1507-90

تولد 86 سالگی ناصرملک مطیعی

1507-92

هنرمندان داخل ایران، طی مراسم پراحساسی، 86 سالگی ناصرملک مطیعی پیشکسوت خود را جشن گرفتند. این جشن را شهرام پسرناصرخان، امین حیایی، سالار عقیلی، نیوشا ضیغمی، شقایق فراهانی، علی زند وکیلی و میلاد کی مرام برگزار کردند.
ملک مطیعی که زمستان گذشته با اکران فیلم «نقش نگار» بعد از 38 سال دوباره جلوی دوربین رفت، این رویداد بکلی روحیه او را عوض کرد و حتی آمادگی خود را برای بازی در فیلم های تازه اعلام کرد.

آذرخش برادر گلشیفته فراهانی بازیگر سینما شد

1507-93

آذرخش فراهانی خواهر گلشیفته، بعنوان بازیگر با فیلم «نسیم» وارد عرصه سینما شد.
«آذرخش» با تائید پدرش بهزاد فراهانی درواقع چهارمین عضو خانواده فراهانی است که بازیگر میشود، آذرخش نوازنده گیتار است و در فیلم نسیم به کارگردانی پرویز شهبازی و بازیگری آزاده نامداری مجری تلویزیونی ظاهر میشود.

خواهرزاده فردین درکنار مدیری
در سریال درحاشیه

1507-94

دست اندرکاران سینما و تلویزیون ایران می کوشند، به هرطریقی شده نشانه هایی از فردین در آثار خود داشته باشند، اخیرا مدیری برای سریال جدیدش «درحاشیه» سام نوری خواهرزاده فردین را که شباهت زیادی به او دارد را به بازی گرفته است البته قبلا در مرز دو هزار چهره و قهوه تلخ نیز با او همبازی شده بود.
سام نوری می گوید می کوشم با تکیه به توانایی ها و استعداد هنری خود پیش بروم ولی خوشحالم که شباهت زیادی به دایی ام فردین دارم.
سام رشته مهندسی الکترونیک و مدیریت بازرگانی را پایان داده وخود می گوید علیرضا عصار مرا با مدیری آشنا کرد البته من حدود 21 سال درخارج بودم و به مجرد بازگشت به بازیگری کشیده شدم.

بازیگر با سابقه سینما،  تغییرجنسیت داد

1507-95

یک بازیگر با سابقه سینما که خیلی ها او را با نام فرزانه می شناختند و در فیلم های: تیغ زن، سربازهای جمعه، تسویه حساب بازی کرده بود، با تغییر جنسیت، با نام سامان بعنوان یک مرد در فیلم ها وسریال ها به بازی مشغول است.
سامان بعد از 42 سال تغییر جنسیت داده وخودش می گوید من دیگر چیزی برای پنهان کردن ندارم. من سالها نمی دانستم کجا ایستاده ام، از عواقب تغییر جنسیت خیلی می ترسیدم، ازاینکه تنها خواهم شد، شاید کسی مرا نپذیرد و همین سبب شد 20 سال مرتب تغییر عقیده بدهم.
اینک در اولین سریال بعنوان مرد، در نقش یک سمسار ظاهر شدم و کمال تبریزی با آقایی و مهربانی مرا در کار جدید خود شرکت داد مسعود کیمیایی هم چنین بود، دوستان خوبی پیدا کردم ولی متاسفانه چند دوست خوب قدیمی را از دست دادم.
هنرمندان خوب دیگر: مهتاب کرامتی، فرهاد آئیش، مستانه مهاجر، حمید جعفری، رابعه اسکویی مرا بخوبی پذیرفتند.
با خانواده ام خوب هستم فقط گاه آنها مرا بنام فرزانه صدا میزنند، برای هزینه جراحی ها همکارانم خیلی کمک کردند.

چرا به فیلمساز ایرانی ویزای نیوزیلند ندادند؟

1507-98

دولت نیوزیلند به یک کارگردان ایرانی، برای حضور در جشنواره فیلم های مستند ویزای ورود نداد.
رخساره قائم مقامی قصد داشت با فیلم مستند خود، موضوع مهاجرت را در جشنواره اوکلند و ولینگتون مطرح سازد. ولی از دیدگاه اداره مهاجرت نیوزیلند، او قصد اقامت همیشگی در این کشور را داشت.
رخساره میگوید فقط بخاطر ملیت ایرانی به من ویزا ندادند ولی یک نشریه نیوزیلندی نوشت بدلیل اینکه رخساره با چادر وحجاب کامل گذرنامه و مدارک خود را ارائه داده بود و پیشاپیش نیز از عدم دریافت جایزه احتمالی از دست مردان سخن گفته بود، موفق به دریافت ویزا نشد.

اجازه کنسرت به عباس قادری ندادند

1507-97

درحالیکه آخرین آلبوم عباس قادری خواننده محبوب مردمی بنام «قسم» در ایران در دسترس مردم است مقامات فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند اجازه رسمی برای انتشار این آلبوم را نداده اند و اصولا تقاضایی هم از سوی عباس قادری دریافت نکرده اند.
بروی سایت ها آمده بود، که عباس قادری همین روزها به مناسبت ارائه آلبوم تازه اش، برای کنسرت بزرگی نیز قرارداد داشت ولی باز هم مقامات هنری اعلام نمودند هنوز به قادری اجازه اجرای کنسرت نداده اند.
آلبوم تازه عباس قادری را شهرام قادری پسرش ساخته ومراحل تولید آن در لس آنجلس انجام شده است.

عباس کیا رستمی از بیمارستان مرخص شد

1507-96

عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، پس از۵۰ روز معالجه در بیمارستانی در تهران عصر سه شنبه هفتم اردیبهشت مرخص شد.
عباس کیارستمی پیش از ترک بیمارستان در خصوص وضعیت سلامتی خود به خبرنگاران گفت: «من امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم، اما این مرخصی به معنای بهبودی کامل نیست، ۵۰ روز در بیمارستان بوده‌ام و امیدوارم بتوانم پروسه بهبودی‌ام را در خانه ادامه دهم.»
گزارش رسانه‌های پیشتر حاکی از آن بود که این کارگردان سرشناس سینمای ایران به علت مشکلات گوارشی چهار بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.