1650-41

اکبرعبدی تحت مراقبت پزشکی قرارگرفت

1650-43

مرکز فوریت های پزشکی مازندران از امدادرسانی اورژانس شهرستان آمل حدود ساعت 6 بامداد سه شنبه ۲ بهمن به اکبرعبدی هنرپیشه سینما و تلویزیون خبر داد.
در این ماموریت اکبر عبدی، به دلیل تعریق شدید و افزایش فشار خون توسط تیم اورژانس مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از کنترل علائم حیاتی با توجه به سابقه دیابت و پیوند کلیه برای بررسی کامل‌تر به بیمارستان منتقل شد.
بر اساس آخرین گزارش‌ها این بازیگر، برای اقدامات کامل درمانی و آزمایشات تکمیلی در بیمارستان تحت نظر قرار گرفته است.

زنانی با گوشواره های باروتی برنده جایزه جشنواره پراگ

1650-45

در هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، جایزه بهترین مستند را به خود اختصاص داد.
همچنین این فیلم در ادامه حضور بین‌المللی خود، در بیستمین جشنواره one world در پراگ در بخش مسابقه به نمایش در می‌آید. جشنواره one world بزرگترین جشنواره فیلم حقوق بشر در دنیا است که بنیانگذار مجموعه فستیوال‌های حقوق بشر است و ٣٣ جشنواره فیلم حقوق بشر در سراسر دنیا را بنیان نهاده است. جشنواره one world نشان ویژه یونسکو برای مشارکت در آموزش صلح و حقوق بشر را در سال 2006 دریافت کرده است. بیستمین دوره این جشنواره از پنجم تا بیستم مارچ در پراگ و 36 شهر دیگر جمهوری چک، برگزار می شود.
مستند « زنانی با گوشواره‌های باروتی» نخستین حضور بین المللی خود را با جشنواره لوکارنو سوییس آغاز کرده و موفق به کسب جایزه اصلی جشنواره «Signs du Night» پاریس شده است. این فیلم همچنین در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره لایپزیگ، نامزد دریافت جایزه این بخش شده بود.

تهیه کننده شهرزاد از بانک 700 میلیارد تومان وام گرفته بود

1650-44

جبار کوچکی‌نژاد درباره مدارک کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درخصوص محمد امامی سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده “سریال شهرزاد” گفت: امامی سهامدار بانک سرمایه بود که آورده‌ای نداشت بلکه با زد و بند در داخل بانک، مبالغی توسط شرکت‌های اقماری و کاغذی که شکل داده بود، گرفت و همان را نیز به عنوان سرمایه خود در بانک سپرده کرده بود.
نماینده مردم رشت در مجلس افزود: از آنجا که این فرد سهامدار شده بود، توانست بسیاری از منابع بانک را گرفته و از بانک بیرون ببرد و فقط با یک چک و سفته وام می‌گرفت.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه محمد امامی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان وام گرفته بود، اضافه کرد: اخذ وام بدون گذاشتن وثیقه یا ملکی که بتواند این مبلغ را قابل وصول کند، انجام شده بود و به همین دلیل دستگیر و روانه زندان شد.
وی ادامه داد: امامی توانست با قرار وثیقه آزاد شود تا مبلغ وام را بازگشت دهد؛ البته بخشی را بازگشت داد ولی کمیته پرونده را برای قوه قضاییه فرستاد که پیگیری شود و اسناد ما تا آن زمان نشان نمی‌داد که امامی وام‌ها را بازپرداخت کرده باشد. رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این سوال که آیا امامی در مقام تهیه کنندگی شهرزاد هم در مظان اتهام بود، گفت: این کارها به سریال شهرزاد ربطی نداشت.

پسرخورشید دوباره به تهران می آید

1650-46

به گزارش بولتن نیوز، لئو روخاس از نوازندگان سرشناس فلوت و پن فلوت و نوازنده قطعه معروف «چوپان تنها» که فروردین ماه سال جاری برای اولین‌بار کنسرتی را با نام «پسر خورشید» به خوانندگی سیلویو دانزا خواننده آلمانی در برج میلاد تهران روی صحنه برد، روزهای 7 و 8 مارچ نیز پس از چندین ماه کنسرت‌های دیگری را برای مخاطبان ایرانی عرضه خواهد کرد.
قیمت بلیت‌های این برنامه از ۷۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است.
البته هنوز جزییات دقیقی درباره برگزاری کنسرت روخاس در ایران منتشر نشده اما به نظر می‌آید با توجه به حضور پرشمار طرفداران این نوازنده در ایران، کنسرت پیش روی وی بتواند با استقبال مخاطبان مواجه شود.
لئو روخاس متولد ۱۹۸۴ در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی Das Super Talent پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت. محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید و خاک و آباز جمله موضوعات آثار و کنسرت‌های لئو هستند و او معمولاً با استایل سرخپوستی کارهایش را معرفی و اجرا می‌کند.

نمایش «طوفان درشهرما» خاچکیان در خانه هنرمندان

1650-47

«ساموئل خاچکیان» زاده ۲۹ مهر ۱۳۰۲ درتبریز – درگذشته ۳۰ مهر ۱۳۸۰ در تهران کارگردان ، تدوینگر، نویسنده، آهنگساز فیلم و تهیه کننده نامدار ایرانی تبارارمنی بود. او یکی از تأثیرگذارترین کارگردان‌ها درسینمای ایران به ‌شمار می‌رود، تا آنجا که به وی لقب «هیچکاکِ ایران» داده شده‌است همچنین، از او به‌عنوان «استاد دلهره و وحشت» سینمای ایران نام برده شده‌است.
دوستان و همکاران ساموئل خاچیکیان، او را با نام «سام ول» نیز می‌شناختند. او در آغازِ راهِ سینمای ایران با هنر و دانسته‌های خود به یاری این هنر و صنعت آمد و توانایی فنی خود را با فیلم «شب نشینی درجهنم » در سال ۱۳۳۶ نشان داد و سپس با «طوفان درشهرما» در سال ۱۳۳۷ سینمای ایران را با سبک ویژه خود آشنا کرد.
خاچیکیان، که از نیمه‌های فیلم بازگشت تدوین فیلم‌هایش را خود به دست گرفته‌بود، درنورپردازی و کار فیلم‌بردارانش دخالت می‌کرد، و موسیقی فیلم‌هایش را خود برمی‌گزید. به گفته خودش، او همه این‌ها را برپایه برداشت و دریافت درونی انجام می‌داد.
خاچیکیان را می‌توان از پیشگامان نام‌آور سینمای ایران دانست و کمتر کارگردان ایرانی مانند او در درازای سه دهه (۱۳۵۰–۱۳۳۰) به‌گونه‌ای پیوسته و پرکار درگیر فیلم‌سازی بوده‌است. او در زمره نخستین کارگردانان ایرانی بود که عناصر تکنیکی را برای سینما به کار برد و با دکوپاژ سر صحنه فیلمبرداری می‌رفت. به عنوان فیلم‌سازی نوآور، ساخت فیلمهای جنایی را در ایران به راه انداخت و نخستین پیش پرده تاریخ سینمای ایران را برای فیلم (دختری از شیراز (۱۳۳۳) ساخت و ده‌ها زمینه فنی دیگر را آزمود.

«آیدین آغداشلو»
رئیس شورای داوری هفتمین دوسالانه دامون

1650-49

برای چهارمین بار که آغداشلو مسئولیت شورای داوری این رویداد جوانانه را پذیرفت. او در دوره نخست این رویداد در تابستان 1385 و نیز سال‌های 1393 و 1395 عهده‌دار این سمت بود.
پویاراد، مدیر دوسالانه دامون‌فر در بخش‌هایى از حکم انتصاب آغداشلو نوشته است: “استاد ارجمند آیدین آغداشلو، شوق شما برای پیشرفت ایران عزیز و دغدغه دلسوزانه‌تان به اعتلای نسل نوی هنر ایران، در کنار دانش گرانبهای‌تان سبب می‌شود شما را به عنوان ریاست شورای داوری هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر منصوب کنم.”
پویاراد افزود: «تثبیت حضور هنرمندان جوان در گالری‌ها و حتی رویدادهای فاخر بین‌المللی، رشد کیفی قابل ملاحظه آثار نسل نوی هنر ایران و نقشی که دوسالانه دامون‌فر در معرفی هنرمندان زیر 25 سال ایران ایفا می‌کند، در سایه عزم بلند و دلسوزانه حضرت‌عالى و نخبگان هنر کشورمان است؛ خوشحالم که بار دیگر این همراهی تقبل کرده‌اید تا در کنار هم استعدادهاى نوظهور و بارقه‌هاى امید را حمایت و ستایش کنیم.»
هنرمندان علاقمند به شرکت در هفتمین دوسالانه نقاشى دامون‌فر تا سوم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت این رویداد هنری به نشانی www.iranartfestival. com در این رقابت شرکت دهند.
به‌ سان دوره‌هاى گذشته، نفر نخست هفتمین دوسالانه نقاشى دامون فر مسافر آلمان خواهد شد و میهمان آکادمى هنرى فابرکاستل خواهد بود. به نفرات بعدى هم جوایز ارزنده‌اى اهدا مى شود.
این دوسالانه به همت گالرى دامون‌فر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو برند ایرانی آلمانی، فابرکاستل آلمان، وینزور و نیوتن، کانسون و پ ب او فرانسه سوم اسفندماه در گالرى پردیس ملت برگزار میشود.