1643-17

تجلیل از مشایخی در 84 سالگی

1643-18

مراسم نکوداشت جمشید مشایخی به مناسبت هشتاد و چهارمین سالروز تولد این هنرمند سینما و تئاتر سه‌شنبه ۶ آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در این مراسم چهره هایی چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان آرا، منوچهر اسماعیلی، رضا کیانیان، فرزاد حسنی، امیرپوریا و…حضور داشتند و تعدادی از آنان درباره این هنرمند پیشکسوت سخن گفتند.
همچنین در این مراسم، فیلم «بن‌بست وثوق» به نویسندگی و کارگردانی حمید کاویانی که جمشید مشایخی نیز در آن ایفای نقش کرده است، اکران شد.

داریوش مهرجویی: مشایخی یک آکتور حرفه ای
داریوش مهرجویی کارگردان فیلم «گاو» از فیلم های موج نوی سینمای ایران با جمشید مشایخی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این فیلم همکاری داشته است. کارگردان «اجاره نشین ها» درباره ارزیابی جایگاه جمشید مشایخی درعرصه بازیگری به بانی فیلم گفت: جمشید مشایخی یک آکتور حرفه ای و درجه یک هستند و کارهای بسیار خوبی از خودشان ارائه داده اند. در یکی- دو فیلم با بنده همکاری داشته اند و امیدوارم در همه مراحل موفق باشند.
کارگردان «سنتوری» درباره بهترین بازی در فیلم های این بازیگر افزود: در فیلم «گاو» که با هم همکاری داشته ایم خیلی خوب بازی کرده اند.

احمد طالبی نژاد: مشایخی شاه نقش کم ندارد
قضاوت کردن درباره جمشید مشایخی خیلی سخت شده است. مشایخی می توانست یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران باشد اگر شأن و منزلت خودش را حفظ می کرد. اگر در انبوهی از فیلمفارسی و سریال های سطحی بازی نمی کرد، ولی چه کنیم از یک جاهایی انگار او به پشت سر نگاه کرد که ببیند چه شاه نقش هایی در حافظه تاریخی ملت ایران از خودش به جا گذاشته و سپس به هر پیشنهادی جواب مثبت داد و محصولش همین انبوه فیلم های سطحی شد که به آنها اشاره کردم. اما درباره اینکه بازیگر بسیار توانا، خوش چهره و خوش قریحه ای است، قطعاهیچ شکی نیست. نمی دانم چند سالش است، ولی ظاهراً بارها توسط شایعه پردازان روی تخت بیمارستان درگذشته و حتی کف و دفن هم شده(!)، ولی خوشبختانه امروز زنده است و امیدوارم سال های سال زنده باشد. دوست دارم خطاب به او بگویم اجازه بدهید مردم با خاطره فیلم های خوبی که بازی کرده اید از جمله «شازده احتجاب» (بهمن فرمان آرا)، «سلطان صاحبقران» (علی حاتمی)، «کمال الملک» (علی حاتمی) و آثاری از این دست شمارا به یاد بیاورند و همیشه با این آثار درخشان در ذهن ها بمانید.
باید بگویم «شازده احتجاب» (بهمن فرمان آرا)، «سلطان صاحبقران» (علی حاتمی)، «کمال الملک» (علی حاتمی) جزو بهترین بازی هایش بوده و البته شاید در رأس همه اینها «شازده احتجاب» (بهمن فرمان آرا) به نویسندگی هوشنگ گلشیری است. به هر حال مشایخی شاه نقش کم ندارد. البته او تعداد زیادی فیلم در کارنامه دارد، ولی متأسفانه حجم فیلم های بد و سطحی و پیش پا افتاده ای که بازی کرده بیش از اینهاست. گرچه سالها امیدوار بودیم همه نقش هایش، نقش خوبی باشند.

شکایت محمدرضا شجریان
از صدا و سیما به دادگاه تجدیدنظر رفت

1643-21

شکایت محمدرضا شجریان، از صدا و سیما برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.
محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمدرضا شجریان با اعلام این خبر گفت: «با توجه به محاکمه غیابی یکی از متهمان پرونده، حکم دادگاه از طریق انتشار آگهی ابلاغ شد و به همین خاطر ارسال پرونده به دادگاه تجدیدنظر، زمان برد». این وکیل دادگستری اظهار داشت: «بر همین اساس و با توجه به سپری شدن موعد قانونی در ابلاغ حکم از طریق آگهی، به تازگی پرونده با اعتراض موکلم به حکم دادگاه بدوی که شکایت او را از صدا و سیما به خاطر پخش بدون مجوز آثارش رد کرده، به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است
آقاسی با بیان اینکه هنوز پرونده در دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است افزود: “باید ببینیم دادگاه تجدیدنظر پس از تعیین شعبه، وقت رسیدگی تعیین می کند یا بدون حضور طرفین دعوا، تصمیم می گیرد».
گفتنی است که پیشتر وکیل مدافع محمدرضا شجریان از اعتراض به رای صادره مبنی بر بی‌حقی موکلش در پرونده شکایت از صدا و سیما به دلیل پخش بدون اجازه آثار این استاد آواز ایران خبر داده بود و افزود: “جالب بود که قاضی شعبه در این جلسه بسیار محترمانه رفتار کردند و انکار کردند که من «ها ها ها» نگفته‌ام. با ایشان گفت‌وگویی داشتیم و من اعتراض را ثبت کردم. منتظر هستم که پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شود».
لازم به یادآوری است که روز سه ‌شنبه ۱۳ شهریور ۹۷، خبر آمد که وکیل مدافع محمدرضا شجریان از ابلاغ حکم دادگاه کارکنان دولت درباره شکایت موکلش از صداوسیما خبر داده و گفته است: “دادگاه، شکایت شجریان مبنی بر پخش بدون مجوز آثارش را در صداوسیما رد کرده و گفته انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است!»
همچنین شهرام ناظری در واکنش به حکم دادگاه شکایت محمدرضا شجریان از صداوسیما که در آن آمده است «انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است!»، گفته بود که «صداوسیما شاید بتواند افرادی بی‌مایه را علم کند ولی یک هنرمند سطح بالا نیازی به این چیزها ندارد می‌تواند با یک نوار یا یک سی‌دی کارش را بکند».

فیلم زندگی تختی به نیمه رسید

1643-28

فیلم زندگی غلامرضا تختی کشتی گیر افسانه ای ایران، با بازی غلامرضا گودرزی اینک به نیمه رسیده است. این فیلم را بهرام توکلی کارگردانی و تهیه آنرا سعید ملکان بعهده دارد.
زندگی جهان پهلوان تختی، بارها بصورت مستند و فیلم های نیمه کاره ساخته شده ولی این بار با سرمایه کافی و برنامه ریزی قبلی، با حضور بازیگران معروف چون ماهور الوند، آتیلا پسیانی، پریوش نظریه، ستاره پسیانی جلوی دوربین رفته است. ماهور الوند نقش همسر تختی را ایفا می کند.

نازنین بنیادی در نقش رودی بختیار
در فیلمی ظاهر میشود

1643-24

ماجرای آزارجنسی رودی بختیار چهره سرشناس شبکه های جهانی از سوی «راجرآیلز» اینک در یک فیلم کامل از سوی شوتایم در دست تهیه است و جالب اینکه نازنین بنیادی ستاره ایرانی در عرصه جهانی، در نقش رودی ظاهر میشود.
در سال 2016 گروهی از همکاران در فاکس نیوز، از جمله رودی بختیار و گرتچن کارسون علیه مدیر پرقدرت قدیمی این شبکه شکایت هایی مبنی برآزارجنسی به دادگاه ارائه دادند که فاکس نیوز ناچار شد 675 هزار دلار همراه با هزینه های وکیل به رودی بختیار بپردازد.
در این فیلم که روی روچ آنرا می سازد نیکول کیدمن، جان لیتزگو، ملکوم مک داگل و بروک اسمیت هم بازی دارند.

نمایش اسکی باز در جشنواره یونان

1643-25

فیلم سینمایی «اسکی باز» ساخته فریدون نجفی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللى فیلم «المپیا» در کشور یونان به نمایش در می‌آید.
فیلم سینمایی «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی که پخش بین‌الملل آن را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده دارد؛ تنها نماینده سینمای ایران است که در این رویداد مهم فرهنگی با فیلم‌های سایر کشورها دیگر به رقابت می پردازد.
فیلم سینمایی «اسکی باز» تا کنون در چندین جشنواره داخلی و خارجی حضور و جوایزی دریافت کرده است و با دریافت هفت پروانه زرین، پرافتخارترین و بهترین فیلم سی امین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان و کاندیدای جایزه‌ آکادمی آسیا پاسیفیک شده است.
جشنواره فیلم «المپیا» یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی کشور یونان است که از ۱۰ تا‌ ۱۷ آذرماه در شهر پیرگوس برگزار می‌شود.

شاخدار در برزیل جایزه گرفت

1643-27

فیلم کوتاه «شاخدار» ساخته صالح کاشفی جایزه Escolar de Alvorada برزیل را از آن خود کرد.
به گزارش رسیده، فیلم کوتاه «شاخدار» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمde Alvorada برزیل شد.
فیلم کوتاه «شاخدار» روایت دختری است که با همه وجود برای زندگی بهتر یا حتی عادی، تلاش می‌کند ولی همیشه با رفتارهای غیرعادی دیگران مواجه می‌شود
«شاخدار» همچنین در بخش دانشجویی دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Branson آمریکا که ۴ تا ۷ آپریل ۲۰۱۹ (۱۵ تا ۱۸ فرودین ۹۸) برگزار می‌شود نامزد دریافت جایزه شده است.