1513-61

آنقدر به ستاره سینما فحش دادند که شکایت کرد

1513-62

نفیسه روشن ستاره جوان سینما و تلویزیون، از فحش های رکیک و مستهجن گروهی بروی سایت شخصی اش چنان به تنگ آمد، که به پلیس شکایت کرد.
نفیسه توضیح داد بخاطر افتتاحیه فیلم «مایا» سفارش یک لباس متفاوت داده ام که به قولی خلاف شرع هم نبود، ولی متاسفانه گروهی بی ادب و بی ریشه و خانواده، با فحش های رکیک به من و مادر و خانواده ام به قول خودشان از من انتقاد کردند ابتدا من واقعا نا امید شدم ولی بعد تصمیم گرفتم دربرابر این آدم های فحاش بایستم.

اکبر عبدی را برای نفس کشیدن به شمال بردند

1513-63

اکبر عبدی کمدین معروف تلویزیون و سینما، بعد از عمل جراحی و مرخصی از بیمارستان ابتدا به خانه انتقال یافت، ولی پزشکان توصیه کردند او بدلیل سیستم تنفسی اش نیاز به نفس کشیدن در نقاطی چون شمال ایران دارد وگرنه دچار ناراحتی های تازه ای خواهد شد.
بدنبال این دستور پزشکان خانواده اکبر عبدی را به کنار دریای خزر بردند تا مدتی نفس سالم و راحت بکشد ضمن اینکه اعلام کرد تا ماهها آمادگی بازی در سینما و تلویزیون و تئاتر را ندارد.

مهناز افشار: همسرم در مورد اتهامات سکوت کرد

1513-64

مهناز افشار ستاره روز سینمای ایران سرانجام در مورد شوهرش زبان گشود و گفت اخیرا مرتب به شوهرم اتهام اختلاس و شیرخشک و غیره زدند، او سکوت کرد و فقط یکی دو بار به احترام من چند کلمه ای جواب داد.
روزگاری بود که مردم برای من آرزوی خوشبختی و سر و سامان گرفتن می کردند ولی حالا برعکس شده. من نظرم این است اگر اتهامات دروغ روی سایت ها را قبول می کنید، تکذیب های مستدل را هم قبول کنید. مردم باید به هر اتهامی با ارائه مدرک قبول کنند. متاسفانه اسامی اشخاصی پشت ازدواج من بود، خودم از آن خاطره خوشی نداشتم ولی چاره ای نبود.

عذرخواهی ترانه علیدوستی بخاطر زهرمار!

1513-65

ترانه علیدوستی در توئیتر خود، بخاطر حرفی که در مراسم فتوکال فیلم فروشنده در فستیوال کن زده بود عذرخواهی کرد.
ترانه در توئیتر خود به دلیل رفتار وکردارش در این مراسم عذرخواست و توضیح داده زیرلبی و بی غرض شوخی کردیم، می خندیدیم، همه صدا میزدند، ولی این یکی خیلی گوشخراش بود. من زهرمار را گفتم اما نمی دانستم صدا ضبط می شود به راستی شرمنده شدم.

سراج با طعنه از محسن چاوشی سخن گفت

1513-66

حسام الدین سراج خواننده شناخته شده، در برنامه تلویزیونی مهران مدیری گفت پدرم با وجود این که روحانی بود، مشوق هنری من بود و من مدیون آنها و همسرم هستم.
سراج گفت فکر می کنم فرهنگ متعلق به فعلیت جامعه است و اگر شعر حافظ و سعدی را جوان امروز ما بفهمد فرهنگی هستیم، سراج سپس با کنایه و طعنه به آهنگ «کجائی» محسن چاوشی که در سریال شهرزاد خوانده اشاره کرد و گفت موسیقی پاپ ما شده :«عزیزم کجائی؟ دقیقا کجائی؟» که برای جواب آن باید بگویم قربانت بروم، لوکیشن تلفن دستی ات را روشن کن، می فهمی طرف کجاست!

همایون شجریان در نقش خیام

1513-67

همایون شجریان خواننده توانا و جوان به دعوت سرپرست گروه تئاتر «آران» به عنوان خواننده نقش خیام در جدیدترین اپرای عروسکی این گروه ظاهر میشود.
بهروز غریب پور گفت ما منتظر بودیم شرایطی فراهم شود تا از همایون شجریان برای حضور و ایفای نقش خیام در این اپرای عروسکی دعوت بعمل آوریم و سرانجام با شجریان به توافق رسیدیم خصوصا که این اپرا، دارای اوج و فرودهایی است به وسعت و قدرت آواز او.
همایون شجریان با کمترین دستمزد با توجه به قدرت مالی گروه توافق کرد.

مستند شاملو: «این بامداد خسته» به نمایش در آمد

1513-68

1513-69

فیلم مستندی از زندگی احمد شاملو، همراه با لحظاتی از آخرین روزهای زندگی اش هفته قبل در کانون فیلم تهران به نمایش در آمد.
فرشاد فدائیان کارگردان و مهدی جعفری فیلمبردار فیلم درباره این مستند گفتند که قرار بود در ابتدا آیدا شاملو همسرش با ما همکاری کند و فیلم بخش های ناگفته و پنهان رابطه آنها را نشان بدهد ولی آیدا حاضر نشد و فیلم با وجود و حضور دوربین در خانه شاملو، مسیر دیگری گرفت. ضمن اینکه ما بیطرفانه آنرا تا پایان بردیم.

پرتره 100 هنرمند تئاتر، سینما و موسیقی

1513-70

1513-71

یک گروه 100 نفره پرتره نگار، چهره 100 هنرمند سینما و تئاتر چون علی نصیریان، داود رشیدی، جمشید مشایخی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی، محمدعلی کشاورز، حمید سمندریان، اصغر همت، گلاب آدینه و… تهیه می کنند.
در ضمن از پرتره های 15 تن از مشاهیر موسیقی ایران چون شهرام ناظری، لوریس چکناواریان، جلال ذوالفنون، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، کیهان کلهر و… در فرهنگسرای نیاوران رونمایی میشود.
این پرتره ها به شیوه ابداعی هیوا پاشایی در قالب هنر تکستایل آرت خلق شده.

خانه سینما از اصغر فرهادی تقدیر کرد

1513-72

1513-73

1513-74

درحالیکه خانه سینما در مورد تقدیر از اصغر فرهادی از اولین روز ورودش تمایل نشان داده بود، ولی گفتند خود فرهادی اشتیاقی ندارد تا اینکه سرانجام هفته قبل در یک شب پرشور با حضور چهره های سرشناس سینما از جمله مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی، پوران درخشنده، رضا میرکریمی، ایوبی، بازیگران سریال شهرزاد و بیش از 100 بازیگر و کارگردان و دست اندرکاران سینما برگزار شد. در این مراسم بیش از 10 نفر درباره موفقیت فرهادی و فیلم فرستنده سخن گفتند و خود فرهادی نیز تشکر کرد.

اصغر فرهادی و گروهش به عیادت کیا رستمی رفتند

1513-75

هفته قبل اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده، به اتفاق شهاب حسینی و دیگر عوامل فیلم، به عیادت عباس کیارستمی در خانه اش رفتند.
کیارستمی بعد از چند عمل جراحی اینروزها دوره نقاهت را در خانه می گذراند و قبلا موفقیت فرهادی و شهاب حسینی را تبریک گفته بود.
این دیدار انرژی تازه ای به کیارستمی بخشید و یک ساعتی با همکاران خود سخن گفت.

استاد شجریان:
« من خودم را مسئول می دانم ، نه سیاسی کار»

1513-76

استاد بزرگ آواز محمدرضا شجریان در یک گفتگو درروزنامه ی ایران با شاهرخ تویسرکانی روزنامه نگار برجسته و حمیدرضا نوربخش که آخرین مصاحبه ی او و نخستین گفتگوی مشروحش بعد از اعلام بازگشت بیماری سرطان (بعد از پانزده سال) گفته است: «من خودم را مسئول می دانم اما سیاسی نیستم متعهدم، اما سیاسی کار نیستم، اندوه را می پذیرم و نه شکست را، اعتراض را علنی می کنم، نه خشم را» این ها جمع بندی مصاحبه گران است. وی همچنین او گفته است:
«مسئولیت پذیری و تعهد به شرافت انسانی امری ازلی و ابدی است. من برای دل مردمم می خوانم و اگر شنونده ی من خوشحال است، من هم خوشحالم و موسیقی شاد ارایه می کنم. اگر ناراحت است، مطابق حال او کار ارایه می دهم من کار اجتماعی انجام می دهم، کار سیاسی نمی کنم کار من اجتماعی است و از درد اجتماع میگویم گاهی به خود اجتماع باید تذکر بدهیم و بگوئیم اشتباه می کنید و گاهی دولت دارد در مورد مردم اشتباه می کند ما می گوئیم اشتباه نکن مردم چیز دیگری می خواهند این کار سیاسی نیست اما اگر مردمی را دور هم جمع کنیم و حزبی تشکیل دهیم یعنی یارگیری می کنید و می خواهید به قدرتی برسید و یک ایدئولوژی را تحقق بدهید این می شود کار سیاسی. من نه یارگیری کردم نه کنفرانسی برای عده ای گذاشتم که کاری انجام دهیم این می شد کار سیاسی. من کاری که می کنم برای مردمانی است که با هر اعتقادی که دارند، زندگی می کنند».

دومین ستاره سینمای داخل به MS مبتلا شد

1513-77

هفته قبل اعلام شد بهناز جعفری ستاره سینما و تلویزیون، به بیماری MS دچار شده و برای درمان آن بلافاصله اقدام کرده است.
قبل از او، ستاره معروف دیگر آتنه فقیه نصیری نیز با این بیماری درگیر بود.
بهناز جعفری می گوید با این بیماری می جنگم، ترسی به دل ندارم. هر روز خدایم را شکر می کنم که به موقع خبرشدم و راه های درمان را پیگیری می کنم.