1491-67

عباس کیا رستمی در تورنتو، مراکش، کوبا و چین

1491-68

سایت خبری «ایندی وایر» به هنگام برگزاری جشنواره ی فیلم مراکش گفتگویی با عباس کیا رستمی در روز 12 دسامبر انجام داده حاوی برنامه های هنری او و ویژگی های خلقی و عاطفی اش و یادآور شده است که او دو سه کتاب شعر در سال منتشر می کند و نمایشگاه عکس هایش هم در موزه ی آقاخان در تورنتو افتتاح شده است. «کیتی واتس» نویسنده ی این خبر ادامه داده است که :«این پدرخوانده ی موج نو سینمای ایران» برای برگزاری یک «مسترکلاس» در جشنواره ی فیلم مراکش حضور یافته بود درباره ی پروژه های آینده و کارگاه های فیلم سازی اش در کوبا صحبت کرد و این که این کارگاه سومین کارگاه این کارگردان 75 ساله است که به مدت ده روز از «26 ژانویه تا پنجم فوریه 2016» در مدرسه ای که گابریل مارکز تاسیس کرده برگزار میشود. به گفته ی «ایندی وایر» اولین و مهم ترین خبر کیا رستمی این است که او خود را برای فیلم آینده اش که در چین فیلمبرداری میشود و «همراه با باد» نام دارد آماده می کند عوامل فیلم مشخص شده و بازیگران آن چینی هستند. دو  فیلم اخیر کیا رستمی هم در ژاپن و ایتالیا فیلمبرداری شده به گفته این فیلمساز بزرگ ایرانی درباره ی فیلمبرداری آثارش در خارج از ایران اشاره کرده است که «این فیلمبرداری ها تجربه ی مکان های جدید و دیدن آنچه اتفاق می افتد امکان دسترسی گسترده تر به اثار و عبور از مرزهای فرهنگی را فراهم می آورد» کیا رستمی همچنین گفته است: «وقتی من در ایران فیلم برداری میکنم شما از طریق زیرنویس با فیلم های من ارتباط برقرار می کنید»

الهام چرخنده : من و پدر جد بختیاری ام
هم نمی تواند جای گوگوش باشد

1491-69

الهام چرخنده در یک گفتگوی تازه در ایران وقتی درباره اینکه می خواهی جانشین گوگوش بشوی، گفت من و پدر جد بختیاری ام هم نمی تواند جای گوگوش باشد. من در یک مصاحبه درباره اجرای گوگوش در سالن بین المللی دوقلو در مالزی حرف زدم نه چیز دیگری.
الهام درباره دیدار با علیرضا امیرقاسمی مدیر طپش در زمینه برگزاری کنسرت و حضور در یک دیسکو گفت من با آقای نوابی با علیرضا امیرقاسمی دیدار داشتم، ولی موضوع کنسرت نبود، درباره تولید برنامه بود.

عدم استقبال از سریال «معمای شاه»

1491-70

سریال«معمای شاه» نتوانسته است روی مردم تاثیربگذارد و امروز این کامنت را در اعتراض روی وب سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی گذاشته بودند که بلافاصله پاک شده.
«سریالی مزخرفی که 90 میلیارد تومان از جیب مردم بدبخت ایران خرجش شده..ای کاش دوباره یک قلدر بی سواد!! دیکتاتور!! تریاکی!! پیدا می شد تا برامون دانشگاه بسازه، برای فردوسی، حافظ، سعدی و خیام و سایر اسطوره هامون آرامگاه زیبا و جدید و در شانشون بسازه… برامون جاده و راه آهن بسازه… ای کاش دوباره یک جوان خوشگذران!! و بی عرضه!! پیدا میشد که بزرگترین و مدرنترین ورزشگاه جهان رو برامون بسازه، زبده ترین و شجاع ترین و فداکارترین افسران و خلبانان دنیارو تربیت کنه… اونقدر بی عرضه!! باشه که برامون پیشرفته ترین هواپیمای زمان خود = بخره!! اونقدر لاابالی باشه که پنجمین ارتش دنیارو برامون درست کنه، سفر به اروپارو برامون بدون ویزا بکنه، درآمد سرانه مون رو در منطقه اول بکنه…اونقدر عیاشی! و ولخرجی! کنه که استعدادهایی مثل :پروفسور حسابی، دکتر معین، ایرج افشار، غلامحسین مصاحب، داریوش آشوری، و هزاران چهره شاخص بین المللی دیگه در زمانش کشف و شکوفا بشه…اونقدر خفقان ایجاد کنه که روزنامه ها علیه خودش تیتر بزنند!! اونقده دیکتاتور باشه که نه تنها قاتلان خودش رو ببخشه، که به اونها مقام بالای دولتی بده!! اونقدر فرهنگ مردم را به لجن بکشد که همه دوست داشته باشند فردین بشند!! اونقدر به ادب فارسی بی توجهی کنه که امثال فروغ و سهراب و اخوان و شاملو و محمود دولت آبادی تحویل تاریخ بده!! اونقدر بی عرضه !! باشه که در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دخالت کنه، عقاب اوپیک بشه و قیمت نفتمون رو هی ببره بالا!! انقدر ضد دین و روحانیت باشه که امثال آیت الله مطهری آزادانه در دانشگاه ها تدریس و سخنرانی کنن!! من از این سریال شما فهمیدم قلدرها، بی سوادها، عیاش ها و بی عرضه ها بهتر مملکت رو میسازن.»

بهرام رادان ممنوع الچهره در تلویزیون

1491-71

هیچکس خبر نداشت که بهرام رادان پخش تصویرش در تلویزیون ممنوع است تا زمانی که کارگردان فیلم اخیرش «حکایت عاشقی» تبلیغات خود را برای پخش به تلویزیون فرستاد و به او خبر دادند که امکان پخش ندارد، چون بهرام رادان ممنوع الچهره است. تحقیقات نشان داد بدلیل سفرهای رادان به کانادا و امریکا، اعلام اینکه دیگر احتمالا به ایران بر نمی گردد، سبب شد تا چهره اش در تلویزیون ممنوع شود و بدلیل عدم پخش تبلیغات، به فروش فیلم لطمه بخورد.

نامه سرگشاده نیکی کریمی به مردم

1491-72

نیکی کریمی بازیگر معروف سینما، که اخیرا به نویسندگی و کارگردانی نیز روی آورده است، بدنبال جلوگیری از انتشارکتاب فیلمنامه هایش، برای مردم و دوستداران خود، نامه سرگشاده ای نوشت.
نیکی همزمان با نمایش فیلم «شیفت شب» کتاب فیلمنامه هایش را آماده چاپ کرد، ولی بدلیل ممنوعیت انتشار فیلمنامه «یک شب» ناچار به توقف پخش شد.
نیکی در نامه سرگشاده خود نوشت: چندی پیش به شیوه فیلمسازان دنیا، قصد انتشار این کتاب را داشتم که با چنین بن بستی روبرو شد. امید دارم مردم ایران به ویژه زنان پاک این سرزمین که نیکی کریمی را به عنوان فرزند خود افتخار نویسندگی بازیگری و کارگردانی دادند چون من در چارچوب قوانین این کشور در حسرت انتشار کتاب هایشان نمانند.

حرفهای مجید مجیدی درباره حذف
فیلم «محمد رسول الله» از اسکار

1491-73

مجید مجیدی کارگردان فیلم پرهزینه «محمد رسول الله» در یک سخنرانی در تهران، حاضر نشد بطور وضوح نظر خود را درباره حذف فیلم محمد رسول الله از اسکار اعلام کند.
مجیدی گفت درحال حاضر شرایط را برای پاسخ به این سئوال مناسب نمی دانم، چرا که بحث در این باره مفصل است و مطالب مهمی دارم که در فرصت دیگری باید آنرا برای مردم فاش کنم.
مجیدی درباره به تعویق افتادن نمایش فیلم در ترکیه گفت بنا بود در 8 دی ماه فیلم اکران شود ولی برخی مشکلات حقوقی نمایش فیلم را به تاخیر انداخت.
مجیدی گفت جلوی نمایش فیلم را در برخی کشورها گرفته اند از جمله هند با 300 میلیون مسلمان، بدلیل دیدگاه علمای آن اجازه اکران نیافته است.

دردسر اعلام اشتباهی نام شوهر مهناز افشار

1491-74

اخیرا در یکی دو نشریه داخل ایران، براثر اشتباه نام شوهر مهناز افشار ستاره معروف سینما، محمد امین رامین اعلام شد، که عکس العمل هایی را بدنبال داشت. چون محمد امین حدود دو سال از مهناز افشار کوچکتر است!
مهناز افشار بلافاصله اعلام کرد نام شوهر من یاسر رامین متولد 1356 یعنی هم سن و سال خودم است، و ما عاشق هم بودیم. من عاشق خانواده شوهرم نیز هستم.
نکته ای که در این میان عمدی بودن این اشتباه را نشان داده، اینکه پدرشوهر مهناز معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد دوران احمدی نژاد بوده که رسانه ها با او رابطه خوبی نداشتند.
در این میان مرضیه برومند کارگردان معروف شهرموش ها، به مهریه 4 میلیاردی مهناز افشار اعتراض کرد و گفت بودجه تیاتر ایران درست نصف این مهریه است. و بدنبال آن مهناز افشار اعلام کرد مهریه من 10 شاخه گل نرگس است.