1683-56

سعید راد در اولین سریال خود

1683-57

سعید راد بازیگرقدیمی سینما، بعد از سالها بازگشت به ایران، سرانجام با بازی در یک سریال تلویزیونی طلسم را شکست. ضمن اینکه درطی سالهای گذشته درچند فیلم پرفروش مانند «دوئل» نیز ظاهر شده است.
این سریال «ترورخاموش» در رابطه با حساس ترین پرونده امنیتی چند دهه اخیر در زمینه مواد مخدر و قاچاق انسان در شبکه یک داخل ایران پخش میشود.
این سریال را که سوژه ای کاملا بکر دارد، احمد معظمی کارگردانی کرده و ستارگانی چون پریوش نظریه، پروز فلاحی پور، ستاره اسکندری، نازنین فراهانی با سعید راد همبازی هستند.

مجله معتبر فوربز یک مهندس ایرانی را در لیست نوآورترین رهبران امریکا معرفی کرد

1683-58

درمیان 100 چهره برگزیده بعنوان نوآورترین رهبران امریکا، نام یک ایرانی افتخارآفرین دیده میشود نام دکتر سیف الله قاسمی مدیرعامل کمپانی بین المللی Air Products
سیف الله قاسمی از جمله 30 دانشجویی بود که در برنامه جدید مهندسی دانشکده نفت آبادان با همکاری کالج لافایت امریکا، پذیرفته شد و از زادگاه خود مشهد به آبادان رفت و در سال 1966 از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک شده و بعد به ایران بازگشته و به تدریس در دانشگاه آزاد پرداخت و درسال 1982 با خانواده به امریکا آمد.

دانشمند کرد ایرانی اندیشمند برتر سال شد

1683-60

نشریات اروپایی از جمله نشریه انگلیسی «Prospect» ریاضی دان ایرانی و استاد دانشگاه کمبریج بریتانیا، پروفسور «کوچاربیرکار» ایرانی کردتبار را بعنوان اندیشمند برتر سال معرفی کرده و از مردم خواسته تا برای گزینش نهائی به او رای بدهند و بلافاصله مردم با دهها هزار رای پروفسور بیرکار 41 ساله را بخاطر پژوهش های ارزنده اش در هندسه مثلثاتی، هندسه فضایی برگزیدند و پروفسور بیرکار قبلا برنده مدال فیلدز ارزشمندترین جایزه ریاضی جهان شده بود.
کوچار متولد مریوان درکردستان است، با تشویق برادر بزرگش به دانشگاه رفت و در سال 2000 به انگلیس رفته درخواست پناهندگی کرد.

خانم بهائی رانده شده از ایران، بزرگترین جایزه تاریخ فیزیک را برد

1683-61

یک فیزیک دان جوان ایرانی، جایزه اندریاس آکریوس، را بعنوان دومین زن تاریخ فیزیک جهان دریافت کرد درحالیکه بعنوان یک زن بهایی از ایران رانده شده بود.
خانم شبنم رعایایی اردکانی که از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شده، دومین زن درتاریخ فیزیک است، که این جایزه را صاحب میشود.
این جایزه به محققانی اهدا میشود که تز دکترای خود را با بهترین کیفیت علمی و دستاوردهای مربوط به فیزیک سیالات نوشته باشند.
دانشگاه هاروارد اینک از شبنم رعایایی خواسته تا به گروه پژوهش این دانشگاه بپیوندد.