1505-68

همسر بنیامین در فیلم مشترک هند و ایران بازی کرد

1505-72

محمدپور کارگردان فیلم مشترک ایران و هند بنام «سلام بمبئی» در مورد حضور شایلی همسر بنیامین در این فیلم گفت: در دیدارهایی که با بنیامین و همسرش داشتیم متوجه شدیم شایلی به زبان هندی کاملا مسلط است به همین دلیل از او تست بازیگری گرفتیم که موفق بود، تصمیم گرفتیم در یکی از شخصیت های فیلم تغییراتی بوجود آوریم و آنرا تبدیل به یک دختر در یک خانواده مسلمان هندی بکنیم و همسر بنیامین در آن بازی کند.
بخش پایانی این فیلم با شرکت محمدرضا گلزار و بنیامین در طی ده روز در ایران فیلمبرداری میشود و در آن چند آهنگ هندی و چند آهنگ ایرانی با صدای بنیامین جای دادیم.

نسیم ادبی بازیگر با سابقه تئاتر
با سریال شهرزاد محبوب شد

1505-74

اینروزها پخش سریال «شهرزاد» توجه بسیاری را درسراسر جهان جلب کرده است.
بازیگر نقش اصلی این سریال نسیم ادبی است، که با بازی در تیاترهای جدی فعالیت خود را آغاز کرد و در این راه شوهر هنرمندش ابراهیم اثباتی او را همراهی می کند.
نسیم در گفتگویی با رسانه های داخلی ایران میگوید: برای بازی در تئاتر «شمس پرنده» به کارگردانی پری صابری دعوت شدم و ابراهیم آبتین نیز برای ساخت موزیک آن در همان اثر همکاری آغاز نمود و قرار شد در تاتر آنتیگونه به کارگردانی صابری در ایتالیا روی صحنه بروم، که با ابراهیم اثباتی همسفر شدم نتیجه اش ازدواج هفت ساله توام با سعادت است. او مردی حمایتگر، معاشرتی، خونگرم، اهل خانواده، موزیسین بسیار پراحساس و مسلط که حتی بمن نیز نوازندگی آموخت. زن و شوهر عاشق هم هستند، بر هم باور دارند و پشتیبان هم می باشند.
شانس با من همراه شد زمان بازی در تئاتر: عامدانه، عاشقانه، قاتلانه، کارم مورد توجه آقای فتحی قرار گرفت و نقش حمیرا را در سریال شهرزاد به من سپردند، نقش پرجنب و جوشی که گاه بدجنسی هایی دارد.

ستاره هندی که قرار بود به ایران بیاید خودکشی کرد

1505-76

«براتیوشا بانرجی» ستاره زیبا و جوان سینمای هند، که قرار بود برای بازی در یک فیلم ایرانی به تهران بیاید دست به خودکشی زد.
«براتیوشا» چندی پیش با نامزد خود که نیز دست اندرکار سینماست، دچار اختلاف شد، کارشان به درگیری و قهر کشید و نامزدش از سر لجبازی بلافاصله با یک نوستاره 21 ساله نامزد شد و همین سبب گردید براتیوشا دست به خودکشی بزند و در بیمارستان از دست برود.
براتیوشا قبلا به نامزد سابق خود زنگ زده و خواستار آشتی شده بود، ولی او نپذیرفته بود. نامزد براتیوشا که موقتا بازداشت شده به پلیس گفت نامزد سابقم کلید آپارتمان مرا داشت و من وقتی وارد آپارتمان شدم دیدم براتیوشا خود را حلق آویز کرده است.

ثریا حکمت بازیگر قدیمی درگذشت

1505-73

ثریا حکمت بازیگر قدیمی سریال هایی چون خانه پدری و فیلم های قبل و بعد از انقلاب، درشرایط اضطراری در بخش ICU بیمارستان طالقانی تهران در کوما بسر می برد و در سن 62 سالگی درگذشت.
دختر ثریا حکمت گفت مادرش دو هفته قبل بدلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان انتقال یافت و بعد از درمانهای اولیه، به خانه بازگشت ولی دوباره حالش وخیم شده و در حال کوما به بیمارستان برده شد و بدلیل تشنج شدید، پزشکان شرایط جسمی او را وخیم توصیف کردند. تا سرانجام بر اثر لخته شدن خون و تشنج شدید، درگذشت.

این روزهای عباس کیارستمی

1505-70

اغلبِ صبح ها قدم زنان به بیمارستانی سر می‌زنم که عباس کیارستمی یک ماهی است در آن بستری شده. بستری شدنش با قصه ساده‌ای شروع شد که به پیچیدگی هولناک و اضطراب‌آوری رسید. یک عمل جراحی ساده بود که باید معلوم می‌کرد توده‌ای که در روده او ظاهر شده، آیا بدخیم است یا نه – که دیروز معلوم شد اصلا بدخیم نیست – اما این روند باورنکردنی تبدیل به کابوسی شد که حاصلش چهار بار عمل جراحی پیاپی و ظاهرا نجات‌ بخش بود. هنوز هم نمی‌دانم علت این پیچیدگی چه بود و آیا اهمالی شده یا صرفا یک بدبیاری بود. وقت‌هایی که اجازه ملاقات می‌دادند، وقت‌هایی بود که حالِ کیارستمی بهتر شده بود و می‌شد او را دید و قوت قلبی داد. اما وقت‌هایی هم نمی‌شد به دیدارش رفت و همراه با چند نفری که در این اضطراب شریک بودند، در طبقه همکف بیمارستان منتظر می‌ماندیم و به جای کیارستمی سعی می‌کردیم به یکدیگر قوت قلب بدهیم. بعد که پاسخی نمی‌گرفتیم متفرق می‌شدیم تا فردا صبح که باز همانجا، حاضر شویم. عباس کیارستمی مشهورترین هنرمند ایرانی در خارج از ایران است و من گاهی به شوخی می‌گویم: «او و عمر خیام از این حیث برابری می‌کنند.» آدمِ ساده‌زیست و فروتنی است. چنین شهرتی اصلا متکبرش نکرده. خانه‌اش را عوض نکرده. دوستانش را عوض نکرده. هیچ‌چیزی را عوض نکرده. رفاقت من با او به شصت سال بالغ می‌شود، از سال دوم دبیرستانِ جمِ قلهک و بعد از تمام‌ شدن دبیرستان به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بعد از آن به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. و بعد از آن دورادور تماشا کردم و دیدم چه طور قد می‌کشد و سایه‌گستر می‌شود. حس من هرگز جز تحسین او نبود و نیست. او در آفاقی سیر می‌کند که به آفاقِ من، چندان ربطی ندارد. هیچ‌وقت رقیبِ همدیگر نبوده‌ایم، هیچ‌وقت جای مرا و جای هرکس دیگری را تنگ نکرده است. اواخر هربار که دیدمش، اصرار کردم کمتر به سفر برود، بیشتر مراقب خودش باشد و از جسمش این همه کار نکشد. بار آخری که پیش از عمل جراحی سومش در اتاقش بودم، قول گرفتم قدری آرام‌تر و سنجیده‌تر کار کند. قول داد. از دیروز حالم خیلی بهتر است چون برادرش به من زنگ زد و گفت همه‌چیز رو به بهبود است. پس من هم حالم رو به بهبود است.

شرایط تنفسی کیا رستمی رو به ترمیم است

1505-69

بعد از 2 هفته که از انتقال اضطراری عباس کیا رستمی به بیمارستان می گذرد، بعد ازعمل جراحی و یک دوره درمانی فشرده، سرپزشکان بیمارستان جم تهران اعلام کردند، خوشبختانه شرایط تنفسی کیا رستمی و علائم حیاتی او پایدار و در وضعیت هشیاری بسر می برد.
پزشکان چند ناراحتی جسمی همزمان را علت شرایط اضطراری او اعلام نموده و اظهار امیدواری کردند حالش بمرور رو به بهبودی میرود مگر اینکه عارضه تازه ای در سیستم گوارشی، تنفسی او پدید آید.
نکته جالب اینکه کیارستمی در بیمارستان بارها سراغ شجریان را گرفت.
آیدین آغداشلو نقاش و هنرمند برجسته و دوست دوران کودکی تا امروز او، درباره کیارستمی مطلبی نوشته که در زیر می خوانیم.

تصاویر تازه ای از استاد شجریان

1505-71

مژگان دختر استاد محمدرضا شجریان، هفته قبل تصاویر تازه ای از پدر را برای دوستداران فراوانش بروی سوشیال میدیا فرستاد که شامل صحنه ای از پخت نان فرانسوی به اتفاق حسن پژوهش هنرمند قدیمی بود.
همزمان چهره های برجسته هنر: شهرام ناظری، علیرضا افتخاری، پرویز پرستوئی با ارسال پیام ها و دیدارهای خصوصی با او همراه شدند.

عماد طالب زاده تحت عمل جراحی قرارگرفت

1505-75

عماد طالب زاده آهنگساز و خواننده جوان داخل ایران، هفته قبل تحت عمل جراحی قرارگرفت. طالب زاده دچار اختلالاتی در سیستم گوارشی خود شده بود و در شرایط اضطراری به بیمارستان آتیه تهران انتقال یافت.
عماد طالب زاده 6 ماه قبل دچار درد در ناحیه معده شده و هربار با استرس و فشار شدید عصبی همراه می شد تا هفته قبل که باز این درد به سراغش آمد، چنان شدید بود که با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و پزشکان بلافاصله دستور بستری شدن و عمل جراحی دادند.