1621-54

شهرام ناظری بر مزار بایزید بسطامی خواند

1621-56

1621-57

شهرام ناظری بانام پرشکوه شوالیه آواز ایران، بدلیل عشق به عرفان و پیشینیان شعر و ادب و فرهنگ ایران، ضمن اجرای آثاری از این نامداران، برسرمزارشان نیز میرود و در آنجا هم سروده هایشان را می خواند.
ناظری اخیرا با اسین چلبی نواده بیست و دوم مولانا و رئیس بنیاد جهانی مولوی رومی به زیارت آرامگاه بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی رفت.
در آرامگاه بنا به درخواست اسین چلبی، شهرام ناظری یکی از مثنوی های رومی «سینه خواهم شرحه شرحه از فراق» را با توانایی و دلنشینی همیشگی در سکوت عاشقان این پیرعرفان اجرا کرد.

سعید کنگرانی بعد از سالها در ایران روی صحنه میرود

1621-59

سعید کنگرانی بازیگر قدیمی که بعد از بیست سال زندگی در امریکا، به ایران بازگشت در یکی دو فیلم بازی کرد، بعد ممنوع الچهره شد و در همین فاصله به هنرمندان مقیم خارج تاخت تا بقولی از این نمد کلاهی برای خود بسازد که البته ثمری نداشت و باعث شد آخرین ارتباط او با دوستان قدیمی اش در لس آنجلس قطع شود و در ایران هم امکان بازی نیافت بقولی ازآنجا مانده و از اینجا رانده شد.
کنگرانی اینک در نمایش نیرنگ، اورنگ که یک نمایش کمدی موزیکال است در نقشی نه چندان سبک بازی می کند.

حراج تابلوی خوشنویسی بنی آدم اعضای یکدیگرند

1621-60

تابلوی ارزشمند «بنی آدم اعضای یکدیگرند» اثر جلیل رسولی خوشنویس برجسته در زمینه نقاشی خط ایرانی درحراج بزرگ تهران شرکت می کند.
جلیل رسولی که در زمینه هنرهای تجسمی به خلق آثاری با سوژه های تازه و تکنیک نوین می پردازد با خط نستعلیق در رنگهای طلایی و بروی زمینه های آبی فیروزه ای و لاجوردی کار می کند.
جلیلی رسولی گفت این تابلو به اندازه 2مترو 40 سانت در 190 است که بروی بوم با ورق طلا و رنگ اکرولیک کار کردم واین حراج درواقع به پروسه اقتصاد هنری ایران کمک می کند.

اعضای جدید هنرمندان داخل ایران در اسکار

1621-61

آکادمی اسکار، با شکستن رکورد دعوت از 928 نفر از دست اندرکاران سینما، در سراسر جهان برای عضویت در این مرکز جهانی سینما، از 3 سینماگر ایرانی هم دعوت کرد.
حسین جعفریان فیلمبردار فیلم برنده اسکار (فروشنده) ساخته اصغر فرهادی، علی عسگری (رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی) و فرنوش صمدی سازندگان دو فیلم کوتاه: نگاه و سکوت نیز به عضویت در بخش فیلم های کوتاه اسکار در آمدند.
عباس کیارستمی یکی از چهره های ایرانی بود که روز 10 تیرماه 1395 برای عضویت آکادمی دعوت شد اما فرصت نکرد به دعوت این نهاد سینمایی جواب بدهد و درست 4 روز بعد در 76 سالگی در پاریس درگذشت.
درمیان چهره های معروف دیگر ایرانی: گلشیفته فراهانی، لیلا حاتمی، نازنین بنیادی، بهمن قبادی، رخشان بنی اعتماد، محمد رسول اف، محمدرضا دل پاک، محسن موسوی، هایده صفی یاری از ایران برای عضویت دعوت شده بودند.

شهرام شکوهی بدنبال سکته قلبی به بیمارستان رفت

1621-62

هفته قبل سومین خواننده در طی 3ماه گذشته، دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری شد.
این خواننده شهرام شکوهی بود، که بدلیل فشارهای عصبی و هیجانات دور از انتظار پس از بازی ایران و پرتغال ناگهان دچار سکته قلبی شد و در شرایط اضطراری به بیمارستان انتقال یافت.
خود خوانندگان درون می گویند بدلیل درگیری های مختلف برای دریافت اجازه اجرای کنسرت و آلبوم های تازه، کنسل شدن ناگهانی کنسرت ها، 90 درصد از خوانندگان دارای فشار خون بالا و مشکلات تنفسی هستند، چون همیشه در شرایط حساس استرس قرار دارند.

60درصد فروش فیلمهای خارجی
برای ساخت مرکز درمانی هنرمندان اختصاص یافت

1621-63

با همت دست اندرکاران سینما و تلویزیون و تئاتر، علی آشتیانی پور مدیر پخش فیلم های خارجی در ایران، اعلام کرد با توجه به خواست مردم در مورد نمایش فیلم های روز خارجی در ایران قرار شد 60درصد از درآمد این فیلم ها در اختیار مسئولین سینمایی جهت برپایی مرکزی درمانی هنرمندان اختصاص یابد.
مجموعه های سینمایی نیر در برابر هر 7 سالن، یکی از سالن ها را میتوانند به فیلمهای خارجی اختصاص بدهند و 40درصد درآمد فروش بلیط ها را صاحب شوند.

فیلم «بدون تاریخ ، بدون امضاء»
در 32 سینمای ایتالیا روی پرده رفت

1621-64

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند در پی موفقیت های بزرگ در فستیوال های جهانی، اخیرا در 32 سینمای ایتالیا روی پرده رفت و با استقبال مردم روبرو شد.
این فیلم تابستان گذشته در تورجهانی خود، فستیوال ها، در فستیوال ونیز جایزه بهترین بازیگری نقش اول مرد (نوید محمدزاده) جایزه بهترین کارگردانی (وحید جلیلوند) را صاحب شد و روزنامه معتبر «ریپابلیکا» نشریه معروف ایتالیا، فیلم را با داستان جذاب و عمیق، بازیهای درخشان در حد استانداردهای سینمایی جهانی معرفی کرده است.