1700-29

عکس العمل های تازه هنرمندان داخل ایران

1700-30

گروهی از هنرمندان داخل ایران، بدنبال اعتراض و جنبش اخیر مردم به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و پنهانکاری ودروغ مسئولان، از شرکت در جشنواره های هنری امسال خودداری می کنند، این گروه همه ساله بعنوان داور، مهمان ، یا کاندیدای جوایز در این مراسم حضور داشتند.
پیمان معادی در اینستاگرام خود نوشت: من بازیگرم و تار و پودم را مردم سرزمینم بافته اند سرزمینی که داغ زیباترین فرزندان را به سوگ نشسته است، جشنواره باشد برای روزهای روشن.
فاطمه معتمد آریا: صحنه همیشه خانه ماست اینروزها به احترام زنان ومردان و کودکان از دست رفته سرزمین مان، در این خانه سکوت می کنیم و انصراف گروه نمایش «بچه» را در جشنواره تئاتر فجر اعلام می دارم.
پگاه آهنگرانی، منیژه حکمت، شهرام مکری، آتیلا پسیانی، علیرضا قربانی، علیرضا عصار و شهرام ناظری و تعداد بیشمار دیگری نیز برنامه های خود را کنسل کردند.

چرا فیلم های رادان فروش نمی کند؟

1700-31

بانی فیلم در ایران می نویسد: فیلم های بهرام رادان دیگر در گیشه نمی فروشد و مدتهاست او دیگر آن محبوبیت گذشته را برای سینماروها ندارد.
«آشفتگی» و «سونامی» دو فیلم رادان روی پرده سینماهاست، که فیلم فریدون جیرانی بعد از 2 هفته 340 میلیون تومان فروش داشته. فیلمی که رادان در آن دو نقش متفاوت را بازی می کند او در فیلم نخست میلاد صدر عاملی هم با وجود تلاش در ورود به چالش تازه در یک درام ورزشی بشدت زیر سایه همبازیهای جوانتر خود مهرداد صدیقیان و محمدرضا غفاری و نارسائی های کلی فیلم قرار گرفت و فیلم بعد از 9 روز 130 میلیون فروخت.
رادان در اواخر سال گذشته در سریال «رقص روی شیشه» در شبکه خانگی و با انبوهی از حاشیه سازی در نهایت نارضایتی تماشاگران، فیلم شکست کاملی برای او بود و با این شرایط باید گفت لقب سوپراستار را باید به دست فراموشی بسپارد.

شاعر ایرانی برنده جشنواره بین المللی شعر یونان

1700-32

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، سحر اژدم‌ثانی با دو شعر در مورد صلح جهانی به نام‌های «جهان رویایی» و «درد» به عنوان نخستین و تنها نماینده ایران در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر آتن در کشور یونان شرکت کرد و به مرحله فینال این رویداد معتبر ادبی راه یافت و در نهایت، برنده این دوره از جشنواره شد.
وی با دعوت این فستیوال ادبی، به شهر آتن سفر کرد و در آنجا شعرهایش را برای حاضران در آمفی تئاتر امبروس قرائت کرد و در مورد آنها به سخنرانی پرداخت و در ادامه این برنامه، موزیک ویدئوهای اشعارش نیز به نمایش درآمد. جشنواره بین‌المللی شعر آتن، که یکی از مهمترین فستیوال‌های شعر در دنیا به شمار می‌رود؛ همه ساله توسط انستیتوی هنرها برگزار می‌شود.
هشتمین دوره این رویداد معتبر ادبی با اشعاری از ۱۰۸ شاعر از ۲۶ کشور جهان از جمله؛ آمریکا، اتریش، یونان، بلژیک، کره جنوبی، انگلیس، چین، صربستان، استرالیا، اسپانیا، برزیل، ترکیه، آلمان، تایوان، مکزیک، کانادا، ایرلند، نیوزیلند، ایتالیا، اوکراین، کروواسی، فنلاند، پاراگوئه و ایران در محل آمفی تئاتر امبروس در شهر آتن در کشور یونان برگزار شد.
شعرهای «جهان رویایی» و «درد» از سروده‌های سحر اژدم‌ثانی از آلبوم «جهان رویایی» انتخاب شده‌اند که اثری ادبی ـ موسیقیایی برای صلح جهانی است؛ در این آلبوم، آهنگسازی هر قطعه را آهنگسازی از یک کشور انجام داده است و در مجموع، هنرمندانی از ۱۲ کشور در این اثر همکاری نموده‌اند.
این آلبوم، ۱۱ قطعه را شامل می‌شود و آهنگسازانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، آمریکا، هند، سوئد، قطر، استرالیا، یونان و هلند آهنگسازی قطعات آن را بر عهده داشته‌اند.
هدف سحر اژدم‌ثانی از گردهم آوردن هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان در آلبوم «جهان رویایی»، نشان دادن صلح جهانی است و این‌که تمام کشورها و ملت‌ها خواهان صلح جهانی هستند. آلبوم «جهان رویایی» زمستان امسال منتشر خواهد شد و هر قطعه از این اثر، موزیک ویدئویی با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان بین‌الملل نیز به همراه دارد

نوری کسرایی ستاره معروف
در نهایت تنهایی و بیکسی درگذشت

1700-35

نوری کسرایی ستاره معروف فیلم های قبل از انقلاب، هفته قبل در نهایت تنهایی در تهران درگذشت.
مامورین آتش نشانی بعد از دو روز جسدش را پیدا کردند درحالیکه هیچکس از او خبری نداشت.
نوری کسرایی با فیلم هایی چون: تنگسیر، مسلخ، سازش، پنجره، شازده احتجاب، شام آخر، رفیق، قسم به شهرت رسید.
نوری با فیلم پنجره ساخته جلال مقدم فعالیت آغاز کرد و همیشه سعی داشت در آثار پیشگامان هنر مدرن و نوگرا بازی کند و بیشتر فیلم ها با بهروز وثوقی همبازی بود و کارگردانی چون امیر نادری، بهمن فرمان آرا و جلال مقدم و محمد متوسلانی درکارنامه اش بودند.
نوری در زمان مرگ 68 ساله بود ولی بدلیل افسردگی، تنهایی و بیماری، 20 سال بزرگتر نشان می داد، از جامعه، از همکاران قدیمی و حتی فامیل خود گریزان بود.

همسر محسن چاووشی در فیلم «سه سپیده» ظاهر میشود

1700-33

مدتی است ضبط فیلم تلویزیونی «سه سپیده» به کارگردانی رحیم طوفان آغاز شده است و گروه این روزها در اردبیل مشغول کارند؛ به‌تازگی نیز اسپاکو یوسفی، همسر محسن چاوشی، خواننده پاپ به عنوان یکی از بازیگران اصلی زن به این پروژه پیوست تا برای نخستین بار در فیلمی به ایفای نقش بپردازد.
«سه سپیده» عنوان فیلمی تلویزیونی است که تهیه‌کنندگی، کارگردانی و مجری طرح آن برعهده رحیم طوفان است و به سفارش سیمای استان‌های سازمان صداوسیما در درجه (الف) در صدا و سیمای مرکز اردبیل تولید می‌شود. در این فیلم تلویزیونی، علیرضا جلالی‌تبار، رامین راستاد، سارا منجزی، فرهاد طوفان، سروناز میرائیز، مسعود نخستین، فرناز فرایدی، محمد خورشیدی و … و جمعی از هنرجویان به ایفای نقش می‌پردازند.

ایرج از بیمارستان مرخص شد

1700-34

ایرج خواننده معروف و قدیمی بدنبال زمین خوردگی و شکستن استخوان لگن و پا، تحت عمل جراحی قرارگرفت و خوشبختانه بعد از چند روز به خانه انتقال یافت.
ایرج که متولد سال 1311 است در سالهای اخیر فعالیت هنری خود را در تنهایی و همراه با پسرش احسان خواجه امیری ادامه داد و هنوزاز صدای پرقدرت و گرمی برخوردار است.
هفته قبل چند تن از هنرمندان از جمله سالار عقیلی به عیادت او رفتند.

بهرام همکار قدیمی جوانان
برای تهیه برنامه به لس آنجلس آمد

1700-36

بهرام یکی از همکاران قدیمی مجله جوانان، اینروزها برای تهیه مصاحبه هایی با هنرمندان به لس آنجلس آمده است.
بهرام که 30 سال است در آلمان ساکن است و به برپائی کنسرت هایی پراخته و 10 سالی است که 2 شبکه تلویزیونی ماهواره ای راه انداخته بنام «خانه فیلم» و «خانه هنرمندان» که 24 ساعته برنامه دارد با فرکانس 11766 سمبل ایست 27500 ورتیکال که ایرانیان در نقاط مختلف دنیا می توانند با نصب اپلیکشن Glwiz مستقیم آنها را تماشا کنند.
در این شبکه ها فیلم های قدیمی و جدید ایرانی، فیلم های خارجی، موزیک و مصاحبه های جالب با هنرمندان و ورزشکاران، پخش کشتی کچ ارائه میشود.
بهرام در ضمن در زمینه خوانندگی و آهنگسازی و ترانه سرایی هم فعالیت داشته در آلبوم سرنوشت 8 اثر خود را اجرا کرده است.
برای بهرام عزیز، آرزوی موفقیت بیشتر داریم.