1474-43

محمدرضا گلزار دوباره می خواند

1474-44

محمدرضا گلزار بازیگر محبوب سینما، اینروزها دوباره به استودیو رفته، تا خوانندگی را آغاز کند.
گلزار که سابقه همکاری با گروه های موسیقی را دارد در ضمن از صدای دلنشینی هم برخوردار می باشد. اینروزها به تشویق دوستان هنرمند خود، می خواهد یکبار دیگر شانس خود را در این زمینه بیازماید.
در طی دو سه سال اخیر بازیگران معروف بهرام رادان، محمد رضا فروتن و امین حیایی آلبوم هایی روانه بازار کرده اند.

همکاری گروه آقای سماع با گروه جیپسی کینگز

1474-45

امیرحسین حسنی نیا سرپرست گروه آقای سماع گفت «نیکلاس ری» از گروه جیپسی کینگز موافقت خود را برای اجرای مشترک در کنسرت قونیه اعلام داشت.
حسنی نیا گفت ما در تاریخ 15 و 16 مرداد در تالار رودکی برنامه داشتیم و کارهای ما در قیاس با گذشته تلفیق بیشتری داشت. این گروه که سال قبل با خوانندگان کشور ترکیه بروی صحنه رفتند، با لمیز کایا اجرای مشترک داشتند، بهانه ای شد تا دامنه برنامه های مشترک را گسترده کنند.
حسنی پور گفت: رادیو پاریس از من خواست قطعه ای برای موسیقی ملل این شبکه بسازم که با موفقیت در فرانسه پخش شد. در زمستان 2016 نیز با نیکلاس ری خواننده گروه جیپسی کینگز در قونیه کنسرت مشترکی خواهم داشت که به احتمال زیاد در شهر مادرید اسپانیا تکرار میشود.

شهرداد روحانی: اکثر مردم ایران
موسیقی ارکسترال گوش نمیدهند

1474-46

شهرداد روحانی رهبر ارکسترهای معروف جهان، در گفتگویی با «موسیقی ایرانیان» گفت: متأسفانه اکثر مردم وطن مان به موسیقی ارکسترال گوش نمیدهند.
شهرداد یا شهداد روحانی، تا امروز رهبری ارکسترهای بزرگ چون: ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی نیوجرسی، زاگرب، جوانان امریکا را عهده دار بوده و در سال 1998 با دعوت دولت تایلند، موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازیهای المپیک آسیایی را ساخت و رهبری ارکستر «یانی» از جمله کارهای درخشان او بود.
روحانی گفت: اینروزها موسیقی فیلم جای موسیقی ارکسترال را گرفته و بهمین جهت خیلی از ارکستر سمفونیک ها بکلی از بین رفته اند و مردم ما هم مستثنی از دیگر سرزمین ها نیستند.

درخشش کودکان ایرانی در جشنواره هنری فرانسه

1474-47

10 کودک و نوجوان ایرانی عضو مراکز فرهنگی هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایرانی، جوایز بزرگ و دیپلم افتخار مسابقات بین المللی هنرهای تجسمی (لویی فرانسوا) در فرانسه را کسب کردند.
موضوع این مسابقات «چهره با نقاب» نام داشت و «بهار رازنهان»13 ساله از کرمانشاه جایزه اول و نقدی و هدیه حری 10 ساله از مشهد جایزه هفتم گروه سنی 10 تا 13 ساله، شکیبا بورکی 7 ساله از کرمانشاه، پویان پیر 14 ساله و نازآفرین آکیا 11 ساله از کرمانشاه، ماردین فتحی 8 ساله از سنندج، سجاد محسنی 9 ساله از ماهشهر و راستین تاجیک 7 ساله، پرهام و پویا جاویدان 5 و 9 ساله از بهبهان دیپلم افتخار گرفتند.