1510-35

حبیب: فعلا فقط باید به کنسرت های گذشته بسنده کرد

1510-36

حبیب خواننده سرشناس که ده دوازده سال است به ایران برگشته است در گفتگویی با «موسیقی ما» گفت سالهاست در شمال ایران زندگی می کند و به دوستداران خود پیام داد که فعلا به کنسرت های گذشته می توان بسنده کرد.
حبیب در طی سالها بارها گفته که درحال گفتگو با مسئولان هنری است که فعالیت رسمی خود را آغاز کند. حبیب گفت بخاطر عشق به ایران ومردم هموطنم به کشورم بازگشتم و هیچ مقامی در این تصمیم من دخیل نبود. حبیب که مهمان ویژه جشن سالانه «موسیقی ما» بود، و درحالیکه نام او را آوردند گفت من بدون گیتار فلج هستم، ولی خوشحالم که در میان شما هستم، حبیب قبل از خواندن نام برنده و قبل از اعلام بهترین آلبوم موسیقی از احسان خواجه امیری گفت.

آیا حضور چهره های معروف
در پارتی سعادت آباد صحت دارد؟

1510-37

بدنبال دستگیری گروهی زن و دختر در پارتی شبانه سعادت آباد تهران، بروی بعضی از فیس بوک ها نام کوچک و یا اختصاری چند چهره معروف سینما و تلویزیون آمده بود، که سبب عکس العمل شدید آنها شد.
درخبرهای هفته قبل آمده بود، که در باغی در سعادت آباد، پلیس به یک پارتی یورش برد، که در آن گروهی مشغول مشروبخواری و مصرف مواد مخدر بودند یکی از این ستارگان مهناز افشار بود که ابتدای نام و نام خانوادگی اش با آن اسامی مطابقت داشت و بلافاصله این شایعات را رد کرد.
دومین هنرمند حسام نواب صفوی بود که با نام اختصاری «ح.ن» متهم به حضور در پارتی شده بود که بلافاصله حضور خود را تکذیب کرد و گفت اگر براستی این افراد وجدان دارند، نام کامل افراد را اعلام کنند تا مشخص شود چه کسانی در آن شب دستگیر شده اند.
در فیس بوک ها و سایت نام های : ن-خ- ک- د- م- الف و س –ق- م – م دیده میشود.

اولین کنسرت تور ایران کیهان کلهر لغو شد

1510-38

قرار بود کیهان کلهر در نیشابور اولین کنسرت خود از سری کنسرت های تور ایران را برگزار کند، که به دستور دادستان نیشابور لغو شد.
کیهان کلهر نوازنده چیره دست کمانچه، کنسرت های بزرگی به اتفاق هنرمندان بین المللی در سراسر جهان داشته، تصمیم گرفت در سرزمین خود ایران، یک تور سراسری برگزار کند اولین آن در نیشابور بود، ارکستر کیهان وارد فرودگاه شده بودند که به آنها خبر دادند دادستان محلی به دلخواه خود و بدون دلیل درستی آنرا کنسل کرده است.
کیهان کلهر قبلا همه مجوزهای لازم را از شورای تامین استان، اداره اماکن، وزارت ارشاد گرفته بود و صورت جلسه شورای تامین مبنی بر موافقت با برگزاری کنسرت به رویت اعضای گروه هم رسیده بود.
کیهان کلهر اول و دوم، سوم، چهارم و دهم و یازدهم و دوازده خرداد در تالار وحدت تهران روی صحنه میرود و نوید افقه (تنبک)، علی بهرامی فرد(سنتور)، همای آذرپیرا با تار او را همراهی می کنند.

دستمزد بازیگران سریال شهرزاد

1510-39

بازیگران سریال های پرطرفدار در ایران نیز چون امریکا، دستمزدهای کلان می گیرند. از جمله بازیگران سریال شهرزاد به ترتیب: بازیگرمرد اول ماهانه 100 میلیون تومان، ستاره زن سریال ماهیانه 80 میلیون تومان و علی نصیریان ماهانه 40 میلیون تومان دستمزد می گیرند اخیرا بدنبال موفقیت دور از انتظار سریال، برای ساخت بخش دوم سریال همه بازیگران تقاضای دستمزد بیشتری کردند.

درنمایشگاه کتاب، 87 میلیارد تومان کتاب فروش رفت

1510-40

امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: تا روز چهارشنبه گذشته 43 میلیارد تومان در ماشین های کردیت کارت، با توجه به چک و خریدهای نقدی تا این لحظه 87 میلیارد تومان کتاب فروش رفت که هنوز فروش کتاب های دیجیتالی در آن نیامده است. این نمایشگاه در روز 25 اردیبهشت پایان یافت و رکوردی بیسابقه برجای نهاد.
شهرام نیا گفت با وجود قطع برق در روز اول و هجوم و ازدحام مردم، بمرور همه چیز در روزهای بعد نظم گرفت و در طی روزها، بسیاری از نویسندگان نیز در میان مردم آمدند و کتاب های خود را برای علاقمندان امضا کردند.
نکته جالب اینکه استادمان ر- اعتمادی در این نمایشگاه شرکت کرده، یک صف طولانی برای امضای کتاب ها و عکس انداختن تشکیل شده بود که بیشترشان جوان ها بودند و خبر از جایگاه بلند این نویسنده نامدار می داد.

مواد مخدر درجمع فوتبالیست ها رواج یافته

1510-41

بعد از درگذشت مهرداد اولادی مهاجم سابق فوتبال براثر مصرف مواد مخدر و الکل، ناگهان فوتبالیست های قدیمی که قبلا معتاد بودند برای هشدار به میدان آمدند. مهدی فنونی زاده، پیش کسوت تیم استقلال درباره خطر مواد مخدر و الکل برای بازیکنان می گوید:
در دوره ای که ما فوتبال بازی میکردیم، چنین چیزهایی نبود برخی از نفرات مثل خودم که گرفتار این مسئله شدیم بعد از خداحافظی از فوتبال و بدلیل تنهایی و افسردگی بود، حالا دیگر کیف فوتبالیست ها را بگردید، چند شیشه قرص از آن بیرون می ریزد که معلوم نیست برای چه استفاده می کنند. بهترین راه این است که فدراسیون و باشگاه ها، بصورت مخفیانه و بدون هیاهو، با تست مواد مخدر و محرک، آنها را شناسایی کنند و بجای اخراج، آنها را به روانشناس بسپارند.
مهدی هاشمی نسب می گوید استفاده از مواد مخدر در میان بازیکنان امروزی رواج یافته است و خطری برای تمام فوتبالیست های ایران به حساب می آید.
رضا رجبی پیش کسوت استقلال که 16 سال است از اعتیاد رها شده، می گوید من 50 بار با مهرداد اولادی حرف زدم وهشدار دادم ولی متاسفانه استفاده از الکل، مواد مخدر و متادون در میان بچه ها رواج دارد.

محمود فرشچیان، مینیاتوریست و نقاش معروف:
چرا صنایع دستی ما از چین وارد می شود؟

1510-42

استاد برجسته مینیاتور و نقاشی ایران، محمود فرشچیان در جمع هنرمندان اصفهان گفت خیلی ها را می بینم که از ضعف هنرستان هنرهای زیبا گلایه می کنند، مگر میشود با دو روز نقاشی در هفته، هنرمند نقاش درجه یک تربیت کرد؟
فرشچیان گفت متاسفانه می بینیم که هنرها وصنایع دستی مان نیز رو به زوال میرود، بی توجهی به آن سبب شده بیشتر صنایع دستی ایران که روزگاری افتخار هنرمندان بود، از چین وارد میشود، یعنی کارخانه ها در چین صنایع دستی ما را می سازند و به قیمت پائین تر از ایران، به خودمان می فروشند.

سریال آسپرین جای شهرزاد را می گیرد

1510-43

سریال شهرزاد به نقطه پایان خود رسید و بزودی سریال پرهزینه دیگری بنام «آسپرین» جایگزین اش میشود.
سریال آسپرین از زمستان گذشته جلوی دوربین رفته که تهیه کننده و کارگردان آن فرهاد نجفی است و برای 4 فصل پانزده قسمتی طراحی شدها ست.
در این سریال چهره های آشنا سریال ها: علیرام نورایی، حمید صالحی و هادی کاظمی نقش های اصلی را دارند. در فصل اول چهره های آشنایی چون همایون ارشادی، فرخ نعمتی، زیبا بروفه، شقایق فرهانی، حضور دارند.
قصه سریال بروی یک تیم 4 نفره از نخبه های علم روانشناسی می گذرد، که مخفیانه پروژه تحقیقاتی آسپرین را دنبال می کنند که درباره بیماران مبتلا به آلزایمر است که برخی بدنبال گذشته خود می گردند.