1521-13

احمدرضا احمدی در شرایط حساسی بستری شد

1521-14

احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده قدیمی، که هفته قبل برای چکاپ به بیمارستان رفته بود، به دستور پزشک متخصص بلافاصله بستری شد.
پزشکان نظر دادند قلب او 22 درصد کار می کند، ریه اش آب آورده و حال خوبی ندارد.
احمد سال قبل برای تعویض باتری قلب اش تحت عمل جراحی قرار گرفت واینک در شرایط حساس تری قرار دارد. احمد رضا احمدی متولد 1319 کرمان است که 25 سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می کرد و در سال 1373 بازنشسته شد.
احمد از 20 سالگی می سرود ونخستین مجموعه سروده هایش با عنوان «طرح» در سال 1340 منتشر شد.

نوین افروز نشان شوالیه از رئیس جمهور ایتالیا گرفت

1521-15

نوین افروز آهنگساز و نوازنده چیره دست پیانو، متولد تهران و تحصیلکرده در اروپا، هفته قبل نشان شوالیه را از رئیس جمهور ایتالیا دریافت کرد.
نوین افروز عضو دائمی فستیوال لوگاندی سویس، در بهار گذشته به عنوان سولیست پیانو ارکستر سمفونیک تهران را به رهبری علی رهبری همراهی کرد. او تا امروز نشان ها و جوایز متعدد بین المللی از جمله جایزه صلح آلبرت اینشتین، نشان افتخار بین المللی رم، جایزه سنت والتین طلایی و جایزه برترین فعالیت های فرهنگی زنان را از سوی سازمان ملل دریافت نموده است.
نوین گفت من سالهاست گروهی با عنوان جاده ابریشم متشکل از سازهای ایرانی و غربی با حضور نوازندگانی چون سحر ابراهیم نوازنده قانون، هومن مهدویان نوازنده تار، کاوه معتمدیان نوازنده کمانچه تشکیل داده ام و در بسیاری کشورها روی صحنه رفتیم و قرار است در فستیوال موسیقی ایتالیا و سویس نیز شرکت کنیم.

اعتراض به نبش قبر کیارستمی

1521-16

به دنبال تصمیم شورای پزشکی در مورد نبش قبر عباس کیارستمی، این هفته فرزندان، فامیل و بسیاری از هنرمندان به این اقدام اعتراض کردند.
درهمین ضمن، گروهی بدنبال افرادی هستند که مجوز پرواز به عباس کیارستمی دادند، آخرین درمان ها و آزمایشات و عکسبرداریها را انجام دادند و اینکه به راستی وقتی کیارستمی ایران را ترک می گفت در چه شرایط جسمی بود و مقامات پزشکی ایران از سفیر فرانسه خواستند همه مدارک پزشکی و بیمارستانی کیارستمی در بیمارستان پاریس را هم به ایران ارسال دارند.

شیرین سریال شهرزاد قرارداد بست اما…

1521-17

پریناز ایزدیار بازیگر نقش شیرین در سریال پرطرفدار شهرزاد، برای فصل دوم سریال قرارداد بست، ولی اینکه در این فصل جدید چه نقشی خواهد داشت هنوز مشخص نیست.
در پایان فصل اول سریال، بزرگ آقا (علی نصیریان) کشته شده و شیرین با برخورد سرش به لبه تخت ظاهرا بیهوش شد وحتی می گفتند می خواستند او را از سریال خارج کنند ولی توجه دوستداران سریال به شخصیت شیرین و بازی بسیار نرم و هنرمندانه او کمک کرد تا نقش ادامه یابد ولی تا چه زمانی؟ بستگی به رویدادهای سریال دارد.
در این بخش ترانه علیدوستی و شهاب حسینی نقش های اصلی را دارند و می گویند بزرگ آقا، در قالب روح و توهم و خیال در صحنه هایی ظاهر میشود ودرحالیکه فیلمبرداری فصل دوم مربوط به آخرین سالهای 1330 شروع شده و سازندگان سریال، به فصل سوم سریال که بعد از انقلاب رخ میدهد فکر می کنند.

پرویز پرستویی به مسعود کیمیایی:
کاش بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی،
اسفندیار منفردزاده و نعمت حقیقی هم کنارمان بودند

1521-18

1521-19

1521-20

پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینمای ایران، که اینروزها جلوی دوربین به کارگردانی مسعود کیمیایی در فیلم« قاتل اهلی» است به بهانه سالروز تولد مسعود کیمیایی می گوید:
امروز تولد 75 سالگی استاد مسعود کیمیایی خالق آثاری چون قیصر، داش آکل، گوزن ها و خاک است، به اعتقاد من کسی که نگاه به بازیگری را در سینما تغییر داد و فیلمسازی که با آثارش موج نویی در سینما ایجاد کرد و سبک خاصی را بنام خود ثبت کرد امسال با تمام وجودم خوشحالم که تجربه جدیدی با ایشان دارم و تمام لحظات که از دور و نزدیک نگاهش می کنم، مرا یاد تیم شان زنده یاد نعمت حقیقی، اسفندیار منفردزاده و بازیگر محبوبم بهروز وثوقی می اندازد به قول اصغر فرهادی عزیز که می گفت:
من سینما را از گدار یاد نگرفتم، از مسعود کیمیایی ها یاد گرفتم! بله چه درست گفتند ایشان. جا دارد که بگویم کارهای کیمیایی نگاه مرا هم به بازیگری عوض کرد.
خلاصه آقای کیمیایی عزیز، درود بر شما، تولدتان مبارک و از خداوند خالق بهترین ها را برایتان آرزو دارم. کاش امروز بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی، اسفندیارمنفردزاده و نعمت حقیقی هم کنارتان بودند و من دل سیر تماشاتون می کردم.

جدیدترین آلبوم احمد پژمان در ایران پرفروش است

1521-21

اخیرا آلبوم جدیدی از احمد پژمان آهنگساز برجسته ایرانی، در داخل انتشار یافته که با فروش بالایی روبروست درباره آلبوم تازه پژمان بنام «دیورتیمنتو» می نویسند:
موسیقی احمد پژمان در ذات خود ساده است، ساده نه به معنای ناپرورده، بلکه به معنای یکپارچه بودن، آمیزش ریتم و ملودی در آثار پژمان در یک بستر رمانتیسم صورت می پذیرد، به شکلی که تفکیک آنها از هم ناممکن است.
آلبوم دیور تیمنتو جدیدترین اثر کلاسیک این استاد موسیقی است که خصوصیات سبکی آن مانند سایر آثار اوست، دیورتیمنتو یک کلمه ایتالیایی به معنای تفریح و سرگرمی است، از قرن بیستم این اصطلاح توسط آهنگسازان کلاسیک برای کارهایی نه چندان جدی بکار می رود. نام این آلبوم خود نوعی شوخی است زیرا موسیقی در این آلبوم نه ساده، بلکه درحد خود پیچیدگی دارد و مخاطب خاص خود را دارد .
احمد پژمان اینروزها در لس آنجلس به دیدار دوستان و حضور در کنسرت های بین المللی آمده است.

محسن چاوشی، زنده خواند تا ثابت کند صدا دارد!

1521-22

محسن چاوشی که اخیرا با خوانندگی در شش سریال محبوب شهرزاد، دوباره همه جا گل کرده است، مدتها در کلاف شایعات مختلف گیر کرده از جمله اینکه چاوشی صدا ندارد و با بهره از افکت های کامپیوتری می خواند! اگر چنین نیست چرا در کنسرت زنده شرکت نمی کند؟
چاوشی برای اثبات حقانیت صدای خود، بخش هایی از آهنگ «متاسفم» از آلبوم سنتوری را زنده در یک ویدیو اجرا می کند و در توضیح آن نوشته: من از برای مصلحت در حبس دنیا مانده ام.
چاوشی که در سال 1383 با آهنگهای فیلم سنتوری به شهرت رسید، هفت آلبوم موفق دیگر هم به بازار داده ولی نکته مهم اینکه تا امروز در کنسرت زنده ای شرکت نکرده است.
چاوشی اخیرا آلبوم موفق «امیر بی گزند» را روانه بازار کرده است.
متن بخشی از آهنگی که چاوشی خوانده است بدین شرح است.
کوله بار آرزوهات روی دوشت…. تا کجاها رفتی با پای پیاده… رفتی به هر چی خواستی نرسیدی… متاسفم برات ای دل ساده، دل به هر کی دادی از سادگی دادی… زندگیتو پای دلدادگی دادی… هر جا که دیدی چراغی پر فروغه… تا بهش رسیدی فهمیدی دروغه …

فستیوال موسیقی بارانا
با حضور شهرداد روحانی و لوریس چکناواریان

1521-23

از 20 تا 29 مردادماه (11اگوست تا 30 اگوست) شب های موسیقی بارانا در حمایت از کودکان محک و موسیقیدانان در حوزه سلامت و رفاه، در تهران برگزار میشود.
لوریس چکناواریان ، شهرداد روحانی، کامکارها، کیخسرو پورناظری و گروه شمس، سهراب پورناظری به همراه آنتونیوری و گروه های داماهی، پالت، کامنت در این فستیوال روی صحنه میروند.
این نخستین فستیوال باراناست که با هفت اجرا از هنرمندان نامدار ایرانی و بین المللی به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک و حمایت از موسیقیدانان برپا میشود.

به مجرد شروع طلاق، وارد سینما شد

1521-24

همسر حمید گودرزی بازیگر معروف سینما، به مجرد شروع طلاق، اعلام کرد وارد بازیگری در سینما شده است .ماندانا دانشور همسر گودرزی قبلا در نامه سرگشاده ای نوشته بود:
بعنوان دفاع از شرافت زن ایرانی باید اعلام کنم، زندگی من و حمید گودرزی مدت ها پیش به پایان رسیده بود ولی از آنجایی که من زن اصیل ایرانی هستم، با سیلی صورتم را سرخ نگه می داشتم و برای حفظ زندگی خود می جنگیدم، اما متاسفانه با سوءاستفاده هایی که از من شد تصمیم به ترک ایران گرفتم که دوری از وطن برایم سخت ترین چیز ممکن است درحال حاضر به دلیل عدم تعادل همسرم صلاح را در این دیدم تا مدتی در راه دور باشم، که خبر طلاق خود را در رسانه ها خواندم درحالیکه دادخواست طلاق ما در مراحل اولیه نرسیده و همین یکی از بی احترامی های بزرگ او بوده است من از همه چیز خود گذشتم و تنها با یک چمدان از زندگی که خود آنرا ساخته بودم بیرون آمدم.

خواننده جوان با کت کورس سرهنگ زاده روی صحنه آمد

1521-25

1521-26

محمد معتمدی خواننده جوان و موفق موسیقی ایرانی، که در داخل ایران طرفداران بیشماری دارد، هفته قبل در روی صحنه حاضران را سورپرایز کرد.
معتمدی که در تالار رودکی (وحدت) روی صحنه آمد از حضور تعداد زیادی از علاقمندان خود در سالن سپاسگزاری کرد از هنرمندان پیشکسوت که در سالن حضور داشتند قدردانی کرد و سپس گفت من امشب کتی را به تن دارم که با خود قصه ای دارد، این کت متعلق به کورس سرهنگ زاده از پیشگامان موسیقی سنتی ماست، که در این سالن حضور دارد و ایشان این کت را بارها با آن روی صحنه رفته بود به من هدیه داد و من با توجه به سایزش، تغییراتی در آن بوجود آوردم و اینک با افتخار آنرا پوشیده ام و درحالی که این خواننده برجسته در سالن حضور دارند، به اجرای برنامه می پردازم.

آیا ترانه علیدوستی از همسرش جدا میشود؟

1521-27

درمجلات داخل ایران، خبرهایی درباره جدایی ترانه علیدوستی ستاره سریال محبوب شهرزاد آمده است که هنوز از سوی این ستاره تائید و یا تکذیب نشده است.
قبل از ازدواج ترانه با همسر فعلی اش، صحبت از ازدواج او با مانی حقیقی بود، ولی بعد این خبررد شد اخیرا بصورت خبر و شایعه آمده که چون ترانه بروی دست خود خالکوبی کرده و در ضمن حرفهای فمنیستی زده، میان او و شوهرش اختلاف افتاده است.
ترانه چندی پیش در اینستاگرام خود خبرهایی راکه درباره برادرش و شغل شوهرش گفته بودند رد کرده و آنها را از روی سوء نیت دانست.