جایزه بهترین مستند فونیکس استرالیا
به اسراردریاچه ها رسید

1668-30

جشنواره فونیکس ملبورن که با عنوان «ققنوس ملبورن» هم شناخته می‌شود، در پنجمین دوره خود برندگان بخش‌های مختلف را اعلام کرد که «اسرار دریاچه» به کارگردانی آرمین ایثاریان توانست جایزه بهترین مستند را دریافت کند.
به گفته آنچه در سایت این جشنواره آمده است، فیلم‌هایی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این رویداد شرکت کرده بودند که به غیر از مستند «اسرار دریاچه» در بخش‌های دیگر نیز فیلم‌هایی از ایران شرکت کرده بودند.
«اسرار دریاچه» آخرین ساخته بلند آرمین ایثاریان به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان می‌پردازد: «در منطقه باستانی تخت سلیمان با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، دریاچه‌ای عمیق با داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری درباره گنج‌های سلسله‌های مختلف تاریخی هست که به‌خاطر سمی بودن آب ِآن و قرارگیری در ارتفاع، تاکنون دست‌نیافتنی بوده و هیچ‌کس به اعماق آن نرسیده بود.»

فیلم کوتاه «تشریح» درجشنواره پالم اسپرینگز

1668-31

فيلم کوتاه «تشريح» ساخته سياوش شهابي به بخش مسابقه بيست و پنجمين جشنواره بين المللي پالم اسپرينگز آمريکا راه يافت.
به گزارش آريا، «تشريح» که پيش از اين در جشنواره فيلم کوتاه تهران جايزه بزرگ بخش بين الملل، جايزه انجمن فيلم کوتاه و نيز جوايز اصلي جشنواره «10» عباس کيارستمي و جشنواره فيلم تصوير را دريافت کرده بود، در بخش مسابقه پنجاه و نهمين فستيوال بين المللي کراکوف لهستان که هم اکنون در حال برگزاري است، نيز حضور دارد.
همچنين بيست و پنجمين جشنواره پالم اسپرينگز نيز از تاريخ 28 خرداد الي 5 تيرماه در شهر پالم اسپرينگز ايالت کاليفرنيا برگزار و فيلم برگزيده اين فستيوال علاوه بر اکران هاي بين المللي، به آکادمي اسکار نيز معرفي مي‌شود.

نمایش فیلم شب تولد در جشنواره پالم اسپرینگ

1668-32

فیلم کوتاه «شب تولد» ساخته امید شمس در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگ در کالیفرنیای آمریکا اکران خواهد شد.
«شب تولد» فیلمی بیست دقیقه‌ای است و داستان دو دوست و شریک کاری را روایت می‌کند که در راه یک جشن تولد درگیر ماجراهایی می‌شوند و زوایایی پنهان از همدیگر را کشف می‌کنند.
کارگردانی و نویسندگی فیلم را امید شمس انجام داده است و بابک بهشاد و نادر فلاح در آن نقش‌آفرینی می‌کنند

دو بازیگر ایرانی در فیلم علاءالدین
نوید نگهبان و نسیم پدراد در نقش دالیا

1668-33

1668-34

فیلم علاءالدین که با فروش دوراز انتظاری روی پرده سینماهای امریکا و جهان است دو بازیگر ایرانی دارد، نوید نگهبان در نقش سلطان و نسیم پدراد در نقش دالیا. جالب اینکه هر دو نقش قابل توجه و بازی دو بازیگر ایرانی قابل تمجید است.
نوید نگهبان اینروزها در سریالها و فیلم ها نقش های کلیدی می گیرد و قبلا خود نیز به تهیه یک فیلم کوتاه پرداخته است، نوید را در خیلی از سریال های Homeland/ 24 می شناسید درحالیکه او در دهها فیلم و سریال درخشیده است.
نسیم 37 ساله در تهران ایران به دنیا آمده از پدر پرویز پدراد و مادر آراسته امانی، که اینروزها از چهره های ثابت Saturday Night Live از سال 2009 تا 2014 بوده و در چند فیلم بزرگ از جمله People Of Earthشرکت داشته.
نسیم در سریال چاد Chad نیز چهره کرده است وآینده ای درخشان دارد.
خوشبختانه بازیگران ایرنی درعرصه سینمای امریکا هر روز بیشتر خود نشان میدهند، شهره آغداشلو با دریافت جایزه و بازی در فیلم های مهم،ثبت شده، مری آپیک با حضور در فیلم های پرفروش با بازیگران معروف و تهیه فیلم و کارگردانی و موقعیت خاص خود را دارد، «کاترین بل» بازیگر معروف هالیوود و تلویزیونها که از مادر ایرانی و پدر انگلیسی است به یک ستاره بین المللی مبدل شده است.
نازنین بنیادی با فیلم های روز چون سامسون واینک در انفجار بمبپدی، چهره توانایی ازخود نشان داده درحالیکه در سریال هوم لند نیز همیشه نقش های کلیدی داشته است.