1693-51

نمایشگاه گروهی عکاسان ایرانی در پاریس

1693-52

آثار گروهی از عکاسان جوان ایرانی در نمایشگاهی با عنوان «ایران فتو» در خانه‌ی فرهنگ ایران در پاریس به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه که تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برقرار است، ۶۰ اثر از ۲۴ عکاس معاصر ایرانی مقیم ایران به نمایش در می‌آید.
این نمایشگاه به عکاسانی اختصاص داده شده که داخل ایران زندگی و کار می‌کنند. آثار آنها، نشان دهنده‌ی تصویری از زندگی و محیطی است که در نقاط مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد یا گرگان در جریان است. این عکس‌ها مخاطب را به سفری در مکان‌های مختلف، از فضای عمومی به حوزه خصوصی فرا می‌خواند.
به زعم برگزارکنندگان این نمایشگاه، با وجود برخی از فعالیت‌های بین‌المللی هنری در طی دهه‌های گذشته، تصویری از ایران و ایرانیان با نگاهی تک‌بُعدی (تأثیر پذیرفته از جریان‌های سیاسی) ارائه شده است که فاصله زیادی با واقعیت‌های موجود در زندگی روزمره و فرهنگ آنها دارد. این نمایشگاه سعی در نمایش بُعد دیگری از ایران امروز به مخاطب اروپایی دارد، بعدی که در آن عکس‌های ارائه شده توسط هنرمندان جوان، گویای زندگی جاری و پرتکاپو در ایران امروز باشد. هنرمند با ابزار خود شناخت مخاطب را از ما به چالش می‌کشد و او را به بازنگری در این شناخت دعوت می‌کند. همچنین هدف دیگر این نمایشگاه ایجاد زمینه‌ای برای ارائه و معرفی آثار عکاسان جوان ایرانی در صحنه‌ی هنر پاریس است.
آثار این نمایشگاه را خانم زهرا جهانبخش، محقق در حوزه‌ی هنر معاصر خاورمیانه، دکترای جامعه‌شناسی هنر و فرهنگ از دانشگاه سوربن انتخاب و گردآوری کرده و مدیریت هنری آن بر عهده‌ی خانم کتایون فرمانفرمایی از حامیان هنر معاصر ایران بوده است.
۱۰ هنرمند دعوت شده به این نمایشگاه به ترتیب حروف الفبا: آریا تابنده‌پور، پولاد جواهری‌حقیقی، محسن شاهمردی، سینا شیری، حامد فرهنگی، البرز کاظمی، مهدی مرادپور، سینا ممتحنی، آذین نفرحقیقی و نگار یغماییان و ۱۴ هنرمند انتخاب‌شده: سها اسدی، علیرضا بحرینی، امیر حاجی‌عباسی، فراز حبیب‌اللهیان، مجید حجتی، مرجان خرم‌کلگاران، نازگل دستمالچی، فاطمه روشن، میرکیان روشن‌نیا، علیرضا کرم‌زاده، پدرام لسانی، مرضیه محمدمیری، پگاه مصطفوی‌زاده و مهدی منصوری هستند.

5 عضو کانون برگزیده مسابقه نقاشی کائو در ژاپن

1693-53

1693-54

پنج عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیده دهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» ژاپن در سال ۲۰۱۹ شده‌اند.
دهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۱۹ که با موضوع «با هم، ما دوست محیط زیست هستیم» برگزار شد، پنج نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون موفق به کسب جایزه شده‌اند.

نقاشی های کیا رستمی در گالری گلستان

1693-55

1693-56

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی زنده یاد عباس کیارستمی در این گالری گفت: گردآوری این مجموعه زحمات بسیاری برده و بیش از ۳۰ اثر از نقاشی‌های عباس کیارستمی از مجموعه داران به امانت گرفته شده تا زیر یک سقف مرور شود.
وی یادآوری کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار کیارستمی در گالری گلستان در سه چهار سال پایانی عمر آقای فیلمساز بارها مطرح شد اما وی همیشه می‌گفت تعداد کمی نقاشی در خانه دارد و فرصت نشستن و نقاشی کشیدن برایش فراهم نمی‌شود و افسوس بسیار که در نبود او این آرزو با کارهای قدیمی اش که از اوایل دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد را در بر می‌گیرد، محقق می‌شود.
این گالری دار تاکید کرد: این رویداد ۲ هفته‌ای هفدهم آبان ماه آغاز به کار کرد و آثار برای فروش عرضه نشد. عباس کیارستمی چهار نمایشگاه عکس در گالری گلستان برپا کرده بود و جالب آن است که نخستین تجربیات وی در دوره نوجوانی و جوانی در زمینه نقاشی بوده است.
گلستان در پایان گفت: به مناسبت این نمایشگاه، نشر نظر همه آثار به نمایش در آمده را در یک جلد کتاب منتشر می‌کند که در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

فیلم کوتاه مگر الن در جشنواره دانوب

1693-57

فیلم کوتاه «مگرالن» در سومین جشنواره بین‌المللی دانوب آبی به نمایش در می‌آید.
فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانوب آبی به روی پرده خواهد رفت.
مریم زارعی که با اولین تجربه فیلم سازی اش در این دوره از جشنواره حضور دارد، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.
این جشنواره که با شعار حمایت از فیلمسازان مستقل و کشف استعدادهای جوان فعالیت می کند به طور مشترک با میزبانی دو شهر وین اتریش و بوداپست مجارستان برگزار می شود.
برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف با دریافت جوایز نقدی و تندیس در بخش های بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم مستند، بهترین انیمیشن، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم آنلاین، بهترین فیلم دانشجویی و بهترین کارگردانی معرفی می شوند.