1624-34

جمشید مشایخی تحت عمل جراحی قرارگرفت

1624-35

جمشید مشایخی بازیگر قدیمی سینما و تئاتر و تلویزیون، بعد از چند عمل جراحی و بستری شدن طولانی در بیمارستان، هفته قبل نیز تحت عمل جراحی تازه ای قرار گرفت و به گفته پسرش احتمال دارد تا ده روز دیگر بنا به خواسته خودش به خانه اش انتقال یابد.
بازیگر «سوته دلان»،«قیصر»، «گاو»؛ «کمال الملک»، «هزاردستان» در 84 سالگی هنوز آرزویش بازگشت به فیلم ها وسریال هاست.
گفتنی است که تعدادی از بازیگران سینمای ایران برای عیادت او رفته اند و اینستاگرام همگی پر از عکسهایشان با جمشید مشایخی شده که مورد انتقاد بسیاری از مردم نیز قرار گرفته که برخی برای خودنمایی و گرفتن «لایک» از هر فرصتی استفاده می کنند.

جلال پیشوائیان: من زنده ام!

1624-37

به دنبال شایعه درگذشت جلال پیشوائیان بازیگر قدیمی و 89 ساله سینما در آلمان، این هفته خود جلال این شایعه را تکذیب کرد و کار مردم آزارها و بیکاره های سوشیال میدیا دانست.
جلال با بازی در فیلم های معروف سینما از جمله «قیصر»، «گرگ های گرسنه» به شهرت رسید. اخیرا در فیلم «578 روز انتظار» به کارگردانی احمد عبداللهیان بازی داشت.
جلال بعد از انقلاب سالها در آلمان اقامت داشت و گاه گاه به ایران سفر می کرد و در دو سه فیلم بعد از انقلاب نیز شرکت کرد.

استاد شجریان در بیمارستان بستری شد

1624-38

استاد محمدرضا شجریان که بدنبال بیماری سرطان، بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته و در بیمارستان و خانه تحت نظر بوده است، هفته قبل برای احتمالا یک عمل جراحی دیگر در بیمارستان جم تهران بستری شد.
استاد شجریان بسیاری از مقامات دولتی و هنری دولتی را به بیمارستان نپذیرفت و اعلام کرد بهتر اینکه به داد هنرمندان بیمار، بیکار و از کار افتاده برسند.
شجریان در طی دو سال گذشته از حمایت و مراقبت بهترین پزشکان و خانواده خود برخوردار بوده است.

همایون بازیگر قدیمی بعد از 40 سال سخن می گوید

1624-39

همایون بازیگر قدیمی سینما که با فیلم «تپلی» توانایی های هنری خود را ثابت کرد، برای نخستین بار بعد از 40 سال سکوت در ایران از اینکه او را 4 دهه از بازیگری محروم ساختند، با تاثر سخن گفت.
همایون درباره بهروز وثوقی، فردین و ناصر ملک مطیعی حرف زد و گفت بهروز وثوقی 40 سال است درخارج زندگی می کند، ولی آرزویش فعالیت و زندگی در ایران است.
همایون 81 ساله که از سالهای 1330 تا سال 1357 در فیلم ها ظاهر می شد با فیلم هایی چون تپلی، داماد میلیونر، بی ستاره ها، دنیای آبی، شاهرگ، شورش، آقای جاهل به شهرت رسید و بخاطر بازی در فیلم تپلی جایزه بهترین بازیگر جشنواره سپاس و همچنین جایزه فروغ فرخزاد را صاحب شد و در سال 57 بکلی از بازیگری ممنوع شد.

موفقیت هنرمندان ایرانی در جشنواره های جهانی

1624-40

خشت و آینه در فستیوال ونیز

فیلم قدیمی خشت و آینه ساخته ابراهیم گلستان، به عنوان یکی از فیلم های بخش کلاسیک فستیوال ونیز بروی پرده میرود.
نسخه ترمیم شده این فیلم که در سال 1964 توسط ابراهیم گلستان ساخته شد و در کنار آثار کلاسیکی چون لوکینوویسکونتی و آلن رنه و بیلی وایلدر به نمایش در می آید.

تهیه کننده ایرانی داور فستیوال الجزایر

مستانه مهاجر تهیه کننده و تدوینگر سینما، بعنوان داور فستیوال بین المللی فیلم «اوران» الجزایر برگزیده شد.
این فستیوال همه ساله از 25تا 31 جولای در شهر وهران غرب الجزایر برای تولیدات کشورهای عربی برگزار میشود. مهاجر با فیلم سینمایی «اسرافیل» در یکسال گذشته در چند جشنواره حضور داشته است.

فیلم «یه وا » در فستیوال بلغارستان

فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد در بخش رقابتی فستیوال بورکاس بلغارستان پذیرفته شد.
این فستیوال از 20 تا 27 جولای در جزیره سانتا آناستازیا برگزار میشود. فیلم «یه وا» قبلا در فستیوال «زردآلوی طلایی» ارمنستان جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر را بدست آورد.

فیلم گذر موقت کاندیدای 6 جایزه

فیلم سینمایی «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی نامزد دریافت 6 جایزه از فستیوال فیلم عشق در امریکا شد.
این فیلم برای بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهتریرن فیلم بلند، بهترین بازیگران، بهترین فیلمبرداری کاندیداست.

فیلم انیمیشن ایرانی
برنده جایزه جشنواره لبنان

فیلم انیمیشن کوتاه «دخترک آت اشغالی» جایزه بهترین فیلم را درجشنواره لبنان به دست آورد.
این فیلم ساخته محمد زارع و شلاله خیری است که در جشنواره LIFF برصدر نشست.

«ناگفته» ناظری‌ها در کانادا

1624-42

پس از اجرای موفق تور «ناگفتهUntold» در ایران و بعد از گذشت چهار سال از آخرین کنسرت‌های بین‌المللی ناظری‌ها در کانادا که هم‌زمان با انتشار آلبوم ناگفته انجام شد، به‌زودی کنسرت استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری به همراه بزرگان موسیقی جهان در پنج شهر کانادا به اجرا درخواهد آمد.
تهیه‌کننده‌های این کنسرت‌ها که از خود سمت‌داران مراکز فرهنگی هنری کانادا هستند، چندین ماه است که تدارکات اجرای این کنسرت‌ها را در معتبرترین سالن‌های کانادا انجام داده‌اند. ناظری‌ها امیدوار هستند که با اجرای این کنسرت‌ها بتوانند اشعار مولانا را با موسیقی‌ای که تلفیقی از شرق و غرب است، به گوش جهانیان رسانده و قدم کوچکی جهت معرفی بیشتر فرهنگ و هنر باستانی و اصیل ایران بردارند. این کنسرت‌ها در تاریخ ١٣ اکتبر از شهر اتاوا آغاز خواهد شد، در شهرهای مونترال، تورنتو و کلگری ادامه پیدا کرده و در ٢٨ اکتبر در ونکوور به پایان خواهد رسید. آلبوم «ناگفته» در ایران سال گذشته به مدت هشت ماه جزء پرفروش‌ترین‌های موسیقی بوده و همین‌طور پرمخاطب‌ترین تور کنسرت سال ۹۶ محسوب می‌شود.

دو عکاس برنده ایرانی در جشنواره بلغارستان

1624-43

دو عکاس ایرانی کامبیز رمضان زاده برای عکس «شبیه زندگی» برنده مدال برنز و احسان جزینی برای «گذر عمر» برنده تقدیرنامهIUP  از جشنواره عکس وارنا در بلغارستان شدند.

اثری از احمد وکیلی در کمپانی فورد

1624-44

به گزارش خبرگزاری مهر، هما تاراجی مدیر گالری تارا در لس‌آنجلس از خرید تابلوی احمد وکیلی توسط یکی از مدیران کمپانی فورد خبر داد و گفت: در سایت گالری تارا آثاری از هنرمندان ایرانی قرار داده شده و علاقه‌مندان از شهرها و کشورهای مختلف امکان خرید این آثار را دارند.
چندی پیش یکی از تابلوهای احمد وکیلی توسط خانم Diana Ehrstin که مسئول خدمات اختصاصی مدیران شرکت فورد است خریداری شده و بر دیوار محل کار یکی از این مدیران نصب شد.
احمد وکیلی نیز درباره اثر خود گفت: این تابلو جزو آثاری است که در سفرهایم به اطراف ایران نقاشی کردم. در این دوره کارهایم کمی ساده شد و چون عادت ندارم طبیعت را در آتلیه نقاشی کنم، به هر کجا می‌روم مستقیما در طبیعت نقاشی می‌کنم. این اثر مربوط به گندمزار خیلی بزرگی در اطراف لرستان است که در سال ۹۲ نقاشی شده است.

ساخت فیلم «راه ابریشم » با همکاری ایران و چین

1624-45

رئیس سازمان سینمایی گفت: فیلمسازان ما در سال گذشته بیش از 400 جایزه بین المللی گرفتند. فیلم های کوتاه، سینمایی، مستند و انیمیشن این جایزه ها را از جشنواره ها و کشورهای مختلف از آن خود کردند. این نشان از از آن دارد که علاوه بر محتوا ، فیلمسازان ما توانستند سلیقه و ذوق کارشناسان بین المللی را هم با خود همراه کنند. جاده ابریشم از روز ابتدایی که ایجاد شد علاوه بر نقش اقتصادی نقش فرهنگی جدی در کل مسیر داشته است. ما آمادگی داریم تا در احیای مجدد بخش فرهنگی جاده ابریشم با کمک چین محصولات مختلفی را در شکل های مختلف انیمشین، مستند و سینمایی تولید کنیم تا فرهنگ دو کشور را به مردم دو کشور و دنیا منعکس کند.