1636-42

آخرین سخن ایرج قادری قبل از رفتن

1636-43

دوستان نزدیک ایرج قادری بازیگر و کارگردان قدیمی سینما اخیرا در یک مصاحبه در داخل ایران گفتند که ایرج یکروز قبل از سفر ابدی اش، از آرزوی بزرگش برای بازگشت به بازیگری گفت.
ایرج که بقولی با یک توبه نامه به سینما بازگشت و با فیلم «میخواهم زنده بمانم» رکورد فروش فیلم را در دهه 1370 شکست. به هر دری میزد تا در فیلم ها بازی کند ولی بجز دو سه مورد کوتاه، به او امکان بازی در فیلم ها را ندادند و او در حسرت بازیگری بدنبال بیماری سرطان در سال 1378 دو سال بعد از ساخت آخرین فیلم خود با زندگی وداع گفت.

عاقبت غم انگیز طوطی سلیمی

1636-61

در شرایطی که برخی از ستارگان قبل از انقلاب با هشیاری درهمان سالهای اول تن به ازدواج داده و به یک زن خانه دار مبدل گشتند، برخی از ستاره ها عاقبت بخیر نشدند.
طوطی سلیمی بازیگری که با فیلم های صمد آرتیست میشود، سنجر، صمد خوشبخت میشود، تکیه برباد، مرد نا آرام، مرد شرقی و زن فرنگی به شهرت رسید. بعد از انقلاب دستگیر و زندانی شد و بعد از مدتی آزاد شد و با نام دیگری در فیلم ها و سریال ها بازی کرد، ولی بعد ناگهان غیبش زد تا روزنامه همشهری 30 آذر 1390 عکسی را چاپ کرد و برای شناسایی آن از مردم کمک خواست، که معلوم شد او همان طوطی سلیمی است، فامیل مراجعه کردند و او را با خود بردند ولی بدلیل اختلال حواس، تنگی نفس و ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شد و در تاریخ 23 اردیبهشت سال 1391 در سن 57 سالگی درگذشت و چون هیچ فامیلی برای تحویل مراجعه نکرد، او را در بهشت زهرا به خاک سپردند. چند ماه بعد دخترش که در عراق زندگی می کرد به ایران آمده و از مرگ مادر با خبر شد ولی دیگر دیر شده بود.

حضور درشبکه Gem، بهمن مفید را ممنوع از بازی کرد

1636-45

بهمن مفید که با ایفای نقش کوچکی در قیصر به شهرت رسید، بعدها در رضا موتوری و داش آکل درخشید، بعد به امریکا مهاجرت کرد و بعد از بازی در چند نمایش و حضور در سریال ها و شوهای تلویزیونی، دوباره به ایران بازگشت، ولی با استقبال مسئولین روبرو نشد و مقامات سینمایی به قولی اورا ممنوع از بازی در نقش های اصلی کردند.
مفید بعد از سالها به دعوت شبکه جم در سریال های نه چندان خوبی ظاهر شد، چرا که حق مفید بخاطر تواناهایی هنری اش، بیش از اینها بود.
مفید مدتی بعلت بیماری بستری بود ولی اخیرا بهبود یافته ولی دیگر میلی به بازی در سریالها و فیلم ها را ندارد.

فرخ نژاد: ماهی 10 هزار دلار به امریکا حواله می کنم

1636-46

حمید فرخ نژاد بازیگر با سابقه سینما، در یک مصاحبه تازه فاش کرد که ماهی 10 هزاردلار برای خانواده خود در امریکا حواله می کند و بدلیل بالا رفتن دلار، این مسئله برایش کمرشکن شده است.
فرخ نژاد گفت من این اقدام را زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد انجام دادم که احساس نا امنی شدیدی می کردم از سویی خود و خانواده ام با گرین کارت مشکل اقامتی نداریم. فرخ نژاد داشتن املاک و شاپینگ سنتر در لس آنجلس را رد کرد.

حال عمومی آیدین آغداشلو خوب است

1636-47

آیدین آغداشلو به دلیل عارضه دیسک کمر، عمل جراحی انجام داده و حالا حال عمومی‌اش خوب است. او که آرزو دارد برای نوشتن خاطراتش به شهر پدری‌اش «آغداش» برود گفته بود به دلیل عارضه دیسک کمر این آرزو هنوز محقق نشده است.
این هنرمند نقاش 14 مهر در بیمارستان آبان تحت عمل جراحی قرار گرفته است؛ از سویی خود این هنرمند در صفحه اینستاگرام خود ویدیویی را منتشر و درباره حال جسمانی‌اش بعد از جراحی دیسک کمر صحبت کرد.
آغداشلو در این ویدیو اظهار می‌کند: یکی ـ دو سالی بود که دیسک کمر و سیاستیک خیلی آزارم می‌داد. تصمیم گرفتم عمل کنم و این عمل به ترغیب پزشکم انجام شد. او من را قانع کرد این کار را انجام بدهم. عمل خوبی بود اما همچنان مثل هر عملی دردناک است. دوران استراحتم را می‌گذرانم. باید حتما یکی ـ دو هفته‌ای استراحت کنم و بعد برگردم سر کار و زندگی‌ام؛ همه کارهای باهوده و بیهوده‌ای که در تمام عمرم انجام دادم.
این هنرمند نقاش و نویسنده سال گذشته همزمان با تولد ۷۷ سالگی‌اش گفته بود: «خیال دارم برای یکی ـ دو سال به مکانی برگردم که پدرم در آنجا به دنیا آمده بود؛ یعنی «آغداش» که شهر کوچکی میان باکو و گنجه است و آنجا خاطراتم را تمام کنم؛ زیرا بخشی از آن را نوشته‌ام». او همچنین چند روز پیش از عمل جراحی‌اش، درباره محقق شدن این آرزو به ایسنا گفت: هنوز این آرزو را دارم اما به دلیل عارضه دیسک کمری که یک سال و نیم است من را خیلی آزار داده هنوز در جایگاه آرزو باقی مانده است.
او ادامه داد: اما چون باید آن را به جایی برسانم امیدوارم بتوانم به نقاشی‌هایم ادامه بدهم و خاطراتم را بنویسم و هم شاید سلسله مقالاتی درباره مسائلی که در جامعه هنر ایران مطرح شده، بنویسم. تا به حال به درستی فکر می‌کردم این وظیفه من نیست اما آدم وقتی فکر می‌کند چیزی وظیفه‌اش نیست که دیگران انجام بدهند اما وقتی می‌بیند دیگران انجام نمی‌دهند خود را ملزم می‌داند که روشنگری کند.

مهاجرت بازیگر شوق پرواز

1636-48

بهناز سلیمانی یکی از بازیگرانی است که چندی پیش به ترکیه سفر کرده و با شبکه های Gem همکاری کوتاهی داشت. او که یکی از بازیگران سریال «شوق پرواز» است که این روزها بازپخش آن روی آنتن شبکه آی فیلم است، به تازگی خبر پناهندگی و مهاجرتش به کشور سوئد در فضای مجازی منتشر شده که این بازیگر در این باره هیچ واکنشی نشان نداده است و این خبر را نه تایید کرده و نه تکذیب!
سلیمانی از جمله بازیگرانی بود که در دو سال گذشته به علت آنچه بیکاری قلمداد می شود، به ترکیه مهاجرت نموده و مدتی کوتاه به همکاری با شبکه «جم» پرداخت ولی چند ماهی از وی خبری نبود تا حالا که تصاویری از وی در مقابل اداره مهاجرت گوتنبرگ در فضای مجازی منتشر شده است. وی در فیلمهایی چون «حس پنهان»، «شرقی»، «ارتباط خانوادگی» و سریالهایی مثل «دزد و پلیس» و «عملیات125 » ایفای نقش کرده است.
بیکاری و کم شدن تولیدات تلویزیونی در این چند سال اخیر باعث شد که تعدادی از بازیگران و عوامل پشت دوربین به ترکیه سفر کرده و با شبکه های ماهواره ای همکاری کنند که البته تعدادی از آنها بازگشته اند و برخی هنوز با این شبکه ها همکاری می کنند.