1591-30

فیلم های ایرانی در جشنــواره های جهانی

1591-31

1591-32

1591-33

جوایز تازه برای فیلم پری دریایی «ایتالیا ایتالیا» برگزیده جشنواره هند
فیلم «ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغ زاده در بخش سینمای جهان، جشنواره چنای هند شرکت می کند. این فیلم با بازی حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی، همایون ارشادی در 14 تا 21 دسامبر در این جشنواره به رقابت می پردازند.

***

جوایز تازه برای فیلم پری دریایی
در بخش جوایز ویژه جشنواره مدیترانه ای کن، فیلم و سینماگران ایران در 6 شاخه موفق به دریافت جایزه شدند. فیلم سینمایی پری دریایی به تهیه کنندگی محمدرضا عرب جایزه بهترین فیلم را گرفت و جایزه بهترین فیلمنامه به امیر مسعود آقابامائیان نویسنده و کارگردان این فیلم تعلق گرفت. بازیگران فیلم امیر آقایی و پانته آ مهدی نیا هستند.

***

مستند ایرانی در افتتاحیه جشنواره فرانسه
فیلم مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در افتتاحیه جشنواره «اثرزندگی» در فرانسه روی پرده رفت. جشنواره Traces De Vigs از قدیمی ترین جشنواره های جهانی است که در شهر کلرمون فرانسه برپا میشود و فیلم مستند ایرانی با استقبال پرشور حاضرین روبرو شد.

***

«روتوش» بهترین فیلم بوسفور
فیلم کوتاه روتوش ساخته کاوه مظاهری، در جشنواره بین المللی بوسفور در ترکیه، جایزه بهترین فیلم را گرفت.
این فیلم با دهها فیلم جهانی رقابت داشت و در زمان نمایش با استقبال مردم روبرو شد.

امین حیایی با پای شکسته جلوی دوربین رفت

1591-34

امین حیایی بازیگر با سابقه وهنرمند جوان سینمای ایران، هفته قبل با پای شکسته، جلوی دوربین رفت تا فیلم اش برای جشنواره فیلم فجر آماده شود.
حیایی هنگام بازی در فیلم «درخونگاه» از سقف یک وانت سقوط کرد و دچار شکستگی پا شد و احتمال داشت فیلم به جشنواره فجر نرسد. حیایی خود اعلام کرد حاضر است به هرطریقی شده به بازی در بقیه صحنه ها بپردازد تا فیلم زمان معین آماده شود. در این فیلم به کارگردانی سیاوش اسدی، بازیگران معروف: جمشید هاشم پور، پانته آ پناهی، ژاله صامتی شرکت دارند.

3 خواننده به اتهام سرقت ادبی محکوم شدند

1591-35

3خواننده معروف داخل ایران که ترانه های معروف اردلان سرفراز را بدون اجازه خوانده بودند با اتهام سرقت ادبی روبرو بودند و دادگاه آنها را فرا خوانده بود.
پرونده رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی در دادگاه 1060 کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت که برخیز با صدای سینا سرلک که در سریال شهرزاد پخش شده بود و قبلا با نام محتاج با صدای ابی پخش شده بود که سینا سرلک درکنسرت اخیر خود در لس آنجلس بدلیل همین مسئله نتوانست این ترانه را با وجود اصرار مردم اجرا کند و همچنین صادقی و لهراسبی ترانه سوغاتی اردلان سرفراز را اجرا کرده اند. دادگاه هر سه خواننده را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که قابل خرید است.

اجازه نمایش ساز زنده در تلویزیون ها ممنوع است!

یک روزنامه در داخل ایران به یک شبکه تلویزیونی اعتراض کرد که چرا بطور زنده سازهای موسیقی را نشان داده است!
در هزاره سوم که جهان به سوی فضا و تکنولوژی جدید میرود و حتی عربستان سعودی می کوشد تا خود را با فاصله جهانی همراه کند روزنامه «جوان» چاپ داخل ایران به نشان دادن سازهای مختلف در یک برنامه زنده بنام «ترانه باران» اعتراض کرده و نوشته چند سال است نشان دادن سازها بطور زنده، جزو ممیزی های تلویزیون است!
مسئولان این برنامه جواب داده اند که قبلا مجوز پخش این سازها را گرفته اند و بیشتر سازها سنتی بوده است!

پری زنگنه: شمع کیک تولدش را در شهر کتاب خاموش کرد

1591-36

به مناسبت دهه جهانی «جاده های امن» موسسه پژوهشی کودکان جهانی و با همکاری شهر کتاب مرکزی، نشست های زنده باد زندگی را برگزار کرد و یاد قربانیان حوادث رانندگی را زنده کردند از جمله یاد افشین یداللهی و همسرش را بخاطره ها آمد هنرمندی که همیشه تلفن اش برای کمک به بیماران روشن بود.
در این مراسم پری زنگنه حضور داشت که خود در یک حادثه رانندگی بینایی خود را از دست داده است. پری درباره نابینایان گفت: هرگز با نابینایان با خجالت برخورد نکنید چون نابینایی عدم توانایی نیست آن چه می خواهید را شفاف بگوئید و در همین لحظات شمع کیک خود را به سلامتی همه کودکان خاموش کرد.

پنه لوپه به فرهادی افتخار می کنم

1591-37

پنه لوپه کروز به اتفاق شوهرش حاویرباردم، با ارائه یک تصویر سلفی در اینستاگرام خود، نوشت اصغر فرهادی یک نابغه است و من افتخار می کنم که با او همکاری دارم.
پنه لوپه و حاویر آخرین صحنه های فیلم تازه فرهادی «همه می دانند» را پایان دادند. فیلم برای ادیت وصدابرداری آماده میشود.
پنه لوپه فیلم تازه فرهادی را یک ماجراجویی شیرین خواند.