1675-54

بازیگر فیلم «فروشنده» همبازی سوفیالورن

1675-55

بازیگر ایرانی فرانسوی فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغرفرهادی، بنام بابک کریمی، اینروزها نقش های مهمی در فیلم «زندگی پیش رو» اثر رومن گاری نویسنده فرانسوی را بعهده دارد این فیلم را ادوارد دوپونتی پسر کارلوپونتی و سوفیالورن کارگردانی می کند و بعد از سالها اولین فیلم بلند سینمایی با شرکت مادرش سوفیا لورن 84 ساله است.
سوفیا به گفته بابک کریمی، از سحرگاه تا پاسی از شب پا بپای اکیپ فیلمبرداری فعالیت دارد وخستگی را نمی شناسد.
بابک کریمی هنرمند میانسال ایرانی فرانسوی اخیرا در چند فیلم ایتالیایی و فرانسوی ظاهر شده است.

فرمانـدار تهران با نامگذاری خیابـانهای
تهـران بنام هنرمندان مخالفت کرد

1675-56

عیسی فرهادی فرماندار تهران، که همیشه زیر تیغ انتقاد رسانه های مختلف بوده، اخیرا اعلام کرده با نامگذاری خیابانها بنام محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد مخالف است درحالیکه شورای شهر تهران این مسئله را تصویب کرده و برای اجرا فرستاد.
در این میان گفته میشود درصورت اجرای این طرح، نام هایی چون علی نصیریان، داود رشیدی، عزت الله انتظامی در لیست قرار دارند.

بزرگداشت 4چهره سرشناس درجشن سینمای ایران

1675-57

مراسم بزرگداشت اکبر زنجانپور، پیشکسوت بازیگری در تئاتر و سینما، بیژن محتشم، پیشکسوت چهره‌پردازی، حسن زاهدی، پیشکسوت صدابرداری و سیروس الوند، کارگردان نامدار سینما در بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان سه شنبه ۲۹ مرداد در ایوان شمس برگزار شد.

نقدی براستندآپ اجرا شده در کانادا

1675-58

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در پی حواشی استندآپ علیرضا خمسه در کشور کانادا به ارایه توضیحاتی در این باره پرداخت.
اجرای استندآپ کمدی که چند سالی است در ایران مد شده است از روز اول تاکنون کم حاشیه نبوده است و به تازگی یکی از آخرین استندآپ هایی که در کشور کانادا اجرا شد با واکنش زیاد مردم و منتقدان روبه رو شد؛ استندآپ علیرضا خمسه هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که به مسایل داخلی کشور در کانادا پرداخت.
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفتگویی عنوان کرد: جامعه نیاز به نشاط، شادی و امید دارد ولی متاسفانه دستگاه ها و جریان های فرهنگی و هنری کشور به ویژه تلویزیون و سینما به جای توجه به نیاز و خواست مخاطب با تولید آثاری با مضمونهای تلخ و غم انگیز راه خود را از مردم جدا کرده اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل ریزش مخاطب تلویزیون و گریزان شدن مردم از آثار سینما و روی آوری به برنامه های متوسط ماهواره ای، همین توجه نداشتن به نیاز مخاطب است.

انتقاد تند حسین علیزاده از تلویزیون

1675-59

نشست خبری جشنواره جوان با انتقاد شدید از رویکرد صداوسیما در قبال موسیقی و همچنین برنامه‌های استعدادیابی تلویزیون همراه بود. در این نشست همچنین هشدار داده شد که باید قوانینی وضع شود تا از استفاده ابزاری و تبلیغاتی خانواده‌ها از کودکان هنرمند و برگزیده‌شان، جلوگیری شود.
نشست رسانه‌ای «سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» و رونمایی از پوستر این جشنواره یکشنبه (۳۰ ‌تیر ماه) با حضور حسین علیزاده، حمیدرضا اردلان، آذین موحد و مهرداد پاکباز از اعضای هیات داوران، هومان اسعدی (دبیر جشنواره) و علی ثابت‌نیا (مدیرعامل انجمن موسیقی) در دفتر موسیقی برگزار شد.
حسین علیزاده در بخشی از این نشست خاطرنشان کرد: جشنواره جوان حرمتی پیدا کرده است که هر کسی وارد شود سعی می‌کند بیشتر به این جشنواره خدمت کند. آقای ثابت‌نیا هم در امور جشنواره ثابت قدم هستند. در اینجا اتحاد خیلی خوبی به وجود آمده و همه با یک هدف کار می‌کنیم و با این حال که شرایط سخت است، با لذت کار می‌کنیم. گاهی یادمان می‌رود که کجا زندگی می‌کنیم و یادمان می‌رود که شرایط موسیقی در ایران چقدر دشوار است. جشنواره جوان یک چیز ویژه خودش است و هیچ‌کس باور نمی‌کند در ایران و در این شرایط چنین چیزی برگزار شود.
علیزاده با بیان اینکه هر چیزی که تداوم پیدا می‌کند پیشرفت خواهد کرد، گفت: این جشنواره پاک و معصوم است و هر کس به آن نرسد باخته است.
او تصریح کرد: سال‌ها گفتیم و معتقدم که حتی یک نفر در صداوسیما فکر فرهنگی ندارد. صداوسیما که موسیقی را جزو فرهنگ نمی‌داند؛ پس فکرشان ضدفرهنگ است. وای به حال مملکتی که صداوسیمای آن اهمیت موسیقی را درک نکند. موسیقی متعلق به تمام تاریخ این فرهنگ است. امیدوارم با تلاش‌های آقای اسعدی (دبیر جشنواره جوان) بعد از این سال‌ها نتیجه بگیریم و اگر نگیریم ما همیشه به شرایط موسیقی و شرایطی که صداوسیما برای موسیقی ایجاد کرده است، معترض خواهیم بود.
این نوازنده و آهنگساز اضافه کرد: ما وظیفه‌مان گفتن است؛ قطعا سال‌ها برای شعار دادن دیر است. این جشنواره نتیجه کار ملی است. هر هنری پول در آن باشد صدا و سیما در آن پیش قدم است. هر هنری هم که پول درآر نباشد و معنوی باشد، صدا و سیما به فکرش نیست.
علیزاده با اشاره به یکی از برنامه‌های تلویزیون با موضوع استعدادیابی گفت: متاسفانه ما صبح تا شب علیه غرب شعار می‌دهیم ولی حتی شکل و ظاهر برنامه‌هایمان مثل آنهاست. در برنامه‌های تلویزیونی ما تبلیغات، در بالاترین سطح اهمیت است. اما در برنامه‌های تلویزیونی در غرب، فردی که برنده می‌شود هم جنبه تبلیغاتی دارد که قصد دارند چهره‌سازی می‌کنند و هم از طرفی به رشد آن فرد کمک می‌کنند. ما می‌خواهیم موسیقی کشور را از منجلابی که در آن هست بیرون بیاوریم. حرام و حلال کردن موسیقی درباره جشنواره غلط است؛ چراکه در جشنواره موسیقی جوان این بچه‌ها کاری آسمانی می‌کنند. چرا تهران را با لس‌آنجلس مقایسه می‌کنید؟ جریانات تبلیغاتی و سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند امریکا بسیار مافیا دارد و پیچیده است.
این نوازنده ایرانی در ابتدای نشست جشنواره جوان خاطرنشان کرد: در این جشنواره با چهره‌های بسیار جوانی برخورد می‌کنیم که اصلا برای ما باورپذیر نیست. پسر بچه‌ای آمده بود که افشاری می‌نواخت و ما متعجب که این پسر کی وقت کرده این ردیف را یاد بگیرد. تشکر می‌کنم از هومان اسعدی (دبیر جشنواره جوان) که بسیاری از این جوانان مدیون زحمات او هستند. هیچ وقت شرایط برای موسیقی ایده‌آل نیست، ولی با این حال سعی می‌کنیم با حداقل امکانات کار خود را انجام دهیم. خوشبختانه سیاست‌های انجمن موسیقی حتی اگر مدیر آن عوض می‌شده، مثبت بوده و به برگزاری جشنواره موسیقی جوان کمک کرده است.

موفقیت در جشنواره های جهانی

1675-60

سارا بهرامی بهترین ستاره جشنواره مالزی

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در شش بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد دریافت جایزه از سومین جشنواره فیلم مالزی شده بود که در مراسم اختتامیه، سارا بهرامی توانست جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند.
این فیلم چند روز قبل نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان و خبرنگاران سینمایی را از جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان دریافت کرده بود.
مهناز افشار، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، نگار عابدی و با حضور جمشید هاشم‌پور و امین حیایی بازیگران «دارکوب» هستند.

نمایش «گل نساء» در جشنواره افریقای جنوبی

فیلم سینمایی «گل نساء» به کارگردانی ستار چمنی‌گل و تهیه کنندگی ستار چمنی گل و یوسف کریمی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران، در دو سانس مختلف از جمله در ساعت ۱۶ روز یکم مرداد ماه (۲۳ جولای ۲۰۱۹) و همچنین در ساعت ۱۷ روز ششم مرداد ماه (۲۸ جولای ۲۰۱۹) در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «دوربان» Durban در کشور آفریقای جنوبی روی پرده می‌رود.

نمایش فیلم «آذر» در جشنواره رنگین کمان لندن

فیلم سینمایی «آذر» ساخته محمد حمزه‌ای و به تهیه کنندگی نیکی کریمی در بیستمین جشنواره فیلم «رنگین کمان» لندن حضور دارد.
فیلم «آذر» تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی ونکوور، فیلم‌های ایرانی دالاس شید (تگزاس)، فیلم‌های ایرانی سینه ایران (تورنتو)، فیلم دوبی، فیلم تیبورن (آمریکا)، فیلم‌های آسیایی بارسلون کاساآسیا و … حضور داشته است.
این رویداد فرهنگی به عنوان خواهرخواندگی فستیوال فیلم داکا – بنگلادش از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد برابر با ۲۱ تا ۲۸ جولای در لندن برگزار می‌شود.
فیلم «آذر» در هفدهمین دوره جشنواره داکا در بخش سینمای جهان نیز حضور داشته است.