1493-45

آخرین فیلم امیر نادری راهی فستیوال کن میشود

1493-46

امیر نادری فیلمساز صاحب سبک ایرانی، که سالهاست در نیویورک اقامت دارد و در آنجا 3 فیلم روانه پرده سینماها کرده است اینک آخرین فیلم خود را بنام «کوهستان» ساخته و در حال مونتاژ آن است و تا دو سه ماه دیگر آماده نمایش میشود و به احتمال زیاد راهی فستیوال کن خواهد شد.
نادری در ژاپن فیلم «کات» را هم با بازیگران ژاپنی ساخت ولی آخرین فیلم نادری شانس جشنواره ها را دارد.

گلشیفته فراهانی:
احمدی نژاد پیشنهاد داد به ایران برگردم

1493-47

گلشیفته فراهانی در گفتگویی با نشریه «هندو» از پیشنهاد احمدی نژاد رئیس جمهور سابق گفت.
احمدی نژاد به پدرم گفته بود، گلشیفته می تواند به ایران برگردد و مشکلی هم ندارد! ولی راستش من جرات نکردم، چون می دانستم تصمیم گیرنده ها در ایران در طیف های مختلف نشسته اند و احتمال دارد به مجرد ورود زندانی و محاکمه شوم.
بهرحال بدلیل بازی در فیلم های اروپایی و امریکایی، پخش تصاویر عریان گلشیفته، قبول چنین پیشنهادی غیرمنطقی و غیرعادلانه بود.
در این میان شقایق فراهانی خواهر گلشیفته در مورد اینکه دلش می خواست جای او بود گفته من چنین آرزویی نداشتم ولی در مورد نقش هایی که گلشیفته ایفا کرد حسادت می کردم.

ورود دوباره ملک مطیعی به سینما

1493-48

در آستانه ی برگزاری «جشنواره ی فیلم فجر» و رکود بازار سینما، ناصر ملک مطیعی هنرپیشه ی محبوب و پرآوازه بعد از سی و پنج سال که از بازی محروم بود در فیلمی ظاهر شد به نام «نقش نگار» به تهیه کنندگی بابک زنجانی با هزینه ی یک میلیارد و 600 میلیون و در کنار بهرام رادان، الهه ی حصاری، آتیلا پسیانی، سعید چنگیزیان و گوهر خیراندیش. البته این فیلم در سال 92 آماده ی اکران بود که به علت توقیف اموال زنجانی و همچنین به دلیل مسایل حقوقی به نمایش در نیامد. زنجانی که به خاطر اتهامات اقتصادی در زندان اوین به سر می برد، در سالهای آغازین سال 90 سرمایه گذاری در قلمرو سینما را هم به فعالیت های خود افزود و چند فیلم هم به بازار داد.
ملک مطیعی که هشتاد و پنج سالگی اش را پشت سر گذاشته نقش کم رنگی در این فیلم دارد اما به علت جذابیت این بازیگر پرتوان وخاطراتی که میانسال ها از او دارند در این روزهای مرده ی سینمایی با اقبال عمومی روبرو شده است. بسیاری از کارگردان ها و تهیه کننده ها و حتی خود او تلاش کردند که برای او مجوز بازی بگیرند از آن جمله مسعود کیمیایی که میخواست او نقش گروهبان فیلم را بازی کند که اجازه ندادند همچنین کمال تبریزی خواست ملک مطیعی را در فیلم «پاداش» شرکت دهد و تهیه کنندگانش هم موافقت کردند که حتی تست گریم هم به عمل آمد اما همچنان با بازی او مخالفت شد.
ملک مطیعی هنگام نمایش فیلمش گفت: «البته دیگر توانی ندارم برای کار کردن درسینما اما وقتی دوربین فیلمبرداری را می بینم خاطراتی در ذهنم زنده میشود، من در سینما دنبال فخرفروشی نبوده ام، سینما برای من عشق است».

تصاویر ناصر ملک مطیعی را
از سردر سینماها و پوسترهای فیلم حذف کردند

1493-49

بعد از سالها، که سرانجام اجازه نمایش فیلمی با شرکت ناصر ملک مطیعی داده شد، مقامات سینمایی داخل ایران بلافاصله بدنبال استقبال پرشور مردم، تصاویر این بازیگر قدیمی را از روی پوسترها و سر در سینماها حذف کردند.
ملک مطیعی در فیلم نقش و نگار، نقش حساس و بزرگی ندارد ولی مردم برای دیدنش سرو دست می شکنند.
اگر به دو پوستر فیلم نگاه کنید در آخرین پوستر، نشانی از ملک مطیعی نیست… براستی چرا؟

فردین بالاترین لایک را آورد

1493-50

زنده یاد فردین بازیگر قدیمی سینما، در سال 2015 نیز بالاترین لایک ها را برای سوشیال میدیا بدست آورد. در یک آمار داخلی، یک تصویر فردین که متعلق به 37 سال پیش است در اینستا گرام بالاترین لایک را صاحب شد.
این لایک ها بروی کافه سینما دیده شد در کنار تصویر فردین و تصاویر چهره های معروف دیگری هم دیده میشود، ولی فردین همچنان پیشتاز است و بسیاری از مرگ زودرس او ابراز تاسف کرده واز اینکه به او اجازه بازی در فیلم ها را ندادند شدیدا انتقاد کرده اند.

احضار 10 تهیه کننده سینمای ایران به دادگاه

1493-51

این هفته 10 تهیه کننده سینمای داخل ایران به دادگاهی در دادسرای تهران احضار شدند این احضار بدلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم ها در شبکه های ماهواره ای صورت گرفت نکته جالب اینکه این تهیه کننده ها وقتی نتوانستند تیزرهای خود را در شبکه های داخل پخش کنند ناچار به سراغ این شبکه های ماهواره ای رفتند.
این تهیه کننده ها می گویند برای نمایش فیلم های خود درخارج باید از ماهواره ها استفاده کنند.