1504-82

ابراهیم حاتمی کیا: پرویز پرستویی در سینما
چیزی مثل تختی است!

1504-83

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم بادیگارد با حضور پرویز پرستویی، گفت در سینمای ایران  به افرادی برخورد می کنیم که به مرتبه ستاره می رسند و از لنز شیشه ای دوربین عبور می کنند و دیگر به جایی میرسند که دوربین را حس نمی کنند و براحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند اما افرادی هستند که فراتر از این جملات میروند، به تعبیری سوپراستار میشوند برای مردم خاطره می سازند. پرستویی از همین افراد است که در جامعه حضور تاثیرگذاری دارد، هنرمندانی چون او پهلوانانی هستند که در حافظه مردم فراتر از قدرت تکنیک و کاری است که انجام میدهند  چنین حضور پرویز پرستویی در سینما، مثل حضور تختی در جامعه است.

گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی فیلم های ایرانی

1504-84

گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی الاصل سینمای ایران است، که با یک بازیگر ایرانی تبار بنام ساعد سهیلی ازدواج کرده ووارد سینمای داخل ایران شده است.
گلوریا را مردم داخل ایران با سریال «کیمیا» شناختند، که دختری با لهجه واقعا فرانسوی ایرانی حرف میزد، چهره معصومی داشت و در مدت کوتاهی محبوب میلیونها تماشاگر تلویزیون شد. ولی هنوز کسی نمی دانست که او کیست.
گلوریا می گوید من متولد بوردوی فرانسه هستم، مادرم ایرانی و پدرم فرانسوی است که در پاریس و سویس بزرگ شده ام. من با شوهرم ساعد سهیلی وقتی برای حضور در فستیوال کن به پاریس آمده بود،آشنا شدم، عاشق هم شدیم و ازدواج کردیم و بعد از بازی در سریال کیمیا، ازدواج مان را رو کردیم و بعد من به بازی در فیلم ها و سریال های دیگر پرداختم.
من به 5 زبان آلمانی، انگلیسی ، فرانسوی، ایتالیایی و فارسی حرف میزنم و اینروزها خودم را یک ایرانی تمام عیار می دانم.

تهمینه میلانی: گفتم حاجی آقا،
من هم سلطنت طلبم، هم چپم و هم حزب اللهی!

1504-85

هربار تهمینه میلانی کارگردان صاحب سبک ایرانی تن به گفتگویی میدهد، تا مدتها این مصاحبه نقل میشود، دیگران به نکات مهم آن تکیه می کنند و همه اینها نشان از آگاهی، دانش و جسارت تهمینه دارد.
تهمینه می گوید: فضای سینمای اجتماعی در ایران پر از سوءتفاهم است. در سینمای ما گاه خیانت راهمه می بینند، اعتیاد را می بینند، اما چیزهایی که روان انسان را می شکند را نمی بینند. ما سینماگران 2 تا 3 سال از مردم عقب هستیم و تلویزیون 20 سال عقب از آنهاست.
سعی من همواره این بوده که در فیلم هایم طرح مسائلی کنم تا جامعه کمتر آسیب ببیند، وقتی واکنش پنجم را می ساختم یک سئوال جدی در ذهن داشتم که چرا حق مادری برای قانونگذاران اهمیتی ندارد.
من 5 سال دادگاه رفتم، کار به حکم اعدام و این حرفها کشید و در نهایت بدلیل کافی نبودن اطلاعات تبرئه شدم. یادم هست که همان دوران قاضی پرونده به جای قضاوت، مرا بازجویی می کرد یک روز به من گفت مجاهد، یک روز فدائی، یک روز سلطنت طلب. یکروز من عصبانی شدم و گفتم حاجی آقا، من هم چپم، هم سلطنت طلب، هم حزب اللهی. من همه اینها هستم چون یک فیلم ساختم.

اطرافیان عباس کیارستمی درباره بیماری او چه گفتند؟

1504-86

بعداز انتشار اخباری درباره ابتلا عباس کیارستمی به بیماری سرطان روده، این هفته چند تن از اطرافیان او نظرات متفاوتی ارائه دادند، از جمله اینکه عباس کیارستمی اخیرا تن به یک عمل جراحی بسیار حساس در دستگاه گوارشی و تنفسی خود (ریه ها) داده و بعد از به کوما رفتن و خونریزی شدید، اینک دوره نقاهت را می گذراند.
یکی دیگر از اطرافیان سرطان روده را رد کرد درحالیکه فریدون جیرانی ژورنالیست و فیلمساز و دوست صمیمی کیا رستمی سرطان روده را تائید نمود.
در این میان خود کیا رستمی سخنی نگفته است.