1618-56

محمدرضا گلزار و سینا سرلک
در تیتراژ یک سریال خواندند

1618-57

برای نخستین بار محمدرضا گلزار و سینا سرلک آهنگ مشترکی بنام «کجا برم» را در تیتراژ پایانی سریال «ساخت ایران 2-» اجرا کردند که بصورت سی دی هم منتشر شد.
این اثر را حامد برادران تنظیم کرده و در این سریال محمدرضا گلزار با امین حیایی و سحر دولتشاهی همبازی است. و همین سبب شد تا گلزار بعد از مدتها به اجرای آهنگی بپردازد و پیشاپیش مجوز پخش آنرا هم گرفت.

کنسرت خواننده ترکیه ای در ایران

1618-58

بعد از سالها دوباره خوانندگان محبوب ترکیه، در ایران به اجرای کنسرت می پردازند.
«الیاس یالچینتاش» خواننده محبوب روز ترکیه، همین ماه در ایران به اجرای کنسرت هایی می پردازد.
ایلیاس در 13 و 14 تیرماه در جزیره کیش روی صحنه میرود و بدنبال آن به دیگر شهرهای ایران از جمله تهران، تبریز، اصفهان و شیراز سفر می کند.
بدنبال ایلیاس 5 خواننده دیگر در لیست قرار دارند تا بمرور به ایران بیایند.

تلویزیون جلوی پخش مستند ابراهیم گلستان را گرفت

1618-59

حنیف شهپرراد (تهیه‌ کننده مجموعه گنجینه) گفت: علت پخش نشدن مستند «موج، مرجان، خارا» ساخته ابراهیم گلستان را باید از شبکه مستند جویا شد چراکه به عوامل این برنامه فقط اعلام شده که این مستند پخش نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند ایرانی «موج، مرجان، خارا» به کارگردانی مشترک ابراهیم گلستان و آلن پندری قرار بود به‌ عنوان شانزدهمین قسمت از سری جدید برنامه «گنجینه» شبکه مستند برای نخستین‌بار از تلویزیون پخش شود اما بدون اطلاع قبلی به مخاطبان، مستند دیگری جایگزین آن شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد به دلیل مطلبی باشد که روزنامه کیهان یک روز پیش از پخش مستند علیه آن و فیلم‌سازانش منتشر کرده بود.
حنیف شهپرراد، تهیه‌ کننده و کارگردان سری سوم مجموعه مستند «گنجینه» می ‌گوید علت پخش نشدن مستند «موج، مرجان، خارا» را باید از شبکه مستند جویا شد چراکه به عوامل این برنامه فقط اعلام شده که این مستند پخش نمی‌شود.
شهپرراد با بیان اینکه «نگاه‌ها باید به سمتی برود که حرفه و محصول هنری افراد را براساس برخی از مسائل شخصی ‌شان قضاوت نکنیم» گفت: فیلمی که ساخته شده متفاوت از زندگی شخصی فیلم‌ساز است. اما بالاخره حساسیت‌های تلویزیون بالاست چون همه اقشار آن را نگاه می‌کنند و همه ما این را می‌دانیم.
تهیه‌کننده مجموعه «گنجینه» ادامه داد: فیلم بسیار خوب «زندگی در ارتفاعات» عزیزالله حمیدنژاد چهارشنبه هفته گذشته بدون اطلاع ‌رسانی مناسب برای مخاطب، به‌ جای «موج، مرجان، خارا» پخش شد و متاسفانه نتوانستیم به ‌طور مناسب برایش تبلیغ کنیم اما امیدوارم مردم آن را دیده باشند چون مستند بسیار خوبی است.
تهیه ‌کننده مجموعه «گنجینه» با اشاره به دسته ‌بندی زمانی مستندهای انتخاب شده گفت: در سری سوم، مستندهای ساخته شده تا انتهای دهه ۶۰ را پخش می‌کنیم و فعلا محدودیتی نداریم. اما امیدوارم بتوانیم بعدا وارد دهه ۷۰ شویم چون این مستندها هم به‌هرحال بعد از این‌همه مدت کلاسیک شده است.
شهپرراد همچنین با بیان اینکه «از مستندسازانی مانند کامران شیردل و خسرو سینایی در سری‌های قبلی گنجینه مستندهای زیادی پخش کرده‌ایم» گفت: آقای شیردل فیلم‌ها و مستندهای خیلی خوبی دارد که اتفاقا با عموم مردم هم ارتباط برقرار می‌کنند و جذاب هستند. چندبار هم در همین مجموعه پخش شده‌اند. مثلا «حماسه روستازاده گرگانی یا اون شب که بارون اومد» کامران شیردل چندین بار پخش شده اما دنبال این هستم که نسخه تصحیح شده و بهتری را پخش کنیم که هنوز به دست‌مان نرسیده است.

هنرمندان ایرانی در عرصه بین المللی

«من یوسفم مادر» جایزه فستیوال مکزیک را گرفت

1618-60

فیلم سینمایی:«من یوسفم مادر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی جایزه نخل نقره ای دوازدهمین فستیوال بین المللی فیلم مکزیک را صاحب شد. در این فیلم عباس غزالی و زهرا الربیعی بازیگر عراقی، جایزه هیئت داوران را ربود.

فیلم امیر در فستیوال چک

1618-61

فیلم امیر ساخته نیما اقلیما در بخش رقابتی شرق غرب فستیوال بین المللی فیلم کارلووی واری چک انتخاب شد در این فیلم میلاد کی مرام، سحر دولتشاهی شرکت دارند.
فیلم قصه افرادی است که یکی با کار یکی با پول، یکی با زندگی و یکی با سیگار خود را می کشند!

نمایش 5 فیلم کوتاه در آلمان

1618-63

فیلم های کوتاه: «تماشاچی» ساخته محسن باقری دستگردی، «شکاف» ساخته مهدی شریف زاده، «زنگ تفریح» ساخته رضا گلچین «لایک» ساخته تورج هیبتی و «رسیدن» ساخته محمدرضا میناپور. دربخش رقابت های جشنواره بین المللی آلمان DETMOLD از 31 خرداد تا 3 تیر به نمایش در می آید.

نمایش فیلم برگ جان در برلین

1618-62

فیلم سینمایی برگ جان ساخته ابراهیم مختاری در فستیوال فیلم های ایرانی در شهر برلین آلمان به نمایش در آمد در این فستیوال که از 30 می تا 3 جون ادامه داشت و فیلم برگ جان تا امروز در چند جشنواره از جمله غزال زرین جشنواره فیلم سبز را بدست آورد.

3 عکاس ایرانی برنده جایزه داگر فرانسه

1618-64

در جشنواره عکس در فرانسه، تصویر«بانو» از امیرحسین هنرور مدال طلا RPS و عکس «آقای نایب» از پرویز نوری زاد جایزه مدال نقره و عکس «چشم انداز جمیره» از شهرام جهانسوز جایزه ویژه نشان FPFرا صاحب شد.

نمایش فیلم برنده دیپلماسی در پاریس

1618-65

فیلم مستند «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم، در ششمین جشنواره فیلم های ایرانی در پاریس روی پرده رفت. این فیلم موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از جشنواره سینما حقیقت با تندیس بهترین مستند جشن سینمایی حافظ و جایزه بهترین فیلم مستند از فستیوال پراگ و گوتنبرگ شده است.

نهمین حراج تهران تیرماه چکش می خورد

1618-66

نهمین حراج تهران، تیرماه ۹۷ با یکی از آثار نقاشی خط زنده یاد فرامرز پیلارام برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، یکی از آثار نقاشی‌ خط فرامرز پیلارام هنرمند نقاش و خوشنویس در نهمین حراج تهران که تیرماه ۹۷ برگزار می شود، شرکت داده خواهد شد.
علی پیلارام، فرزند فرامرز پیلارام درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: صاحب این اثر نقاشی خط یک مجموعه دار هنری است که آن را در حراج تهران شرکت خواهد داد. برآورد قیمت این تابلوی نقاشی خط که اندازه آن ۱۰۰ در ۷۰ است و در سال ۱۳۴۸ خلق شده است، بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه این دومین حضور زنده یاد پیلارام در حراج تهران خواهد بود، توضیح داد: دو اثر نقاشی‌خط فرامرز پیلارام، بدون عنوان و با متریال رنگ روغن روی بوم و اکریلیک و مرکب روی بوم در اولین حراج تهران (خرداد ۹۱) حضور داشت که با قیمت های ۳۰ و ۴۶ میلیون تومان به فروش رسید.
فرزند زنده یاد پیلارام در پایان گفت: سال گذشته یکی از آثار پدرم در حراج بونامز لندن، سومین اثر پرفروش بود. آثار پدرم تاکنون در ۶۶ حراج بین المللی و داخلی از جمله بونامز، ساتبیز و کریستیز شرکت داده شده و همیشه جزو گران ترین آثار فروخته شده بوده است.
آثار فرامرز پیلارام در بزرگترین موزه های ایران و جهان از جمله موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای مدرن نیویورک، موزه متروپولیتن نیویورک، بانک پاسارگاد و… نگهداری می شود.