1680-34

درگذشت داریوش اسدزاده بازیگر قدیمی

1680-35

 

داریوش اسدزاده بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون، یکشنبه گذشته در سن ۹۶ سالگی در منزل خود در تهران با زندگی وداع گفت.
اسدزاده که فعالیت خود را در تئاتر نصر در لاله زار آغاز کرد در دهه های ۵۰-۱۳۴۰در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرد و بعد از انقلاب در دهها فیلم و سریال ازجمله: دو نیمه سیب، همسر، قلاده های طلا، بوی کافور عطر یاس، زمان از دست رفته و آخرین فیلم حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان آرا بازی کرد.
اسدزاده کتاب هایی درسالهای اخیراز جمله سیری در تاریخ تئاتر و خاطرات هنری خود نوشت و درآخرین روزهای زندگی حسرت دیدار فرزندان خود را که درامریکا بودند داشت.

یک ستاره سینما ممنوع الخروج شد

1680-36

پگاه آهنگرانی ستاره سینما و تئاتر، در آستانه سفر به گرجستان جهت داوری در یک فستیوال با مهر ممنوع الخروج روبرو شد.
پگاه گفت من پرونده ای مربوط به سال 1388 و جنبش سبز داشتم که در آن زمان به 18 ماه حبس تعزیری (قابل خرید) محکوم شده بودم ولی هیچگاه به جریان نیفتاد. اخیرا با تغییرات در قوه قضائیه این پرونده رو شده و بهمین جهت من که در آستانه سفر به گرجستان بودم تا در فستیوال فیلم این کشور داوری کنم ازخروج منع شدم.

گلزار پا در جای پای بیژن

1680-37

1680-38

محمدرضا گلزار بازیگر محبوب سینمای ایران، اخیرا با طرح تازه ای در ساخت درون اتومبیل «روور» در ایران، به روایتی پا جای پای بیژن گذاشته است که قبل از مرگ، طرح چرم زرد و و بته جقه ای را در درون این اتومبیل های بوگاتی طراحی کرد و میلیونها دلار بر قیمت آن افزود.
اینک محمدرضا گلزار و تیم طراحان او، دست به این ابتکار زده و با شیوه مدرن و جدیدی، تزئینات و وسایل و صندلی ها و داشبورد و دیگر وسایل داخلی اتومبیل «روور» را بنام «رزار روور» طراحی کرده و بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است.

اولین فیلم مشترک ایران و بنگلادش!

1680-39

فیلم سینمایی اکشن «نیروانا» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم اولین محصول مشترک ایران و بنگلادش است.
آنانتا جلیل، برشا خدیجه، شومون فاروق از بنگلادش و مجدی مشموشی از لبنان بازیگران خارجی کار هستند و امیرحسین صدیق، کاوه خداشناس و با حضور محمدرضا هدایتی و محمد فیلی نیز ترکیب هنرمندان ایرانی فیلم را تشکیل می‌دهند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک مامور پلیس بنگلادش برای نجات جان تعدادی از هم‌وطنانش که در دست یک باند انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا گرفتار آمده‌اند، به دو کشور مذکور و ایران سفر می‌کند تا بتواند با کمک پلیس اینترپل و پلیس ایران، ماموریت خود را به سرانجام برساند

همراهی فرهادی در اردوگاه رسول اف

1680-40

روز دوشنبه محمد رسول‌اف، فیلم‌ساز ایرانی، برای ارائه درخواست تجدید‌نظر حکم خود به دادگاه انقلاب رفت و گروهی از سینماگران او را همراهی کردند.
بهمن فرمان‌آرا، اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، فاطمه معتمدآریا، کیانوش عیاری، مجید برزگر، جعفر پناهی، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، رضا درمیشیان، حسن پورشیرازی، کیوان کثیریان، جمال رحمتی، محمدرضا موئینی، پیمان حقانی و مجتبی میرطهماسب، آقای رسول‌اف را همراهی می‌کردند.
محمد رسول‌اف از سوی دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده‌است.
تاکنون شماری از جشنواره‌ها، نهادها، فیلمسازان و روزنامه‌نگاران سینمایی در جهان صدور حکم زندان برای محمد رسول‌اف را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده‌اند.

متری شیش ونیم در ونیز

1680-41

برخی منابع مطلع از ایتالیا، «متری شیش و نیم» را گزینه جدی حضور در هفتاد و ششمین جشنواره ونیز معرفی کرده‌اند؛ اتفاقی که اگر روی دهد در نوع خود بی‌سابقه خواهد بود چرا که جشنواره‌های سطح یک دنیا حاضر به نمایش فیلم‌هایی که در دیگر جشنواره رونمایی شده‌اند نیز نیستند، چه رسد به آنکه اقدام به نمایش و داوری آثاری کنند که اکران عمومی شده و از ظرفیت بکر بودن در نمایش برخوردار نیست.
به گزارش «تابناک»؛ هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز ممکن است یک مهمان ایرانی داشته باشد: «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که در گیشه مورد توجه قرار گرفت اما تاکنون حضور چشمگیری در جشنواره‌ها و جوایز سینمایی نداشته و بیشتر به عنوان یکی از آثار سینمای بدنه که البته ساختار قابل قبولی اما ضعیف‌تری نسبت به فیلم اول روستایی (ابد و یک روز) برخوردار است، مورد توجه قرار گرفته است؛ هرچند فروش چند میلیونی این فیلم از اثر اول این کارگردان نیز بیشتر بوده و توانسته در این زمینه رکوردشکن باشد.