1592-58

عکاس معروف فیلم ها را بیهوش به بیمارستان رساندند

1592-62

بابک برزویه عکاس معروف فیلم ها وسریال ها، هفته قبل درحال کوما به بیمارستان ایران مهر تهران انتقال یافته و در بخش CCU بستری شد.
همسر برزویه گفت روز شنبه چند ساعتی از او بی خبر بودیم، به سراغش رفتیم، او را بیهوش در دفترش پیدا کردیم و مشخص شد که بدلیل بالا رفتن ناگهانی فشار خون به آن حال افتاده است.
برزویه تا امروز برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای «سفر به چزابه» شده و عکاسی 10 سریال و 35 فیلم و 200 تئاتر داخلی را عهده دار بوده است.
پزشکان اعلام کردند برزویه همچنان درکوماست ولی امیدهایی برای بهبودی او وجود دارد.

پریسا بحث آور از شوهرش اصغرفرهادی گفت:
هیچگاه بدنبال راه میان بر وآسان نبودی

1592-64

پریسا بحث آور همسر اصغرفرهادی کارگردان صاحب سبک در یادداشت اینستاگرامی خود همراه عکس آخرین پلان فیلم جدید «همه میدانند» نوشت:
من بیشتر از هر کسی می دانم پشت هر فیلمی که می سازی چه میزان عشق، سختکوشی، وسواس و بردباری پنهان است هیچوقت دنبال راه میان بر و آسان نبودی، این هاست که سعی دارم این روزها نسل جوان عاشق سینما که سینماگران آینده هستند کنار آموزش شان بدانند. فیلم «همه میدانند» در اسپانیا با حضور حاویر باردم و پنه لوپه کروز ساخته شد.
پریسا در پایان می نویسد پایان فیلمبرداری ات مبارک عزیز دل!

هزینه 14 میلیونی آمپول های
این بازیگر را چه کسی پرداخت کرد؟

1592-65

حسین محب اهری از پیش کسوتان سینما و تئاتر که بدنبال سرطان در بیمارستان بستری شده بود، بانظر پزشکان تنها راه درمان او آمپول هایی به قیمت 14 میلیون تومان بود، که خود اهری قدرت خرید آنرا نداشت و امکان نزول هم پیش نیامد تا سرانجام صندوق اعتباری هنر پا به میدان گذاشت و همه هزینه 14 میلیونی را پذیرفت و محب اهری با روحیه خوب بیمارستان را ترک کرد و گفت همین روزها همه آنهائی را که در تهیه آمپولها مرا یاری دادند معرفی می کنم و از این فرشتگان نجات تشکر می کنم.

فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی

1592-59

جایزه ای برای فیلم ناپدید شدن
فیلم سینمایی «ناپدید شدن» به کارگردانی علی عسگری برنده جایزه بهترین فیلم بلند برای علی عسگری و بهترین بازیگر برای صدف عسگری در بیست و هشتمین دوره فستیوال فیلم سنگاپور شد. صدف عسگری قبلا جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فینوجیو ایتالیا هم دریافت کرد.

نمایش «پنج» در لیون

1592-67

فیلم  «پنج» اولین ساخته سید مجتبی حسینی در بخش مسابقه فستیوال بین المللی فنیسین (Phenicen) در شهر لیون فرانسه به نمایش در می آید. این فیلم تا امروز در بیش از 6 جشنواره دیگر هم نمایش داده شده است.

2 فیلم ایرانی برنده جوایز فستیوال بین المللی مراکش

1592-61

2 فیلم ایرانی: دختر و رویاهای دم صبح، در دو بخش جشنواره بین المللی فیلم مراکش به دریافت دو جایزه نائل آمدند فیلم دختربه کارگردانی رضا میرکریمی با بازی های خوب فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند و مستند «رویاهای دم صبح» را مهرداد اسکوئی تهیه و کارگردانی کرده و به ترتیب جوایز منتقدین و مردمی فستیوال (سینمای مولف) را بدست آوردند.
فیلم «دختر» پیش از این در جشنواره فیلم مسکو، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را ربود.
فیلم «رویاهای دم صبح» نیز جایزه عفو بین المللی را در جشنواره فیلم برلین را صاحب شد و جایزه بزرگ جشنواره امریکایی « تروفالس» را بعنوان بهترین فیلم مستند و جایزه بهترین فیلم الهام بخش در جشنواره «فول فریم» امریکا، جوایز بهترین فیلم مستند جشنواره لندن «آسیا پاسیفیک» را کسب کرد.