1520-74

گروهی از هنرمندان در مراسم چهلم حبیب شرکت کردند

1520-75

1520-78

1520-76

این هفته گروهی از هنرمندان و دست اندرکاران موسیقی، راهی رامسر شدند تا در مراسم چهلم حبیب خواننده از دست رفته شرکت کنند.
حبیب 63 ساله که به دنبال عارضه قلبی در منطقه نیاسته شهرستان رامسر از دنیا رفت با تقاضای مردم منطقه در همان جا به خاک سپرده شد.
هنرمندان معروف از جمله: ایرج نوذری و امیر نوری از تهران خود را به مراسم چهلم حبیب رساندند و به روح او ادای احترام کردند.
در تمام مدت مراسم آهنگهای حبیب در فضا طنین انداخته بود.

داریوش مهرجویی به اهانت یک پزشک پاسخ داد

1520-79

به دنبال پخش تصویر یکی از پزشکان بیمارستان جم تهران در اینترنت و سوشیال مدیاها با پلاکاردی که روی آن نوشته: آقای مهرجویی، لطفا مواد صنعتی را با سنتی مخلوط نکنید! داریوش مهرجویی کارگردان نامدار طی یادداشتی به او جواب داد.
دکتر بندار در پیام خود مهرجویی را از جمله کسانی معرفی می کند که با بودجه های میلیاردی فرهنگ وسینمای ایران را نابود کرده و قادر به پر کردن یک سینما نیز نمی باشد و ادامه داده اگر 2 هزار نفر اول کنکور کشور احمق هستند شما ودوستان تان چه هستید؟
و پاسخ مهرجویی در پاسخ به رفتار فرد پلاکارد به دست مقابل بیمارستان جم:
آقای دکتر سعی کنید بی لیاقتی، بی کفایتی و بی مسئولیتی خود و برخی همکاران تان را زیر نقاب الفاظی نظیر صنعتی و سنتی که فقط خودتان معنای آنرا می دانید و احتمالا سخت گرفتارش هستید پنهان ننمائید. حیف از روپوش سفید و پاکی که بر تن شماست. بهتر بود به جای این دلقک بازیها خود شما به عنوان یک پزشک هرچه زودتر آشکار می کردید که چه کسی و چه کسانی باعث مرگ دلخراش کیارستمی عزیز ما شدند! انگار باید برای شما باز هم تاکید کنم که خطاب من به کل جامعه پزشکی نبوده و نیست، فقط خطاب به پزشکانی است که در طول درمان کیارستمی سهل انگاری کردند و تمام شواهد و مدارک آن نزد این خانواده موجود است. بد نیست فیلم «آسمان محبوب» من را ببینید که چگونه از یک پزشک متعهد و با وجدان که جان خود را فدای بیمارش می کند تقدیرکرده ام.

دختر ژاپنی عاشق صدای حبیب به ایران آمد

1520-80

یک دختر ژاپنی بنام «تاکاکو سورا یوزوکی» که سالها عاشق صدای حبیب بود با اطلاع از درگذشت این خواننده قدیمی و مردمی، به ایران سفر کرده و برمزار حبیب حاضر شد.
«یوزوکی» در طی سالهای گذشته از طریق سوشیال میدیا با حبیب و آثارش ارتباط داشت، همه آلبومهای او را خواند و تصاویری از او نیز جمع آوری کرده بود.
خبر درگذشت حبیب چنان او را متاثر کرد که یکسره از ژاپن به تهران و سپس به رامسر رفت و برسر مزار حبیب اشک ریخت و تصویرش را روی اینستاگرام خود گذاشت.

عبدالوهاب شهیدی به علت تنگی نفس بستری شد

1520-81

عبدالوهاب شهیدی خواننده سنتی ایران و آهنگساز برجسته، به دلیل تنگی نفس در بیمارستان بستری شد. پزشکان تشخیص کم خونی دادند و بلافاصله به او خون تزریق شده و با نصب دستگاه های تنفسی به مرور حالش رو به بهبودی رفت.
شهیدی با آهنگهای پرطرفدار و با نوازندگی خود چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب در صحنه ها درخشیده و آلبوم هایش پربار و پر فروش بوده است.
شهیدی بعد از سالها زندگی در امریکا، عاقبت به ایران رفت وماندگار شد.

فرهنگ شریف نه سخن می گوید و نه می نوازد

1520-82

فرهنگ شریف بعد از دو هفته، سرانجام از بخش «سی سی یو» مرخص شد و حالا شرایط جسمی بهتری دارد. فرهنگ شریف که با بزرگان موسیقی همکاری دیرینه داشته و برای شجریان، گلپا، ایرج، تاج اصفهانی، بنان، محمودی خوانساری آثاری ماندنی ساخته، اینروزها در شرایط جسمی سختی بسر می برد و اینک دو سه سالی است که از هرگونه فعالیت هنری باز مانده است.
یک روز می گفت تنها دلخوشی ما مردم هستند، راست می گفت، چون بعد از این همه سال غربت نشینی خواسته وناخواسته، بعد از این مدت مدید فعالیت موثر در عرصه موسیقی حالا حتی به اندازه یک یاد کردن از سالهای گذشته، دلخوشی دیگری نمی ماند. شریف حالا بیمار است، مثل تمام یکسال گذشته که شایعه دروغ فروش سازش روی فیس بوک ها آمد خودش توان حرف زدن ندارد، ضعیف تر و بیمارتر از آن است که بتواند توضیح بدهد ولی همسرش با همه سختکوشی و علاقه شب و روز از یکی از مهمترین مفاخر فرهنگ ایران زمین پرستاری می کند.
همسرش می گوید خیلی از مشکلات جسمانی اش حل شده فقط یک لخته خون در قلب اش تشکیل شده بود که بطور معجزه آسایی خارج شد، بعد به دلیل شکستگی لگن و جراحی سخت، مواد غذایی جذب نمی شد و ضعف جسمانی، قدرت تکلم را از او گرفته بود، ولی اخیرا حالش مساعدتر شده است.

وزیرارشاد: آهنگسازان را باید به
حوزه علمیه فرستاد که مجتهد شوند!

1520-83

هفته قبل وزیرارشاد گفت ضمن اینکه حوزه های علمیه باید با دستگاههای موسیقی آشنا شوند، بلکه باید یک سری آهنگسازان را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد بشوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند.
وی گفت من با مراجع تقلید بسیاری مواجه شدم که موسیقی را مطلقا حرام می دانند ولی ما با مردم مواجه هستیم این مسئله باید در فضائی حل و فصل شود و حوزه های علمیه با آشنایی با موسیقی، آنرا از دیدگاه دیگری خواهند دید.

فریبا نادری: علت دل کندنم از سینما و تلویزیون
عدم حضور در مهمانی های اهالی سینماست!

1520-84

فریبا نادری ستاره معروف تلویزیونی که ایران را برای حضور در سریال های ساخت ماهواره های خارج ترک گفته می گوید: روی سینما حسابی باز نکرده و اهل روابط خصوصی و حضور در مهمانی های اهالی سینما نیستم چرا نمی خواهید باور کنید بازیگران هم آدم هستند و آجر نمی خورند؟
اینروزها یک سری از بازیگران روابط خاص خود را دارند و اینگونه کارشان را پیش می برند، علت اینکه برخی از ستاره ها چون رامتین کبریتی به شبکه جم پیوسته این است که سالهاست خیلی بدهکار است و همین سبب ترک ایران او شد.
بازیگر سریال «ستایش2» می گوید از روزی متاسف میشوم که بازیگران بنام ما از ایران بروند و سر از هالیوود و شبکه های ماهواره ای در بیاورند و همانجا هم بمانند.
درب سینما برای من و امثال من بسته است، نه به مهمانی هایشان میرویم و نه شماره تلفن هایشان را داریم که تماس بگیریم و بگوئیم جواب تان را دادیم.