1495-72

کارگردان فیلم نقش نگار با حضور ملک مطیعی

امیرعلی پسر ناصرخان ملک مطیعی
این امکان را به ما داد تا او را جلوی دوربین بیاوریم

1495-73

1495-74

علی عطشانی کارگردان فیلم «نقش نگار» که در آن ناصر ملک مطیعی بعد از 36 سال بازی کرده می گوید ملک مطیعی در هیچ شرایطی حاضر به بازی در فیلم ها نبود. من بارها با او تلفنی حرف زدم، ولی گفت پسرم، من اصلا در فضایی نیستم که کار کنم، نه حال و حوصله دارم و نه شرایط اش را.
من دست نکشیدم، از طریق پسرش امیرعلی، ارتباطم را حفظ کردم تا ملک مطیعی در بیمارستان بستری شد من با امیرعلی حرف زدم. گفتم بخاطر پدرتان ما فیلم را مرتب به عقب می اندازیم، گفت عجالتا آمادگی ندارد تا روز مرخصی از بیمارستان امیرعلی او را بدون اطلاع خودش سر فیلمبرداری آورد، ملک مطیعی دچار احساسات شد، به گریه افتاد، من او را پشت دوربین بردم و دیدار دوم هم صورت گرفت من سرانجام قرارداد را بستم و بعد از 36 سال ناصرخان جلوی دوربین رفت و دیدیم که کلی انرژی گرفت و بهترین بازی را ارائه داد.

1495-75

شیلا خداداد ستاره سینما از اینستاگرام خداحافظی کرد

1495-76

شیلا خداداد ستاره معروف سینمای امروز ایران، هفته قبل طی نامه کوتاهی از صفحه شخصی خود در اینستاگرام، با دوستداران خود اینگونه وداع گفت: از همه تون ممنونم که دراین 2 سال من رو مورد لطف و محبت خودتان قرار دادید و با کامنت های زیباتون خوشحالم کردید ولی متاسفانه دنیای مجازی با روحیات من سازگار نیست و این آخرین پست من هست که برای همه تون از صمیم قلب بهترین آرزوها رو دارم و دوستتون دارم و فهمیدم که شما هم منو دوست دارید!
درحاشیه از بعضی سایت ها آمده که چون گروهی بی اخلاق و بی ادب با ارسال پیام هایی توهین آمیز، نه تنها خداداد را بلکه بیشتر زنان ودختران را مورد توهین و حرفهای رکیک قرار میدهند، بمرور خیلی ها از این دنیای مجازی دست می کشند.

گریمورها درایران اعجاز می کنند

1495-78

در سینما و تلویزیون ایران، با وجود عدم دسترسی به بسیاری از تکنولوژیها و امکانات هالیوودی، گریمورها، با دست های توانای خود اعجاز می کنند.
نیکی کریمی ستاره زیبای سینما، خود را به دستان توانای عبدالله اسکندری گریمور با سابقه سپرد تا او را برای فیلم «پری» ساخته داریوش مهرجویی در قالب یک زن سوخته جلوی دوربین بفرستد و الحق هم کارش درخشان بود.

مادر و دخترهای سینمای ایران

در سینمای امروز ایران، چند مادر و دختر بازیگر، که تقریبا همه شان مشهور هستند، به فعالیت مشغولند که دخترها البته بدلیل استعداد هنری، با تشویق مادران خود به سینما راه یافتند.
در میان آنها می توان از: نورا هاشمی و گلاب آدینه نام برد، گلاب آدینه را در فیلم هایی چون: «روسری آبی»، «آرامش درمیان مردگان» و «من دیگه گو مارادونا هستم» بیاد داریم و دخترش نورا هاشمی با فیلم های: «حوالی اتوبان» و «جیب بر خیابان جنوبی» می شناختند.
پگاه آهنگرانی و منیژه حکمت: در بیشتر تجربه های سینمایی پگاه آهنگرانی، رد پای مادرش منیژه حکمت دیده میشود. فیلم های مشترکی چون: «کفش های کتانی»،«زندان زنان»، «سه زن»، «ورود آقایان ممنوع» که مادر بعنوان بازیگر و کارگردان و تهیه کننده حضور داشته است.
و همچنین مادر دخترهای معروف دیگر: آزیتا حاجیان و مهرآوه شریفی نیا، غزل شاکری و فرشته طائرپور
باران کوثری دختر بازیگر رخشان بنی اعتماد کارگردان که فیلم های «خارج از محدوده» ،«زرد قناری»،«نرگس» و «قصه ها» را در کارنامه اش دارد.
لیلا حاتمی و مادرش زهرا حاتمی(زری خوشکام): که البته مادرش بعد از انقلاب در فیلمی ظاهر نشد.
بهاره رهنما و پروین قائم مقامی و دو چهره باسابقه: ثریا قاسمی و حمیده خیرآبادی (نادره) در فیلم های بسیاری پیش و بعد از انقلاب بازی کردند.
شقایق فراهانی و فهیمه رحیم نیا، که مادر تحصیلکرده فرانسه بود که در 7 فیلم بازی کرد.
آزاده اسمعیل خانی و مادرش گوهر خیراندیش، که درواقع شهرت و اعتبار مادر، آزاده را به سینما کشاند.

1495-79

1495-80

1495-81

1495-82

1495-83

1495-84