1691-59

«زری زری کاکل زری» درجشنواره کودکان و نوجوانان

1691-61

پروانه زرین بهترین پویانمایی (انیمیشن) کوتاه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان اختصاص یافت.
این پویانمایی با هدف تقویت ارتباط‌های کودکان با همسالان‌شان با بهره‌گیری از بازی و شعرخوانی تولید شده و اصلی‌ترین تفاوت آن کودکانه بودن و استفاده از نمادهای ساده و قابل فهم برای بچه‌های پیش از دبستان است.
پویانمایی‌های «زری زری کاکل زری» اثر مهین جواهریان و «سگی که مرض داشت» اثر پروین تجوید به بخش ملی سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان راه پیدا کرده بودند. این پویانمایی از تازه‌ترین تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است. یادآوری می‌شود در این دوره از جشنواره مراسم بزرگداشتی نیز برای مهین جواهریان هنرمند باسابقه حوزه کودک و نوجوان نیز برگزار شد.
همچنین در این آیین فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده دیگر تولید جدید کانون به تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان و جایزه اصلی یونیسف به بابک نبی‌زاده نویسنده و کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به محمد آزادی برای بازی در این فیلم را از آن خود سازد.

مهناز افشار تهیه کننده یک نمایش شد

1691-62

مهناز افشار که همچنان در خارج از کشور به سر می برد، تهیه‌ کننده یک نمایش شد.
این بازیگر در استوری اینستاگرام خود با انتشار توئیت یک هنرمند سیستانی این خبر را اعلام کرد. در متن این توئیت آمده: «مهناز افشار، بازیگر سینما در اقدامی ارزشمند به منظور حمایت از تئاتر شهرستان‌ها، هنرمندان و زنان بلوچ تهیه ‌کنندگی «داغ یک شبانه بلوچی» از نیکشهر را برعهده گرفت. این نمایش به رنج‌های زنان در جامعه سنتی سیستان و بلوچستان می‌پردازد و برای رقابت در جشنواره استانی آماده می‌شود.

دهمین آلبوم چاوشی منتشر شد

1691-63

دهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی پنجم آذرماه روانه بازار موسیقی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، آلبوم «بی‌نام» که پیش‌تر قرار بود با عنوان «قمار باز» با صدای محسن چاوشی روانه بازار موسیقی کشور شود، با ۱۱ قطعه و اشعاری از مولانا و سعدی تهیه و تولید شده است و در این بین از اشعار برخی شاعران دیگر نیز به صورت ترکیبی و در تجربه‌ای جدید استفاده شده است.
موسیقی این آلبوم را به صورت کامل محسن چاوشی بر عهده داسته است و محمد جاسمی نیز به عنوان همخوان و خواننده مهمان دراین اثر حضور دارد. قطعه «قمارباز» با همین نام در لیست قطعات آلبوم هست.
انتشار و لو رفتن دموهایی چند ثانیه از چند قطعه این آلبوم از جمله قطعات: باز آمدم، قوم به حج رفته و بحر تفکر در روزها و هفته های گذشته در فضای مجازی باعث شد، چاوشی تنظیم‌هایی جدید و مدرن را روی این قطعات امتحان کند.

کنسرت گروه شیلر در تهران برگزار شد

1691-64

به گزارش خبرگزاری موج، گروه آلمانی شیلر به‌ سرپرستی کریستوفر فون دیلن که در سال 96، میزبان حدود 24هزار مخاطب در ایران بود، آبان ماه امسال با اجرای قطعات آلبوم جدید خود با نام «صبح دم» در دو شب روی صحنه رفت.
کریستوفر فون دیلن که پس از اجرای پنج شب کنسرت در تهران، قطعه «برلین – تهران» را ساخت و این اثر را برای نخستین بار در اسفند ماه سال 96 طی سه شب در ایران اجرا کرد، اوایل امسال تازه‌ترین آلبوم گروه بین المللی شیلر با نام صبح دم (MORGENSTUND) را در همکاری با هنرمندان ایرانی منتشر کرد.
اعضای گروه شیلر در کنسرت ایران منتخبی از آثار برترشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام صبح دم (MORGENSTUND) به صورت اینسترومنتال اجرا کردند.

جشنواره فیلم ایرانی در ویتره فرانسه برپا می‌شود

1691-65

با نمایش شش فیلم از سینمای ایران، نخستین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی با عنوان «نسل نوین سینمای ایران»، اواخر آذر در شهر ویتره فرانسه برگزار خواهد شد.
به گزارش رسیده، در این جشنواره که با هدف معرفی سینمای نوین ایران و دعوت از کارگردانان مستقل سینمای کشورمان برگزار می‌شود، برای ترسیم چشم‌اندازی نو از شرایط کنونی سینمای ایران، شش فیلم یه‌وا (آناهید آباد)، آپاندیس (حسین نمازی)، ویلایی‌ها (منیر قیدی)، برگ جان (ابراهیم مختاری)، مادری (رقیه توکلی) و خانه‌ای در خیابان چهل و یکم (حمیدرضا قربانی) به نمایش درخواهد آمد.
این رویداد فرهنگی و هنری به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» و با مشارکت و حمایت شهرداری شهرویتره (واقع در استان بروتاین فرانسه)، انجمن فرهنگی گارومدیا، شورای استان بروتاین، بنیاد سینمایی فارابی و «خانه فرهنگ‌های جهان» ۲۰ تا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ (۱۱ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ویتره برگزار خواهد شد

اولین جایزه بین المللی  «پیرمردها نمی میرند» در فستیوال توکیو

1691-66

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو به کار خود پایان داد و فیلم پیرمردها نمی میرند به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه کنندگی مشترک وی و سلمان عباسی در اولین حضور جهانی خود در بخش رقابتی آینده آسیا این جشنواره موفق به دریافت جایزه روح آسیا از سوی مرکز آسیا بنیاد ژاپن شد.

زنانی که با گرگ ها دویده اند در کلکته

1691-67

فیلم سینمایی زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند ساخته امیراطهر سهیلی در بخش اصلی جشنواره فیلم «کلکته» هند رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی این فیلم، «زنانی که با گرگ ها دویده اند» تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی این فستیوال است که در آن 15 فیلم از 15 کشور دنیا انتخاب شده اند.
جشنواره فیلم «کلکته» یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که در سال ۱۹۹۵ در هندوستان تأسیس شده است. این جشنواره که به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم هندوستان به حساب می‌آید به همراه جشنواره‌ «گوا» جزو جشنواره‌های مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم FIAPF( فیاپف) در هندوستان به شمار می‌آید.
همزمان با پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از پوستر بین‌المللی این فیلم نیز رونمایی شد. «زنانی که با گرگ ها دویده اند» نخستین ساخته امیراطهر سهیلی به شمار می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شرف الدین برعهده داشته است. لعیا زنگنه تنها بازیگر این فیلم سینمایی ست.

نمایش فیلم «خاطرات یک پورن استار» در ایران

1691-60

خبرگزاری فارس گزارش داده است که «مستند داستانی» خاطرات یک پورن‌استار آمریکایی روز ۲۰ آبان در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان به نمایش در آمد.
نام این مستند «Xسونامی» اعلام شده است. بر اساس این گزارش، این فیلم در طول دو سال و نیم و «به صورت مشترک در ایران و آمریکا» تولید شده است.
از موسسه فرهنگی و هنری «آوش» و «محسن آقایی» به عنوان تهیه‌کنندگان و کارگردان این فیلم نام برده شده است.
محسن آقایی از جمله مستندسازانی است که در موسسه فرهنگی طلوع فعال است. در این موسسه گروهی از فعالان حوزه رسانه، سینما و انیمیشن که خود را متعلق به «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» می‌دانند، برای تبلیغ ارزش‌های مدنظر جمهوری اسلامی فعالیت هنری و فرهنگی می‌کنند.
در پوستری که از این فیلم منتشر شده است، تصویر یک زن است که بدنش با ماژیک سیاه شده و در کنار آن اشاره شده که تصاویری از چهره‌هایی چون محمود احمدی‌نژاد و باراک اوباما هم در این فیلم نمایش داده می‌شود.
در همین حال، میلاد ناظمی، خبرنگار این فیلم را دیده، در یک رشته توئیت نوشته است که این فیلم به «تغییرات فرهنگی آمریکا از دوره انقلاب جنسی تا امروز» پرداخته و آن را با «تغییرات فرهنگی در ایران» تطبیق داده است.
به نوشته این روزنامه‌نگار در بخش‌هایی از فیلم به «زندگی هنری خانم بازیگری که حالا توبه کرده» ارجاع داده شده است. نام این پورن استار آمریکایی اعلام نشده است.