه شما چند خانه اخیرا بفروش رفته قیمت آن خانه ها را مورد بازبینی قرار میدهم و قیمتی مناسب با شرایط روز را به شما پیشنهاد می کنم ولی اگر خانه شما بطور مثال یک میلیون و دویست می ارزد و ما برای فروش مبلغ یک میلیون و چهارصد را به خریدار پیشنهاد کنیم آن خریدار را فراری می دهیم و خانه شما در بازار ملک بصورت راکد می ماند پس ما اگر بنا به موقعیتهایی که در آن منطقه وجود دارد قیمت مناسبی را مطرح می کنیم خانه شما سهل و آسان تر و سریعتر بفروش میرسد مثالی را برای خوانندگان عزیز مجله جوانان در پایان گفته هایم در این زمینه می زنم در بسیاری از مواقع با من تماس می گیرند و می گویند خانه کناری خانه من را که درست مثل خانه من است به مبلغ ششصد و پنجاه هزار دلار قیمت گذاری و List کرده اند پس من نیز باید خانه ام را بدین منوال قیمت گذاری کنم حال آنکه ما باید خانه را برحسب خانه هایی که اخیرا بفروش رفته اند قیمت گذاری کنیم اگر آن خانه ششصد و پنجاه هزار دلاری فردا فروش رفت پس ما شاید بتوانیم حتی خانه شما را به مبلغ بالاتری بفروش برسانیم پس محک و مقیاس ارزش گذاری ملک توسط ما باید برحسب خانه های فروخته شده و قیمت آنها باشد.
• آقای ابی راد، شما و Pars Properties در چه مناطقی کمک رسان علاقمندان خرید و فروش ملک هستید؟
• ابی راد: ما در تمام لس آنجلس بزرگ و حومه کمک رسان مراجعه کنندگان هستیم مخصوصا در سن فرناندو ولی بدلیل آشنایی من به این منطقه و در سایر مناطق کالیفرنیا آنهم با کمیسیون فروش1% بعنوان ایجنت فروشنده شما.
• آقای راد شما در زمینه اخذ وام سرویسی را ارائه نمی دهید ولی لطف کنید و بفرمائید داشتن وام و آمادگی در این زمینه چقدر در خرید خانه کمک رسان است؟
– ابی راد: سپاسگزار این سئوال خوب شما هستم. بله همانطور که اشاره کردید ما در زمینه گرفتن وام سرویس ارائه نمی دهیم ولی با سالیان تجربه ای که ما داریم می توانیم افراد خوبی را به مراجعه کننده برای خرید خانه جهت وام معرفی کنیم که فقط جنبه کمک و معرفی دارد و من درآمد و یا درصدی از آن دریافت نمی کنم خود من شخصا زمانی که شخصی برای خرید خانه به من در Pars Properties مراجعه می کند اولین سئوالم از وی این است که آیا وام این شخص حاضر است و اینکه چه میزان استطاعت گرفتن وام دارد؟ و قدرت خرید شخص چقدر است بارها پیش آمده که شخص فکر میکرده قدرت خریدش پائین است بطور مثال پانصدهزار دلار است ولی پس از مراجعه و اقدام برای وام متوجه شده است که قدرت خریدش بطور مثال ششصد و پنجاه هزار دلار است و می تواند پول بیشتری پرداخت کندو مثلا دو اتومبیل دارد که قسط آنها رو به اتمام است و در نهایت هزار دلار به استطاعت مالی ایشان درماه اضافه می شود و اینها همه مواردیست که بسیار کلیدی و مهم است پس قدم اول مسئله وام است و مهمتر از آن اینکه ممکن است که به شما یک وام یک میلیون دلاری هم بدهند ولی آیا شما می خواهید زیر قرض بروید و آیا برای شما پرداخت قسط ماهیانه به این مبلغ راحت است ما باید وام را به گونه ای بگیریم وتنظیم کنیم که اگر بطور مثال خدایی نکرده یکی از طرفین شغلش را از دست داد همچنان با پس اندازی که از پیش داریم چند ماهی بتوانیم پول قسط ماهیانه خانه را بدون از دست دادن آن خانه بپردازیم. چرا که زندگی پستی و بلندی های بسیار دارد.

تماس با ما:

Pars Properties
15445 Ventura Blvd. #26
Encino CA
818 – 687 – 5033

1482-5