1687-19

جایزه یادبود صلح در زندان به نسرین ستوده تعلق گرفت

1687-20

سازمان عفو بین الملل گزارش داد، جایزه یادبود برای صلح 2019 از سوی انجمن جهانی جوزف ویدال و کمیته یادبود صلح اسپانیا، به نسرین ستوده تعلق گرفت که به اتهام حمایت از حقوق انسانی در ایران زندانی است.
نسرین ستوده که برپایه دو محکومیت به 38 سال زندان محکوم شده براساس قوانین جاری باید 17 سال از عمر خود را در حبس بگذراند. اخیرا یک میلیون نفر از فعالان عفو بین المللی درسراسرگیتی، با امضاء یک نامه خواستار آزادی او شدند.

جوایز جشنواره فیلم سلیمانیه

1687-21

با داوری پوران درخشنده و مهرداد اسکویی برندگان بخش‌های مختلف رقابتی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه معرفی شدند و رضا میرکریمی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مراسم اختتامییه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه با حضور «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق، مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه، «فؤاد جلال» رئیس کمپانی سینمایی «مستی فیلم» و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، پوران درخشنده کارگردان سرشناس سینمای ایران و داور بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» (بین‌الملل)، با اجرای خانم «لینا رضا» در تالار هنر 2000 نفری شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف رقابتی «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» این رویداد سیمایی معرفی شدند و جایزه صنوبر زرین و لوح تقدیر به آنان اهدا شد.

همایون بعد از چند عمل جراحی رو به بهبودی است

1687-24

همایون بازیگر قدیمی سینمای ایران که با فیلم هایی چون تپلی به شهرت رسید در سفرسالانه خود به لس آنجلس، ناگهان دچار یک ناراحتی حساس در بخش رگهای پای خود شد، که ناچار به 3 عمل جراحی پیاپی تن داد.
همایون بعد از یک دوره بحرانی بیماری، خوشبختانه هفته قبل رو به بهبودی رفته و از بیمارستان مرخص شد و به جمع دوستان خود پیوست.

«مست عشق» در استانبول کلید خورد

1687-22

هانده ارچل، ستاره سینمای ترکیه، در فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نقش کیمیا را بازی خواهد کرد. پیش‌تر نام شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول و حسام منظور به عنوان بازیگران این فیلم اعلام شده بود.
داستان فیلم «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد.
سایر عوامل اصلی فیلم نیز بدین‌ شرح اند: تهیه‌کننده: مهران برومند، فیلمنامه‌نویسان: حسن فتحی و فرهاد توحیدی، جانشین تهیه‌کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی

چرا مهناز افشار طلاق گرفت؟

1687-23

رویدادهای جنجالی درحاشیه زندگی یاسین رامین شوهر مهناز افشار، سرانجام سبب شد این ستاره معروف رسما از او طلاق بگیرد.
یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین سیاستمدار و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد زمان احمدی نژاد بود که سبب تعطیلی دهها نشریه شد، در ضمن رامین متهم به سوءاستفاده مالی از یک شرکت وابسته به هلال احمر در آلمان شد که تجهیزات پزشکی وارد ایران می کرد.