1695-43

درگذشت تورج شعبانخانی، خواننده و آهنگساز قدیمی

1695-44

تورج شعبانخانی خواننده و آهنگسازقدیمی، هفته قبل بعد از ماهها درکوما بودن، در ایران درگذشت.
شعبانخانی با موزیک متن فیلم آدمک و معرفی فریدون فروغی فعالیت خود را آغاز نمود و طی سالها با خوانندگان معروف چون حمیرا، فروغی، ستار، عقیلی، لیلا فروهر همکاری داشت.
تورج 71 ساله بود، اخیرا دچار بیماری شدید ریوی شد و سرانجام نیز براثرهمین ناراحتی درگذشت.

بهره از صدای و تصویرخوانندگان مقیم خارج در فیلم ها

1695-45

استفاده از آهنگهای خوانندگان مقیم خارج در فیلم های سینمایی داخل ایران، هر روز بیشتر رواج می یابد.
در طی 5 سال گذشته دربیش از 30 فیلم، ازآهنگهای داریوش، گوگوش، اندی، بیژن مرتضوی، حمیرا، هایده، معین تا جواد یساری و عباس قادری هم استفاده شده وحتی در چند فیلم، با نشان دادن آنها روی صحنه تلویزیون، بهانه ای برای پخش تصویروصدایشان بود.
دراین میان گروهی ازمتعصبین به اعتراض برخاسته و برای مقامات سینمایی نامه نوشته و این کار را نوعی نفوذ هنر بیرون به درون تلقی کردند.

نمایش گوزن ها، ستایش دیگری از بهروز وثوقی بود

1695-46

در روزهایی که دوباره موج ستایش از بهروزوثوقی اسطوره سینمای ایران، در داخل شروع شده، برای بیستمین بار فیلم «گوزنها» ساخته مسعود کیمیایی و با بازی درخشان وبقولی اسکاری بهروز وثوقی، در خانه سینما به نمایش گذاشته شد.
این فیلم البته در نسخه اصلی و تازه تبدیل شده به همت جواد طوسی و نیماعباس پور در جمع عاشقان بهروز وثوقی، شبهای اکشن و پرحادثه و پیام دار قبل از انقلاب با استقبال پرشوری مواجه شد و حاضرین بارها برخاسته و برای اسطوره سینما کف زده و هورا کشیدند.

شهبازیان رهبر سابق ارکسترملی ایران:
وقتی گلزار ویلن می زند و مدیری می خواند وضع همین است

1695-49

شهبازیان رهبرسابق ارکسترملی ایران، درباره علل استعفای خود از این سمت می گوید مرا طی نامه ای بازنشسته اعلام کردند و این دسیسه بود، بهانه این بود که من از بازنشستگان سازمان صدا و سیما هستم و قانون مرا از فعالیت رسمی دیگر منع می کند!
شهبازیان درباره وضعیت فعلی موسیقی می گوید زمانی که آقای محمدرضا گلزاربه خود اجازه میدهد در کنسرت اش روی صحنه ویلن بنوازد و آواز بخواند و پیانو و گیتار بزند انتظاری بیش از این نمی توان داشت، زمانی که مهران مدیری خوانندگی می کند و کنسرت میدهد، وضعیت همین میشود که شاهد هستید.

یادبود فرشاد سنجری
فرزند حشمت سنجری موزیسین نامدار

1695-50

1695-51

بدنبال درگذشت فرشاد سنجری پسر حشمت سنجری رهبرارکستر سمفونیک تهران، در سن 72 سالگی، در چند شهر اروپا و حتی در ایران مراسم یادبودی برگزار شد.
فرشاد که نزد پدر خود حشمت سنجری و درآکادمی موسیقی وین، موسیقی را آموخت در یک حادثه آتش سوزی در آپارتمان اش در وین، دچار خفگی شد و در بیمارستان درگذشت.
فرشاد سنجری سالها در ایران رهبر ارکستر سمفونیک تالار رودکی بود آثاری بیاد ماندنی از خود برجای نهاد.

نخستین جشنواره موسیقی معلولان برگزار  شد

1695-52

1695-53

1695-54

برای اولین بار معلولین ناشنوا در وزارت ارشاد و باهمکاری مدیرکل فرهنگ وارشاد کرج و رییس انجمن موسیقی استان البرز اجرای موسیقی حیرت انگیز داشتند.
از حدود یکماه پیش بود که فراخوان نخستین جشنواره موسیقی معلولان را انتشار دادند و تلاش بچه های ناشنوا با کمترین امکانات و بدون حمایت آغاز شد و گروه با لباسهای سنتی در بهت و ناباوری مسئولان اجرایی شگفت انگیز و هماهنگ را ارائه دادند. درپایان مراسم هم از بچه ها تقدیرکردند و به هرکدام وجه نقد و لوح تقدیر دادند. در این جمع دو نوجوان صدف و میعاد تازه به گروه اضافه شدند و با کوشش فراوان در عرض یک ماه زبان اشاره را یاد گرفتند. و البته خانم زهرا وفایی نژاد به عنوان عضو هیئت مدیره و معاون انجمن ناشنوایان همیشه تلاش میکنند تا این بچه ها در جامعه بیشتردیده شوند.
میترا محتشمی

مهناز افشار با حضور در شوی Persian Got Talent
راه بازگشت را بروی خود بست

1695-55

مهناز افشارستاره معروف سینمای داخل ایران، اینروزها به اتفاق ابی و آرش و نازنین در یک شوی تلویزیونی بسبک امریکن تالنت Persian Got Talent بقولی به استعدادیابی در میان نسل جوان می پردازند. مهناز افشار با این حضور، درواقع راه بازگشت به ایران را بروی خود بسته، ضمن اینکه دادگاه انقلاب در ایران او را به دلایل مختلف احضار کرده و وکیل او در ایران گفته من تا زمانی که مهناز افشار به ایران بیاید وکیل او هستم ولی اگر از تاریخ احضار بگذرد، من خودم را کنار می کشم.
مهناز افشار درباره حضور خود دراین شو میگوید:
برای من افتخار بزرگی است که در کنار آقای ابی، آرش و نازنین و یک گروه درجه یک باشم تا برای هنر و شما مردم عزیزمان امید و شادی بیاوریم.
مهناز افشار قبلا اعلام کرده بود در پائیز به ایران بر می گردد، خصوصا که از همسرش یاسین رامین جدا شده است ولی از ظواهر امر بر می آید که مهناز افشار دور سینمای ایران را خط کشیده است خصوصا که به قول صاحبنظران در داخل، او روی صحنه شو، ابی را هم بغل کرده است!
از سوی دیگر شبکه MBC در ارتباط با عربستان سعودی است و یک تاجر عرب بنام ولید ابراهیم آنرا اداره می کند.

فیلم پاسیو در فستیوال داکا

1695-56

فیلم پاسیو به کارگردانی مریم بحرالعلومی فیلم داکا (DIFR) به رقابت می پردازد.
از 11 تا 19 ژانویه این فستیوال در بنگلادش برپا میشود.

آثار عکاس ایرانی در نمایشگاه ایتالیا

1695-57

سعید عرب زاده به نمایندگی از ایران با عکس هایی که از کویر ایران در نمایشگاه عکاسی مدرن در ایتالیا شرکت کرد.
عرب زاده با 60 مقام بین المللی در زمینه عکاسی، این بار هم عکس هایش مورد توجه خاص قرار گرفت.