1678-45

بزرگداشت استاد علی نصیریان

1678-47

1678-49

پاسداشت 7 دهه تلاش هنری استاد علی نصیریان بر صحنه با حضور جمع زیادی از چهره‌های سیاسی و هنرمندان مطرح و اهالی رسانه در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، عزت‌الله انتظامی دوست قدیمی علی نصیریان که نسخه‌یی از کتاب «آقای بازیگر» را به علی نصیریان هدیه کرده بود در متنی برای نصیریان که توسط سجادی قرائت شد، نوشته بود:
علی عزیزم
سال‌ها گذشته… از آن زمان که همراه و در کنار هم نبض تماشاگرمان را روی صحنه جادویی تئاتر در دست می‌گرفتیم… ما در کنار هم بزرگ شدیم… آموختیم… یاد دادیم و تجربه کردیم. خوشحالم از اینکه همچون گذشته و تمام سال‌های رفته همچنان نبض تماشاگرت را در دست داری و چون سابق در همه جا می‌درخشی. ‏خوشحالم از اینکه عمری که رفت خوش رفت.
برایت آرزوی موفقیت و تندرستی دارم نازنین رفیق قدیمی…

عکسی غم انگیز از وضعیت این روز‌های شهلا ریاحی

1678-50

تصویری تکان دهنده از شهلا ریاحی بازیگر پیشکسوت کشورمان در فضای مجازی منتشر شد که نشانگر وضعیت بیماری این روز‌های خانم بازیگر است.
شهلا ریاحی بانوی هنرمند پیشکسوت کشورمان است که سالهاست در دنیای بازیگری کم کار شده است و به دور از محافل هنری زندگی اش را ادامه می‌دهد.
شهلا ریاحی همسر اسماعیل ریاحی کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان بود که با تشویق‌های همسرش وارد دنیای هنر شد و با تئاتر کار هنری اش را آغاز کرد و با ساخت مرجان عنوان اولین کارگردان زن سینمای ایران را از آن خود کرد.

بهرام رادان سفیر طرح افزایش مهارت عمومی رانندگی

1678-51

در راستای ارتقاء سطح رانندگی عموم مردم و رعایت هرچه بیشتر قانون، فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با همکاری و همراهی نهادهای ذیربط طرح جدیدی را برنامه‌ریزی کرده تا آحاد جامعه به ویژه رانندگان خودروها، با پیوستن به این طرح در ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک بکوشند.
در همین راستا بهرام رادان، هنرپیشه سینما به عنوان نخستین چهره شناخته شده به این طرح پیوست و رسما سفیر طرح افزایش مهارت عمومی رانندگی کشور شد.
این برنامه در قالب طرحی فراگیر و بزرگ از اوایل شهریور ماه با حضور نهادهای متولی این حوزه آغاز به کار خواهد کرد و طی هفته‌های آینده و درقالب مراسم رسمی و کنفرانس خبری از طرح مذکور رونمایی خواهد شد.

ممنوعیت 2 نوازنده زن درکنسرت

1678-53

علی قمصری، آهنگساز و نوازنده جوان در آخرین کنسرت خود اعلام کرد که به‌دلیل برخی ممنوعیت‌ها، ممکن است از ایران برود.
ایرنا نوشت: کنسرت گروه «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری، آهنگساز و نوازنده تار از ۱۴ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران اجرای خود را آغاز کرد. علی قمصری تاکنون آهنگسازی آلبوم‌هایی مانند «نقش خیال»، «آب، نان، آواز»، «تنیده در خطوط موازی»، «چه آتش‌ها» و «عبور» را بر عهده داشته و با همایون شجریان، علیرضا قربانی و محمد معتمدی همکاری داشته است. اما او در این روزها با دلخوری از احتمال ترک ایران خبر داد و نوشت: «این کنسرت‌ها احتمالاً با خداحافظی تلخ من با ایران همراه خواهند شد. بغض دائمی تنها مونس این روزهای من است.»

بی حجابی و اقدام جنجالی سحر قریشی در ترکیه

1678-54

ویدئویی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که سحر قریشی در یک شیرینی فروشی در ترکیه، با ایرانیانی که او را شناخته احوال پرسی می کند و با مردان دست می دهد.
این ویدئو بیشتر به این دلیل در حال پخش شدن است که این رفتار سحر قریشی با گفته های قبلی او درباره حجاب و حضور در ورزشگاه‌ همراه با مردها در تضاد است.

کاتیوشا نامزد 4 بخش جشنواره امریکایی

1678-55

علی عطشانی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، هادی‌حجازی‌فر بازیگر، احمد مهران‌فر در بخش بازیگر مرد مکمل و محمود عطشانی فیلمبردار فیلم سینمایی «کاتیوشا» در سیزدهمین دوره جشنواره liff آمریکا نامزد دریافت جایزه شدند.
سیزدهمین دوره جشنواره liff آمریکا از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر برابر با ۲۸ تا ۳۰ شهریورماه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

بچه خور درجشنواره آرژانتین

1678-56

فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی به بخش مسابقه فستیوال فیلم کوتاه آرژانتینی راه یافت.
این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در بخش مسابقه بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه UNCIPAR, INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAl که از ۱۷ تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ برابر با ۲۶ تا ۲۸ مردادماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.
در خلاصه داستان «بچه‌خور» آمده است: «هیچ چیز قدرتمندتر از عشقی کودکانه نیست».

2 فیلم کوتاه یک کارگردان در فستیوال انگلیس

1678-57

فیلم های کوتاه «پنج کثیف» و «آن زن آمد» به نویسندگی و کارگردانی عباس مهیاد به جشنواره جهانی The Lift- Off sessions راه پیدا کرد.
این جشنواره از ۸ تا ۱۵ سپتامبر برابر با ۱۷ تا ۲۴ شهریورماه در Pinewood Studios در انگلستان برگزار می شود.
فیلم کوتاه «پنج کثیف» درباره یک قاتل و بخشی از زندگی خانوادگی اوست.
همچنین فیلم کوتاه «آن زن آمد» درباره زنی جوان به نام آناست که برای انتقام از فرانسه به ایران می آید و … .

بنفشه افریقایی راهی متروپولیتن امریکا شد

1678-59

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم‌های ایرانی این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ آگوست امسال حضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش آموزان را از آن خود کرد.
این فیلم به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی است، که به همراه هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم¬‌های ایرانی متروپولیتن در شهر مینه سوتا حضور دارند.

آرمان گل نسا در میدلبوری امریکا

1678-58

فیلم سینمایی «گل نسا» به کارگردانی ستار چمنی‌گل در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در روز ۳۱ مرداد (۲۲ آگوست ۲۰۱۹) در روز افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمسازان جدید میدلبوری Middlebury New Filmmakers ، در کشور آمریکا به نمایش درمی‌آید.
فیلم سینمایی «گل نسا» در آخرین حضور بین‌المللی خود در دو سانس مختلف در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ دوربان در کشور آفریقای جنوبی به نمایش در آمد.