1455-49

شباهت بازیگر سریال «درحاشیه» به فردین اتفاقی نیست؟
سام نوری خواهرزاده فردین است

1455-50

سام نوری، یکی از بازیگران مجموعه‌ی تلویزیونی “در حاشیه”، فاش کرد که خواهرزاده محمدعلی فردین، بازیگر فقید سینمای ایران است.
این بازیگر ۴۳ ساله در گفتگویی با “بانی‌فیلم” که روز سه‌شنبه (۱ اردیبهشت-۲۱ اپریل) منتشر شده، گفته: «من تا به حال به این نسبت فامیلی اشاره‌ای نکرده‌ام، آن هم فقط به خاطر آن که ذهنیت پیش نیاید که من خدای ناکرده قصد سوءاستفاده از نام مرحوم فردین را دارم و بیشتر تلاش می‌کنم از قابلیت‌های خودم بهره ببرم. با این حال اما گویا شباهت من با دایی‌ام چنان زیاد شده که آرام آرام همه متوجه آن شده‌اند و این مسأله از یک منظر باعث افتخار من است و از طرف دیگر شاید توقعی را ایجاد کند که من قدرت پاسخ‌گویی به آن را نداشته باشم، چون مرحوم فردین، یگانه بود و نظیری نخواهد داشت و حتی اشاره و محبت مردم در این زمینه، مرا شرمنده می‌کند.»
نوری که پیش از این نیز در کارهای مهران مدیری حاضر بوده، در خصوص چگونگی ورودش به حرفه بازیگری می‌گوید: ««من و علیرضا عصار از دوستان قدیمی هستیم و از طریق وی با آقای مدیری آشنا شدم تا اینکه به پیشنهاد ایشان در “مرد دو هزار چهره” برای نخستین بار جلوی دوربین رفتم. البته من حدود ۲۱ سال در ایران نبودم و در بازگشت به کشور، این آشنایی صورت گرفت. هر چند مادرم خانم فاطمه نوری هم در زمینه بازیگری فعالیت دارند و در کل از کودکی در خانواده‌ای هنرمند پرورش یافته‌ام. مرحوم دایی‌ام زمانی که بازی می‌کردند من کودک بودم و از تماشای کارهای او لذت می‌بردم. گرچه به دلیل سن کم، خاطره چندانی از آن مرحوم ندارم.»

خانم های ترانه سرا بی پروا می سرایند

1455-51

اینروزها در ایران خانم های ترانه سرا، بی پروا می سرایند، از عشق و داغی لب ها، از آغوش گرم می گویند، خیلی ها هم با احتیاط و با سیاست، ولی با مهارت و سیاستمدارانه می سرایند. حق دارند، دستشان بسته است، گاه که ترانه شان جنجالی میشود، نام مرد بر ترانه می گذارند تا از گزند تنبیه و قدغن در امان باشند.
مریم اسدی یکی از ترانه سرایان داخل ایران است، که برای بیشتر خوانندگان نامدار داخل چون احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، بابک جهانبخش، بهنام جعفری، گروه سون ترانه ساخته است.
نمونه یکی از ترانه هایش را با هم میخوانیم که احسان خواجه امیری خوانده:
دارم میام پیشت، جاده چه همواره / هوا چقدر بوی عطر تو رو داره
میام که باز دستات، رفیق دستام بشه / دوباره تو عمق نگاه تو جام شه

بعد از 8 سال هنوز حرمت بابک بیات را نگه داشته اند

1455-52

بابک بیات آهنگساز برجسته ای که ماندنی ترین آثار را در طی چند دهه خلق کرد و برای خوانندگان قبل و بعد از انقلاب آثاری زیبا ساخت، در سال 2005، به بیماری کبدی دچار شد، برای درمان به کانادا نزد پسرش رفت، دو سالی در تورنتو ماند، ولی متاسفانه بیماری اش تشدید شد و به ایران بازگشت وقبل از آنکه عمل پیوند کبد برویش انجام شود در سال 2007 در تهران درگذشت و تجلیل بیسابقه ای از او بعمل آمد.
بیات که با آثاری چون: بن بست، خونه، طلایه دار، نیمه رویا، پروانگی، دلشوره، نازلی و آسیمه سر همیشه ماندنی است، در تمام این 8 سال از سوی آهنگسازان و خوانندگان مورد تجلیل قرارگرفته و همه او را از نادر آهنگسازان 50 سال اخیر می دانند و استادی که الگوی جوانان هنرمند امروزیست.

مروارید ناظمی نیا و کنسرت رسیتال در تالار رودکی

1455-53

اینروزها درایران کودکان و نوجوانان به ورزش و موسیقی روی آورده اند و خانواده ها می کوشند تا برای سالم نگهداشتن فرزندان خود آنها را به دنیای موسیقی و ورزش بکشند.
مروارید ناظمی نیا 11 ساله از جمله نوجوانانی است که نواختن پیانو را از 9 سالگی آغاز کرده و نزد استاتید موسیقی دوره های تئوری و سلفژ را گذرانده ودر تالار رودکی رسیتال پیانو اجرا کرده است.
جالب اینکه مروارید کمربند دان 2 تکواندو را هم دارد و برای مسابقات سراسری درایران آماده میشود.

چرا محسن چاوشی برای کنسرت به خارج نیامد؟

1455-54

«محسن چاوشی» از نادر خوانندگان داخل ایران است، که ایرانیان مقیم خارج، صدایش را دوست دارند وانتظار کنسرت هایش را می کشند. حتی شنیدیم دو سرمایه گذار بزرگ به او پیشنهاد دادند، یک تور سراسری در امریکا، اروپا، کانادا با همکاری دو خواننده نامدار مقیم خارج برگزار کند و بالاترین دستمزد را هم بگیرد. ولی هنوز محسن چاوشی در مورد کنسرت در خارج از کشورسخنی نگفته است.
«چاوشی» ده سال پیش با ترانه هایی چون «نفرین تر از نفرین» و «کفترچاهی» بدلیل تفاوت هایش ناگهان گل کرد. چاوشی با آهنگها و آلبوم هایی که هر کدام ویژگیهای خود را داشتند چون: یه شاخه نیلوفر، ژاکت، حریص، پرچم سفید، من خود آن سیزدهم، آلبوم جدید «پاروی بی قایق»را ارائه داد که با توجه به آلبوم های بدون مجوزش، یازدهمین آلبوم او بحساب می آید.

آیا احسان خواجه امیری زیرسایه پدر مانده؟!

1455-55

خیلی ها می گویند اگر نام ایرج خواننده قدیمی ونامدار، سایه اش برسر احسان پسرش نبود، او این چنین به شهرت و اعتبار در ایران نمی رسید، خیلی ها می گویند احسان بکلی از سبک وشیوه خوانندگی پدرش جداست، او کوشیده خودش باشد، هیچگاه زیر سایه پدر حرکت نکند، گرچه به پدر احترام دارد، گرچه از تجربیات اوبهره گرفته، هنوز با مشورت او پیش میرود، ولی احسان یک خواننده مستقل است.
«احسان» در طی ده سال با آلبوم های:من وبابام، فصل تازه، یه خاطره از فردا، عاشقانه ها، پائیز، تنهائی، رکورددار فروش است. با سیاست خاص عمل می کند، در گزینش آهنگساز وترانه سرا وسواس دارد، ولی یک کارشناس صدا می گوید اگر نام وسایه ایرج پدرش نبود احسان هم درجمع 80 خواننده دیگر، در لیست 20خواننده اول جایی داشت.