1698-34

بازیگران سینمای ایران چه تحصیلاتی دارند؟

1698-35

درجمع بازیگران سینمای ایران، خیلی ها تحصیلات دانشگاهی دارند ازجمله:
محمدرضا گلزار: فارغ التحصیل رشته مکانیک سیالات است. لیلا حاتمی رشته مهندسی برق و ادبیات مدرن فرانسه را در فرانسه نیمه کاره گذاشته ولی به زبانهای فرانسه و انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی حرف میزند.
الناز شاکردوست: فارغ التحصیل رشته تئاتر. شهاب حسینی: دانشجوی سابق رشته روانشناسی است. نیکی کریمی: دیپلم علوم تجربی. مهران مدیری: دیپلم علوم انسانی. گلشیفته فراهانی: فارغ التحصیل رشته موسیقی. بهرام رادان: فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی . حامد بهداد: لیسانس بازیگری. رضا عطاران: لیسانس کارگردانی. امین حیائی: رشته کامپیوتر.

چه کسی سوفیالون را کشته؟

1698-36

اینروزها در ایران فیلمی آماده نمایش شده که با نام سوژه عجیب خود، توجه همه را جلب کرده است نام فیلم: «چه کسی سوفیالورن را کشته است؟ که محمد رضا بیتکانلو درتهران ساخته و داستان آن جنبه جنایی دارد و به زندگی یک مدل لباس های دهه 1960 بنام ژاله در پاریس می پردازد که به علت حسادت هنرمندان معروف آن زمان از بالای برج ایفل به پائین سقوط می کند و بعدها پسرش بهزاد عکاس فشن، در همان سال تصمیم به انتقام از سوپراستارهای آن زمان سوفیالورن، الیزابت تایلور و الکه زومر می گیرد.

چرا نام و نشان مهناز افشار از فیلم آشفتگی برداشته شد؟

1698-37

1698-38

کار سانسور درسینمای ایران به آنجا کشیده که فیلمی تائید شده و اجازه نمایش گرفته، بخاطر بعضی ممنوعیت ها در مورد ستاره اول فیلم، ناگهان نام و تصویر او را از پوسترها و تبلیغات بر می دارند.
نمونه این سانسور در مورد فیلم اخیر مهناز افشار رخ داده که هم در یک شوی گزینش خواننده در خارج ایران حضور دارد و هم درمصاحبه هایش از مقامات ایران انتقاد کرده است.
این فیلم «آشفتگی» نام دارد، که فریدون جیرانی کارگردانی کرده و در آن بهرام رادان و مهناز افشار شرکت دارند و تا این لحظه بجای تصویر مهناز افشار تصویر دیگری از رادان آمده، در تبلیغات هم هیچ نشانه ای از مهناز افشار نیست وحتی شنیدیم ممکن است تا آخرین لحظات نقش او در فیلم هم کوتاه و کمرنگ شود.

آخرین داستان در اسکار

1698-39

فیلم انیمیشن «آخرین داستان» از جمع 344 فیلم بعنوان یکی از بهترین ها برای اسکار 2020 برگزیده شد. انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» نوشته و کارگردانی اشکان رهگذر است واین نختسین بار است که فیلمی از سینمای ایران دربخش اصلی اسکار انتخاب میشود.
داستان فیلم برداشتی از قصه ضحاک ماردوش از شاهنامه فردوسی است که با صدای پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، بیتا فرهی، حامد بهداد است.

فیلم کارگردان جوان ایرانی در فستیوال برلین

1698-40

فیلم «فوتور دری» ساخته فرزاد شریعت کارگردان جوان ایرانی ساکن آلمان، در بخش پانورامای فستیوال برلین پذیرفته شد.
فیلم «فوتور دری» زندگی جوانی بنام پرویز است که بعد از دزدی به خانه مجرمین که ویژه پناهندگان است انتقال می یابد و درآنجا عاشق دختری ایرانی میشود.
فرزاد قبلا هم یک فیلم کوتاه درزمان تحصیل درمدرسه سینمایی ساخته است.

فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی

1698-41

فیلم «بروا» ساخته پرنیا کاظمی در فستیوال بین المللی فیلم «داکا» از تاریخ 11 تا 19 ژانویه حضور می یابد در بخش فیلم های مسابقه است.
فیلم «منو ببین» ساخته رضا مهرانفر در فستیوال بین المللی کینو فیلم منچستر در فوریه 2020 شرکت می کند، این فیلم قبلا در فستیوال فیلم اکسفورد امریکا، هندیکپ فرانسه، فستیوال مسکو و رومانی حضوریافته بود.