1519-18

اکبر عبدی همچنان ممنوع الملاقات است

1519-19

اکبر عبدی کمدین معروف که بنا به دستور پزشک معالج خود، برای جلوگیری از عفونت های بیمارستانی، به خانه اش انتقال یافته، بکلی ممنوع الملاقات است و خود نیز در هیچ شرایطی نباید از خانه خارج شود.
اکبرعبدی بدنبال عارضه کلیوی به بیمارستان انتقال یافته و تحت عمل پیوند کلیه قرارگرفت و خطر رفع شد، ولی به دستور پزشک به دلیل آلوده بودن تهران و فضای بیمارستان به شمال ایران فرستاده شد و اینک با وجود بازگشت به خانه در تهران، حق ملاقات با هیچکس را ندارد چون در حساس ترین زمان خود و دوره نقاهت بیماری است.

فنجان و نعلبکی هدیه فوتبالیست قدیمی!

1519-20

اخیرا مسئولان ورزشی به دلیل فعالیت همه جانبه یک مدرسه تعلیم فوتبال، به یک فوتبالیست قدیمی یک دست فنجان و نعلبکی هدیه دادند.
«فرامرزظلی» پیشکسوت فوتبال ایران، یکی از چهره های قدیمی است، که یک مدرسه فوتبال دایر کرده و فعالیت نوجوانان در آن بسیار گسترده و ثمربخش بوده است. همین سبب شد تا مسئولان فوتبال تهران، او را مورد تقدیر قرارداده و به این دروازه بان سابق تیم ملی، یک دست فنجان، نعلبکی جایزه دادند!

درگذشت جمشید ارجمند منتقد معروف

1519-21

چهارشنبه 23 تیرماه جمشید ارجمند نویسنده و منتقد سینما، به دلیل ایست قلبی در بیمارستان تجریش درگذشت.
ارجمند که سابقه طولانی در نویسندگی و نقد سینمایی داشت، دو ماه قبل دچار عفونت داخلی شد و به بیمارستان انتقال یافت و دو بار دچار مشکلات قلبی شد و بعد به خانه بازگشت، ولی آخرین بار به مجرد ورود به بیمارستان قلبش از کار افتاد.
ارجمند متولد 24 دی ماه 1318 تهران بود، بچه خیابان لاله زار روبروی سینما کریستال بود، از همان نوجوانی فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال 1333در مجله فردوسی مشغول شد و با اسمعیل شاهرودی و نصرت رحمانی حشر ونشر داشت.
درسال 1337 مادرش جلوی چشمانش طی حادثه ای رفت، دو سال بعد پدرش را از دست داد ولی دست از فعالیت نکشید و در مجلات فردوسی و ستاره سینما کار می کرد، سپس مدتی به فرانسه رفت و کتاب منتشر کرد و در طی سالها بعنوان یک منتقد سینمایی تثبیت شد.

گلشیفته فراهانی با پدر ومادرش تولدش را جشن گرفت

1519-22

بعد از مدتها دوری، بهزاد فراهانی بازیگر قدیمی به اتفاق همسرش راهی فرانسه شدند تا در جشن تولد 33 سالگی دخترهنرمندشان گلشیفته فراهانی شرکت کنند.
گلشیفته که نام واقعی اش رهاورد فراهانی است در 19 تیرماه 1362 در تهران به دنیا آمده و بعنوان ستاره سینما، خواننده و نوازنده سازهای مختلف شهرت دارد.
در زمان تولد پدرش نام گلشیفته را برایش انتخاب کرد ولی اداره ثبت احوال آنرا رد کرد ناچار نام رهاورد را برگزید.
گلشیفته در طی یک هفته پدر ومادرش را برای تفریح و خرید به نقاط مختلف پاریس و دیگرشهرها برد.

بازیگرزن سینما و تلویزیون در بیمارستان

1519-23

آشا محرابی بازیگر معروف تلویزیونی و سینما، هفته اخیر در بیمارستان بستری شد.
آشا محرابی ستاره سریال های پرطرفدار: «مرگ تدریجی یک رویا»، «آشپزباشی» و « قلب یخی» و… بود که به گفته اطرافیان ابتدا قرص برنج خورد و بعد رگهای خود را زد، که به موقع به بیمارستان انتقال یافته و از مرگ حتمی نجات یافت و علت نیز درگیری با خانواده در مورد فعالیت هنریش بود.

می گویند حراج های میلیاردی
تابلوهای سهراب سپهری واقعی نیست

1519-24

1519-25

1519-26

هرچندگاه در تهران حراج های بزرگی برپا میشود وآثار هنری از جمله تابلوهای ارزشمندی از نقاشان برجسته به حراج گذاشته میشود. امسال هم تابلوهایی از سهراب سپهری ارائه شد که با قیمت های دور از انتظاری فروش رفت بطوریکه سخن از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و مجریان حراج نیز دو سه چهره تلویزیونی و سینما چون رضا کیانیان و حسین پاکدل بودند.
در حاشیه این حراج گفته شد و بعد هم در بعضی روزنامه ها منعکس گردید که قیمت های بالای حراج که رکورد 2 میلیارد را شکست ظاهری و صوری بود تا پولداران و خصوصا کلکسیونرهای خارجی را وسوسه کنند و خیلی ها این ارقام را مشکوک اعلام کردند.

لادن طباطبایی میهمان جدید لس آنجلس

1519-27

لادن طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار متنی در صفحه شخصی اش اعلام کرد که به خاطر توهین‌هایی که در این چند سال به او شده ایران را ترک کرده است و شنیدیم که به شهر فرشته ها آمده تا پس از بررسی هایی تصمیم نهایی اش را برای ماندن در لس آنجلس بگیرد.
لادن طباطبایی که چند سالی از فضای سینما و تلویزیون ایران دور بود، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، دلیل این تصمیم را توهین‌هایی عنوان کرد که در این چند ساله به دلیل داشتن یک دختر اوتیسمی به او شده است.
او در بخشی از این پست نوشته است:«چقدر گذاشتمش کلاس، مربی گرفتم، حتی مدرسه اوتیسم گذاشتم و چقدر دوست داشت… نگذاشتند… هزار حرف و تهمت و توهین. هزار انگ و نفرین».
لادن طباطبایی ایرانی متولد ۱۳۴۹ در تهران از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل شده‌است. او در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ در برنامه هفت اعلام کرد که قصد دارد برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کند.از لادن طباطبایی فیلمهای «خواهران غریب» و سریال «ولایت عشق» در خاطره ها مانده است.

بازداشت مجری پرشین تی وی و فارسی وان

1519-28

«الی» مجری شبکه های تلویزیونی پرشین تی وی و فارسی وان در سفر به مشهد از سوی مامورین شناسایی و دستگیر شد.
الی به مامورین گفت به دلیل خیانت شوهرم، ایران را ترک کرده و در دبی بعنوان بروکر با کمپانی های فروش املاک کار می کردم و بعد پیشنهاد حضور در شبکه ها را دریافت کردم، که در فارسی وان و پرشین تی وی بعنوان مجری آهنگهای درخواستی کار می کردم و کاری به سیاست و رژیم نداشتم.

بحث و جدل و توضیح بهمن کیارستمی فرزند استاد کیارستمی با وزیر ارشاد، وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی

1519-29

به دنبال درگذشت عباس کیارستمی، بحث های گوناگونی در جامعه هنری درگرفته، که دامنه آن به جامعه سیاسی و دولتی نیز کشیده شده و در این میان بهمن کیارستمی درنامه ای به رئیس سازمان سینمایی نوشت: تفاوت فاحشی میان نظام پزشکی با نظام سینمایی ما وجود دارد، اساس کار نظام پزشکی ما بر معرفت است اولین آن حفظ آبروی همکاران و بدنه نظام است آنها همه پشت هم هستند.
از سویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی به بهمن کیارستمی گفت که از ادبیات ناصواب برخی هنرمندان درانتقاد از جامعه پزشکی گلایه دارند.
• وزیر ارشاد گفت علت درگذشت کیارستمی به بیماری ایشان مربوط نبود، آنچه اتفاق افتاد ناشی از سکته بود و قصوری صورت نگرفته است.
• بهمن کیارستمی در جواب گفت: ما از ابتدا با همراهی شما در روند درمان چشم امید نداشتیم اما اگر تا پیش از خواندن جملات اخیر شما امیدوار بودیم که بررسی دقیق و بی طرفانه انجام شود، حالا بیم آن میرود که حفظ آبروی نظام پزشکی در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن دیگری و اجنبی بیاندازیم.
• رئیس دانشگاه علوم پزشکی به بهمن کیارستمی گفت: موضوع درمان مردم کشور نه فیلم است نه پایانی دارد و نه تماشاچی می خواهد. ملت بهترین قاضی این عرضه هستند، دیدار شخصیت ها از استاد فقید برای عکس یادگاری نبود، احترام بود. جا داشت حداقل از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تشکر می کردید، به جای آنکه نمک بر زخم شان بپاشید. اگر مرحوم کیارستمی در ایران می ماندند روند درمان شان تا آنجا میرفت که سلامت از بیمارستان مرخص می شدند. من شما را به صبوری و پرهیز از قضاوت عجولانه فرا می خوانم.
• انجمن مستند سازان ایران در نامه ای به وزیر ارشاد نوشتند: اظهارات شما تعجب برانگیز و غیرمترقبه است درست نقطه مقابل حرفهای شما در 25 فروردین است این حرفها احساس بی پناهی را در اهالی فرهنگ تقویت می کند.
• بهمن کیارستمی در مورد انتقال پدرش به فرانسه گفت این تصمیم حدود 3 ماه طول کشید.

توضیح و پوزش

1519-30

در صفحه 63 در توضیح تصاویر صفحه «یادها و خاطره ها» و «آخرین دیدارها که هرگز تکرار نشد، در مجله شماره 1517 خانمی که در تصویر دیده میشود، خانم پری بنان همسر زنده یاد بنان است که خوشبختانه در ایران درکنار خانواده زندگی می کند.
با پوزش از خوانندگان مجله جوانان بخصوص خانم محترمی که متوجه این اشتباه ما شده بود.