1677-35

درگذشت رویا خواننده قدیمی

1677-36

رضوان زادهوش که با نام هنری «رویا» پیش از انقلاب در عرصه موسیقی فعالیت می‌کرد، هفته پیش درگذشت.
رویا خوانندگی رسمی را از سال ۱۳۴۶ در همکاری با حبیب‌الله بدیعی، ویولن‌‌نواز به‌نام و عضو شورای وقت موسیقی رادیو ایران آغاز کرد. وی از خواننده های معروف دهه ۴۰ و ۵۰ بود و اولین بار با برنامه گلها درخشید.
رویا در حدود ۳۰ برنامه «گلهای رنگارنگ» حضور داشت و برای چند فیلم فارسی نیز آواز خواند. او ترانه‌های ماندگاری در برنامه گل‌های رنگارنگ خواند اما آموزش آواز را پیش از آن در اصفهان آغاز کرده بود. رویا در سال‌های آخر پیش از انقلاب، ترانه‌های سرگرم‌کننده هم خوانده بود که از میان آنها ترانه به سبک شیرازی “دلم شاده” و ترانه‌های “چرا چرا”، “تو مرو” و “بیا مثل قدیما” از مشهورترین آنها بودند

جکی چان: علاقمند سفر به ایران هستم

1677-37

«جکی چان» در پنجمین دوره جشنواره بین المللی که از ۲۴ تا ۲۹ جولای ۲۰۱۹ (۲ تا ۷ مرداد ۱۳۹۸ ) در شهر تاریخی داتونگ و با همکاری تلویزیون ملی چین برگزار شد در نشستی اختصاصی با مهمانان ایرانی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور آنان در این جشنواره، برای سفر به ایران ابراز علاقه کرد.
این بازیگر چینی که بیش از ۱۰۰ فیلم در سابقه بازیگریش دارد اکنون با برگزاری این جشنواره با حضور بازیگران، بدلکاران رزمی و چهره های سرشناس از سراسر جهان قصد دارد خونی تازه در رگ های سینمای اکشن و رزمی بدواند.
از ایران نیز استاد «مسعود جعفری» رئیس موسسه بین المللی اژدهای سرخ و بازیگر فیلم های رزمی که در جشنواره بین المللی فیلم راه ابریشم نیز موفق به دریافت جایزه تندیس طلایی شده بود و «حسین خلیفی کیوی» نماینده دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.
در این جلسه موضوع ساخت فیلم مشترک رزمی بین ایران و چین مورد بحث قرار گرفت و مقدمات اولیه جهت بررسی طرح فیلمنامه انجام شد و «حسین خلیفی کیوی» آمادگی ایران را جهت هر گونه همکاری برای تولید مشترک با جکی چان اعلام کرد «جکی چان» نیز از «مسعود جعفری» بازیگر رزمی ایران جهت حضور در تیمش دعوت کرد.

موفقیت دو فیلمساز زن ایرانی

1677-38

مرجان ساتراپی کارگردان ایرانی تبار فرانسوی، با فیلم جدید خود «رادیواکتیو» در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو کانادا حضور دارد.
این فستیوال از 5 تا 15 سپتامبر در تورنتو برگزارمیشود و بزرگان سینما با فیلم هایشان در آن حضور دارند فیلم مرجان براساس زندگی مادام کوری برنده جایزه نوبل ساخته شده است.
شبنم رضایی دومین زن فیلمساز ایرانی است، که با فیلم Balloon Girl در فستیوال اینترنتی شبکه تلویزیون ملی امریکا PBS راه یافته است و اینک روی این شبکه پخش میشود.

متری 5/6 درجشنواره ونیز

1677-39

فیلم متری شش‌ونیم از ایران برای نمایش در بخش رقابتی افق‌ها در هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم ونیز برگزیده شد.
جشنواره فیلم ونیز، به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی و یکی از سه جشنواره مهم اروپایی در کنار جشنواره فیلم کن فرانسه و برلین آلمان، اواخر تابستان هر سال میزبان علاقمندان است.
هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ اوت تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۹ (۶ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۸) در بخشی از شهر ونیز به نام جزیره لیدو برگزار می شود. فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی با هنرنمایی پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در بخش رقابتی افق های این جشنواره پذیرفته شده و باید با ۱۷ فیلم دیگر از جمله فیلم حوا، مریم، عایشه ساخته صحرا کریمی فیلمساز افغان و رئیس افغان فیلم در این جشنواره رقابت کند. جوایز این جشنواره شامل شیر طلایی و نقره ای دو فیلم برتر، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن و جایزه بخش افق ها که از شصت و هفتمین دوره به جشنواره اضافه شده است. فیلم به سوی ستارگان ساخته جیمز گری و با بازی برد پیت در ژانر علمی- تخیلی، فیلم اتهام ساخته رومن پولانسکی از جمله آثاری است که توجه علاقمندان صنعت-هنر سینما را به این دوره از جشنواره جلب کرده است.

حامد بهداد بهترین بازیگر مرد جشنواره شانگهای

1677-40

«قصر شیرین» جدیدترین ساخته رضا میرکریمی سه جایزه مهم بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای را به خود اختصاص داد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره، «قصر شیرین» جایزه بهترین فیلم را برد و به علاوه میرکریمی و حامد بهداد به ترتیب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را بردند.
جشنواره شانگهای مهم‌ترین رویداد سینمایی چین است و ورایتی در خبر اهدای جوایز اشاره کرده این جوایز در حالی به فیلمی از ایران می‌رسد که چند ساعت قبل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد شد.
دیگر فیلم موفق این دوره جشنواره شانگهای «دم و بازدم» محصول گرجستان و روسیه بود که جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد.
حامد بهداد در رشته بهترین بازیگر مرد جایزه را به شکل مشترک با چانگ فنگ بازیگر فیلم «بازگشت» کسب کرد. همچنین جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «برادری» از روسیه و جایزه بهترین فیلمبرداری به «موج بهار» از چین اهدا شد.

«سارا بهرامی» بهترین بازیگر جشنواره فیلم مالزی شد

1677-41

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در ۶ بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین بازیگر مکمل زن و مکمل مرد نامزد دریافت جایزه از سومین جشنواره فیلم مالزی شده بود که در مراسم اختتامیه، سارا بهرامی توانست جایزه بهتر.

آرش عباسی داور جشنواره ایتالیایی

1677-42

آرش عباسی به عنوان داور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Sedicicorto ایتالیا حضور خواهد داشت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آرش عباسی فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و دانش‌آموخته دانشگاه بولونیای ایتالیا، از اعضای هیأت داوران شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Sedicicorto ایتالیا شد. او پیش‌تر نیز به‌عنوان عضو هیأت انتخاب، داور و مدیر هنری چندین فستیوال فیلم و تئاتر در ایتالیا حضور داشته است.