1617-55

اجرای نمایش جوجه تیغی به ملک مطیعی تقدیم شد

1617-56

هفته قبل اجرای نمایش جوجه تیغی به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری به مناسبت تولد 88 سالگی ناصر ملک مطیعی به وی تقدیم شد.
بهرام افشاری در شب اجرا روی صحنه رفت و گفت امروز زادروز یک چهره سرشناس و محبوب سینماست که همزمان با سفر ابدی او هم شده، ما اجرای این نمایش را به او تقدیم می کنیم.
نمایش قصه جوانی است که به عشق بازیگری از شهرستان به تهران می آید و با حوادث گوناگونی روبرو میشود. در سالن نمایش پوسترهایی از فیلم های ملک مطیعی دیده میشد ومردم به احترام او یک دقیقه سکوت کردند.

زن مورد توهین روزن متولد ایران است؟

1617-57

خانمی که در توئیتر روزن بار مورد توهین قرار گرفت درواقع یک شیرازی است!
شاید خیلی ها ندانند که والری جرت دستیار سابق پرزیدنت اوباما، یک وکیل برجسته و متولد ایران است که به زبان فارسی تسلط دارد.
«جمزبومان»، پدر والری در زمان شاه، در دهه 1330 رئیس یکی از بخش های بیمارستان نمازی شیراز بود و والری در شیراز بدنیا آمد. پدر او اولین سیاهپوست امریکایی بود که بعنوان استاد دانشگاه در دانشگاه شیکاگو دعوت به کار شد.
روزن در توئیتر خود، والری را به میمون تشبیه کرده درحالیکه قبلا در سال 2012 هم سوزان رایس نماینده امریکا در سازمان ملل را به میمون شباهت داد و درباره خانم والری نوشت او بچه اخوان المسلمین و فیلم سیاره میمون هاست وهمین سبب قطع سریال سریال وهمکاریش با شبکه ABCشد.

نامه 100 فیلمساز هنرمند به روحانی
برای امکان رفت وآمد هنرمندان به داخل وخارج

1617-58

100 تن از دست اندرکاران سینما و بازیگران سرشناس، طی نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی، خواسته اند امکان رفت و آمد هنرمندانی را که بدلایلی از رفت و آمد و کار درایران منع شده اند فراهم کند از جمله خواهان رفع محدودیت های غیرقانونی برای هنرمند گرانمایه بهروز وثوقی هستند.
در میان نام ها، اسامی معروفی چون: مهناز افشار، همایون اسعدیان، پرویز پرستویی، جعفر پناهی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، محمد رسول اوف، علیرضا شجاع نوری، جواد طوسی، کیانوش عیاری، باران کوثری، جهانگیر کوثری، نادر مشایخی، علی مصفا، سعید مطلبی، فاطمه معتمد آریا، تهمینه میلانی و عباس یاری دیده میشوند.

بهروز وثوقی سالهاست شرط
بازگشت به ایران را اعلام کرده است

1617-59

درجریان از دست دادن ناصر ملک مطیعی، پخش پیام بهروز وثوقی اسطوره سینما در ایران، انعکاس گسترده ای داشت.
بهروز در آن پیام چون همیشه مهربانانه، برادرانه، فروتنانه، از انتظار 40 ساله مرشد خود ناصر ملک مطیعی گفت، از غربت او در وطن گفت، از اینکه در وادی غربت، با یاد او دلخوش بوده و با خاطره های او زنده است و به دنبال آن صدها بازیگر و دست اندرکار سینما، خواستار بازگشت بهروز به ایران شدند، آنها با عشق و احترام چنین آرزو و تقاضایی داشتند، درحالیکه بهروز همیشه دلش برای ایران، برای خاطره های آن و برای مردم آن تپیده است. ولی همیشه هم فریاد زده که تا در سرزمین من، آزادی کامل نباشد، تا بر هنر و هنرمند واقعی ارزش واقعی را نگذارند، تا زمانی که این همه فشار و سانسور بر هنرمندان زحمتکش نباشد به ایران بر نمی گردد و درواقع جواب خیلی ها را را که امروز از بازگشت او دچار ترس شده اند، پیشاپیش داده است.
ناصر ملک مطیعی همیشه عشق و احترام خاصی برای بهروز داشت، او را برادرم قیصر خطاب می کرد. او را با عبدالله موحد اسطوره کشتی ایران مقایسه می کرد و اینکه بهروز شدن زمان طولانی می خواهد و همیشه آرزو می کرد بهروز به ایران برگردد ولی این آرزوی بزرگ را با خود برد…