1512-25

حضور شیـک گلشیفتـه در کن
و ملاحظه کاری تیم فیلم فروشنده!

1512-26

گلشیفته فراهانی بخاطر فیلم جدیدش «پیترسون» به کارگردانی جیم جارموش و بازیگری «آدام درایور» در جشنواره کن درخشید و در حالیکه کارگردان و همبازیش در دو طرف او ایستاده و دستهایش را گرفته بودند، در جمع خبرنگاران حاضر شدند.
در طی روزهای کن، تیم بازیگران و کارگردان فیلم فروشنده، سعی داشتند جلوی دوربین ها با گلشیفته دیده نشوند چون در بازگشت به ایران با دردسرهایی روبرو بودند.
خود گلشیفته نیز برای راحتی خیال دوستان و همکاران قدیمی خود، در مسیر آنها حرکت نمی کرد.

ستارگان مجرد سینما صاحب فرزند می شوند!

1512-27

اگر درسینمای هالیوود، خیلی از ستارگان بدون ازدواج، صاحب فرزندانی میشوند درسینمای ایران هم ستارگان جوان راه حلی پیدا کردند.
«آرزو افشار» که از سال 1372 وارد سینما و تلویزیون شد، و در سریال های آوای باران، همه چیز اینجاست ظاهر شد، اخیرا به عشق بزرگ خود مادر شدن رسید و یک کودک را به فرزندی پذیرفت و در ضمن اعلام کرد که خود نیز یک فرزند خوانده بوده است.
آرزو که عقیده دارد اگر ازدواج کند بدلیل سن بالای 35 سال. دیگر آمادگی حاملگی ندارد و بهتر اینست که کودکانی را به فرزندی بپذیرد و بدنبال او 3 ستاره دیگر هم به فکر افتاده اند.

سورپرایز ارکستر سمفونیک برای شهرداد روحانی

1512-28

تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران درحالی بعد از یک تاخیر و تغییر و تحول برگزار شد که نوازندگان ارکستر، یک سورپرایز برای شهرداد روحانی رهبر مهمان ارکستر داشتند.
در ارکستر به رهبری هنرمند مهمان شهرداد روحانی، قطعاتی از هنرمندان داخل و خارج چون بیژن و منیژه استاد حسین دهلوی و رقص دایره با آهنگسازی حشمت سنجری اجرا شد.
در حالی که ارکستر با اجرای رقص دایره ظاهرا به کنسرت پایان داد و شهرداد روحانی از صحنه خارج گردید، ولی بدنبال یک سکوت نوازندگان با اجرای تولدت مبارک شب تولد شهرداد روحانی را جشن گرفتند و او را غافلگیر کردند

پنه لوپه کروز و حاویرباردم در فیلم تازه فرهادی

1512-29

مذاکره اصغر فرهادی با پنه لوپه کروز و حاویار باردم، زوج معروف سینما، برای بازی در فیلم جدیدش با توافق همراه شد و فرهادی فیلمنامه را آماده کرده و برای دیدن لوکیشن ها به اسپانیا سفر می کند تا از اواخر تابستان فیلم را جلوی دوربین ببرد.
فیلم درباره یک خانواده روستایی در اسپانیاست که به گفته تهیه کنندگان فیلم، این اثر مایه هایی از داستان های آگاتا کریستی دارد.
فرهادی قبلا می خواست فیلم را در اکتبر گذشته بسازد ولی تصمیم گرفت ابتدا فروشنده را در ایران بسازد.

موفقیت کنسرتهای مشترک استاد ناظری و حافظ ناظری

1512-30

کنسرت های مشترک استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری با عنوان «ناگفته» از ساخته های حافظ، در شهرهای کردنشین سولداوت شد.
این دو نامدار موسیقی به اجرای قطعاتی از آلبوم پرهیاهوی ناگفته Untold که از سوی کمپانی سونی در سراسر جهان ارائه شد وهفته ها صدرنشین آلبوم های پرفروش بود پرداختند و در ضمن کارهای خاطره انگیز استاد ناظری با تنظیم های جدید خوانده شد و این تور همچنان ادامه دارد.

بهروز افخمی با کنایه و طعن
به فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت

1512-31

1512-32

بهروز افخمی فیلمسازی که تا نمایندگی مجلس هم پیش رفت، طی چند خط گفت جشنواره کن، یک جشنواره دگرباشان جنسی است! حالا به قول رسانه های داخلی چرا افخمی که خود با فیلم «گاو خونین» در کن شرکت کرده بود، چنین ادعایی می کند، عجیب است.
افخمی گفته تبریک می گویم به اصغر فرهادی و شهاب حسینی به خاطر موفقیت و درخشش آخرین فیلم شان درکن. شهاب حسینی نشان داد آنقدر خوب بازی میکند که حتی فرانسوی ها می فهمند با اینکه زبان فارسی سرشان نمی شود نحو و لحن و ظرافت زیر و بم این زبان را دریافت نمی کنند. اصغر فرهادی هم بعنوان فیلمساز هنری خود را تثبیت کرد نکته ای که عوام نمی دانند و روشنفکران وانمود می کنند نمیدانند اینکه جشنواره کن غیر از آنکه به فیلم های خلاف اخلاق امتیاز مخصوص میدهد، نقاط ضعف دیگری هم دارد اینکه دوست ندارد فیلمسازی را که قبلا امریکایی ها کشف کرده و اسکار داده اند، تائید کند و جایزه بدهد و بسیار بعید بود که فرهادی را تحویل گرفتند.

ترانه علیدوستی به مسئول کن دست نداد!

1512-33

ترانه علیدوستی به یکی از مسئولان فستیوال کن دست نداد! این عمل در رسانه های اروپایی عکس العمل منفی داشت و در بعضی رسانه های داخلی با تحسین روبرو شد.
اطرافیان علیدوستی می گویند با توجه به سفارشات قبلی او حق نداشت با هیچ مردی دست بدهد، ولی ترانه با شیوه خاصی، با ادای احترام به این مسئول کن، نشان داد که زن مدرنی است. ولی تابع قوانین مذهبی.
یکی دیگر از مسائلی که در مورد ترانه علیدوستی در کن مورد توجه قرار گرفت، حرف زدن به انگلیسی سلیس و خوبی که نشانی از تحصیلات بالای او بود.

ستاره زیبای لبنانی در فیلم های ایرانی

1512-34

«دارین حمزه» ستاره زیبای لبنانی که در سینمای مصر صاحب شهرت و محبوبیت فراوانی است بعد از بازی در چند فیلم ایرانی چون کتاب قانون و 33 روز، اینک برای بازی در یک فیلم پرخرج دعوت شده و همین روزها به ایران میرود و یک ماه ونیم در تهران می ماند تا فیلم را تمام کند.
دارین به گفته نشریات داخلی سال قبل در یک فیلم مستهجن بازی کرده بود، که حتی اجازه نمایش در لبنان هم به دست نیاورد و حالا به ایران می آید تا در یک فیلم با استانداردهای ایران بازی کند. به گفته رسانه ها: آیا در ایران قحطی ستاره است؟!