1649-21

بازداشت خبرنگار و مجری پرس تی وی در امریکا

1649-24

شبکه «پرس‌تی‌وی» گزارش داد، «مرضیه هاشمی» مجری مسلمان آمریکایی این شبکه که برای دیدار با خانواده خود به امریکا رفته بود، در فرودگاه «سنت‌لوئیز» بازداشت و به زندانی در پایتخت این کشور منتقل شده است.
پرس‌تی‌وی خبر داده که این مجریِ زاده‌ آمریکا، به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود اما روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» بازداشت و سپس به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده است.
مرضیه هاشمی پس از پخش فیلم مستند جنجالی ماجرای قتل ندا آقاسلطان با نام «تقاطع» از شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی، شهرت بیشتری یافت.
او در این فیلم تأکید کرد که یک «خبرنگار مستقل» است و این امکان را دارد که افراد دخیل و مطلع از قتل آقاسلطان را گرد یک میز آورد، از محل قتل تصویربرداری کند و با بالگرد، از بالا محل قتل را ببیند. و به دروغ قتل ندا آقا سلطان را به مخالفین جمهوری اسلامی نسبت داد.

پنجمین جشنواره موسیقی ایران
در برج میلاد تهران برگزار شد

1649-25

گزارش: میترا محتشمی
در هفته ی گذشته در سالن بزرگ برج میلاد تهران رویداد جالبی رخ داد. جمع کردن ترانه سرایان، تنظیم کننده ها، گروه های موسیقی و خوانندگان جوان و پیشکسوتان این هنر همه زیر یک سقف در کنار هم قضاوت و داوری شدند در این میان حضور استادان فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار، علی‌اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی، نادر مشایخی، ارشد طهماسبی، فریبرز لاچینی، پروین بهمنی، هنگامه اخوان، ایرج و پری زنگنه به همراه هنرمندان سرشناسی چون علیرضا قربانی، همایون شجریان و محمد اصفهانی در کنار جوانانی که تازه قدم به این عرصه گذاشته اند بیانگر پیوندی محکم بین نسل قدیم و نسل جدید بود. جوانانی مانند مهدی دارابی، علی زندوکیلی، حمید هیراد، حامد همایون، بهنام بانی، محمد علیزاده، احسان خواجه امیری و بسیاری دیگر که این روزها همه در عین دوستی و همکاری رقابتی جذاب را با هم به نمایش میگذارند. هرچند که موسیقی کاملا امری است سلیقه ای اما این روزها شاهد کارهای بسار زیبایی از هنرمندان داخل ایران هستیم.

1649-26

1649-27

فرزاد فرزین، علیرضا قربانی، فردین خلعتبری، میلاد درخشانی، روزبه بمانی موفق به گرفتن تندیس شدند و از ایرج و مهدی قنبرمهر قدردانی شد و پری زنگنه و محمد صالح علا جوایز ویژه گرفتند. در این میان بهترین جایزه مردمی تقدیم شد به قطعه ماه پیشونی از گروه هوروش بند به خوانندگی مهدی دارابی و مدیر گروه ایشان حمید فریزند، که توانسته با درایت و صد البته مردم داری گروه هوروش بند را در مدتی کوتاه در دل مردم جا کنند و البته اجرا و صدای مهدی دارابی نیز بر کسی پوشیده نیست. این شب که با شعار جشن همدلی اهالی موسیقی ایران برگزار شد به خوبی به پایان رسید.

فیلم مستند دلبند
نماینده ایران در فستیوال برلین

1649-22

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی، در شصت و نهمین سالگرد فستیوال برلین، بعنوان نماینده ایران شرکت می کند.
این فیلم که به دنبال حمایت از حیوانات می پردازد کاندیدای جایزه 50 هزار یورویی بهترین فیلم شده است. قصه زندگی یک مادر 83 ساله تنها در دامنه کوههای البرز است که به مراقبت از حیوانات و مردم مشغول است.

نمایش 7 فیلم ایرانی
در صوفیه بلغارستان

1649-23

7 فیلم ایرانی در یازدهمین فستیوال بین المللی فیلم های خاورمیانه ای بلغارستان نمایش داده میشود. بخش نگاه ویژه این فستیوال با نمایش فیلم های: روزهای نارنجی، سورنجان، مغزهای کوچک زنگ زده، اتاق تاریک، برگ جان، مادری وآپاندیس از 15 تا 31 ژانویه در شهر صوفیه به سینمای ایران می پردازد.