1522-11

مانتوی کوئین با شعارهای مثبت ومنفی و جنجالی

1522-12

اخیرا در ایران نوعی مانتو مد روز شده که حتی ستارگان معروف سینما و تلویزیونی هم به تن می کنند. تا آنجا که شعارها مودبانه وانسانی باشد، دردسری ندارد ولی وقتی بعضی شعارها با جملات وسوسه انگیز و بقولی سکسی همراه میشود، انعکاس منفی ببار می آورد از جمله شقایق فراهانی ستاره روز سینمای داخل وخواهر گلشیفته می گوید فراگیر شدن این مانتوها با شعارهای نه چندان مناسب وگاه مستهجن و با مفاهیم زشت سبب شرمندگی است و به نوعی مردها را بخود می خواند و باید جلوی آن گرفته شود.
از سویی خیلی از دخترها وحتی ستارگان جوان با پوشیدن این مانتوها با شعارهای انگلیسی، گاه شالی هم بروی آن می اندازند که مامورین متوجه شعارها نشوند.
شقایق فراهانی نمونه ای از این شعارها را جلوی دوربین نشان می دهد.

پیمان معادی درسریال The Night Of

1522-13

1522-14

پیمان معادی در مینی سریال The Night Of که HBO تهیه کرده، نقش حساسی را ایفا می کند سریالی که اینروزها از این شبکه در سراسرجهان پخش میشود.
خالق این سریال ها استیون زیلیان کارگردان با سابقه فیلم امریکن گانگستر است مایکل کنت ویلیامز، جان تورتورو، پیمان معادی، پورنا جاناگاتان و ریز احمد در آن بازی دارند، قصه فیلم درباره یک جنایت در نیویورک است که به نوعی به مسائل سیاسی مربوط میشود.

اقدام شهاب حسینی به نفع بازیگران فراموش شده

1522-15

شهاب حسینی بازیگر برنده فستیوال کن و بازیگر سریال شهرزاد، از اواخر سال گذشته به اتفاق همسرش یک نمایشگاه خیریه برپا داشته تا به یاری هنرمندان فراموش شده برود.
در این نمایشگاه اجناس خاص با طراحی های خاص و همچنین تابلوهایی با مضمون حفظ محیط زیست جهت نمایش و فروش به معرض دید علاقمندان گذاشته شده بود در این خصوص شهاب حسینی می گوید:
در زندگی انسان وابسته به افراد و گروه های مختلف است و اگر به این باور برسیم که درصورت ناراحتی دیگران نمی توانیم حال خوشی داشته باشیم پیشقدم می شویم و هنرمندان فراموش شده، در این میان به یاری ما نیاز دارند.

یک ستاره دیگر به دلیل حوادث پشت پرده سینما، از ایران رفت

1522-16

سامیه لک بازیگر معروف سینما که او را دوستدارانش در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به یاد دارند، ناگهان چمدان هایش را بست و راهی اروپا شد.
مادر سامیه گفت دخترم بدلیل فضای باندبازی و دسته بندی و روابط دور از انتظار در سینما، ترجیح داد دیگر دور بازیگری را خط بکشد. سایه قصد دارد به امریکا سفر کند تا زندگی تازه خود را در آنجا به شیوه ای دیگر ادامه بدهد.
سامیه با انتقاد از فضای حاکم بر دنیای بازیگری افزود در این فضای خاص امروز سینما و تلویزیون، انگار کسی با استعداد بازیگری کاری ندارد و هر کسی توانایی برقراری رابطه و لابی را دارد موفق میشود وجلو میرود. متاسفانه هیچکس هم پاسخگوی این جریانات نیست.
مادر سامیه گفت دخترم اهل ارتباط و لابی نبود و عضوهیچ باندی هم نشده بود درحالیکه در کارنامه خود چند کار خوب چون: «مرگ تدریجی یک رویا»، «آواز در باران، قلب یخی و خانه ی بی پرنده» را داشت.

دستمزد بازیگران سینما و تلویزیون در ایران
تا نیم میلیارد تومان هم رسیده

1522-17

اینروزها چند تا از بازیگران پرکار پولساز سینما و تلویزیون در ایران، دستمزدهای کلانی می گیرند که در مقایسه با دستمزدهای قبل از انقلاب دور از باور است.
رضا عطاران: بازیگری که اینروزها با فیلم «من سالوادور نیستم» رکورد فروش و دستمزد را شکسته. طبق گفته تهیه کننده فیلم 200 میلیون تومان دستمزد می گیرد ودر خیلی از موارد درصدی هم از سود فیلم عایدش می شود.
شهاب حسینی: بعد از موفقیت در فستیوال کن، دستمزدش را تا 500 میلیون تومان بالا برد درحالیکه زمان بازی در سریال شهرزاد ماهی 120 میلیون تومان می گرفت، که گاه تا پایان فصل اول یک میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت نمود. البته حسینی گفته برای فیلم های با سوژه های خوب کارگردانان صاحب نام، به دنبال دستمزد بالانیست.
هدیه تهرانی: اینروزها کم کار شده ولی هنوز دستمزدش بالاست واخیرا برای بازی در فیلم ها 200 تا 300 میلیون تومان طلب کرده است، آخرین فیلم او «عادت نمی کنیم» بود.
بهرام رادان و محمدرضا گلزار: که هر دو بازیگر پولساز و چهره های پرکار تبلیغاتی به حساب می آیند، گلزار 6 سال پیش برای فیلم دمکراسی در روز روشن، 55 هزار پاوند دستمزد گرفت حالا رقمی بین 200 تا 300 میلیون می گیرد. رادان هم چنین دستمزدی را طلب می کند.
الناز شاکردوست: که با 15 میلیون شروع کرد اینک تا 200 میلیون می گیرد.
مهناز افشار: دستمزد خود را تا 200 میلیون رسانده.
ترانه علیدوستی که در سریال شهرزاد ماهانه 90 میلیون تومان می گرفت وحدود 900 میلیون نصیب اش شد، برای فصل جدید سریال ماهانه 150 میلیون طلب کرده است.

کمتر کسی می داند کدام فیلم هایی ایرانی با اشتراک کشورهای اروپایی خصوصا فرانسه تهیه شده است

1522-18

خیلی ها هنوز نمی دانند تا امروز کمپانی های اروپائی بخصوص فرانسوی برای فیلم های ایرانی سرمایه گذاری کردند، که بیشترشان جوایز بزرگ سینمایی را هم برده اند.
شاید فقط عده ای می دانند فیلم های عباس کیارستمی چون «طعم گیلاس» برنده نخل طلای کن، با اشتراک کمپانی فرانسوی CIBY2000، «باد ما را خواهد برد»، «کپی برابر اصل» و «پنج» با یاری فرانسوی ها ساخته شدند.
در این لیست فیلم هایی چون: فصل پنجم (1375) به کارگردانی رفیع پیتز با سرمایه مشترک فارابی و کمپانی فرانسوی پواسون ولان
«گبه» 1375 به کارگردانی محسن مخملباف سرمایه مشترک ایران و فرانسه (MK2)
«ایستگاه متروک» به کارگردانی علیرضا رئیسیان با همکاری بنیاد فرانسوی
Cinema Found Sud
«ابجد»(1381) به کارگردانی ابوالفضل جلیلی با سرمایه مشترک دو کمپانی فرانسوی
Novem Production و Arte France
«خواب خاک» (82) به کارگردانی سپیده فارسی با همکاری و سرمایه
Cinema Found Sud
«کافه ترانزیت» (83) به کارگردانی کامبوزیا پرتوی با سرمایه مشترک
Granite Rock Films- Silkroad Production
«نیلوفر» (85) به کارگردانی سابین ال گمایل و سرمایه مشترک فرانسوی B. Production
«لاک پشت ها پرواز می کنند» (83) به کارگردانی بهمن قبادی و همکاری Bac Film
«زمستان است» (84) به کارگردانی رفیع پیتز با سرمایه مشترک کمپانی فرانسوی
Cellaloid Dreams
«نیوه مانگ» (85) به کارگردانی بهمن قبادی با سرمایه مشترک ایران، عراق ، اتریش و فرانسه
«ازدواج موقت» (88): به کارگردانی رضا سرکانیان با سرمایه مشترک ایران و آلمان، فرانسه Cinema Found
«یک خانواده محترم» (90) به کارگردانی محمد آفرین، با سرمایه مشترک ایران و فرانسه
«بابا عزیز» (82) به کارگردانی محمدناصر حمید با سرمایه مشترک ایران وفرانسه
«برف» (87) به کارگردانی آیدا مجیک محصول مشترک ایران و فرانسه
«پریدن از ارتفاع کم» (92) به کارگردانی حامد رجبی محصول مشترک آلمان، ایران و فرانسه
«دو فرشته» (91) کارگردانی محمد احمدی با سرمایه مشترک ایران و فرانسه
«گذشته» (91) به کارگردانی اصغر فرهادی محصول مشترک فرانسه و چند کشور متحد اروپائی
«جنجال در عروسی» (94) به کارگردانی سیدرضا خطیبی ایران و فرانسه

لغو موقت تمام کنسرت‎ها در استان خراسان رضوی

1522-20

پس از انتشار خبر لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از لغو موقت تمامی کنسرت‎ها در این استان خبر داد.
غلامعلی صادقی در رابطه با لغو کنسرت این خواننده موسیقی اصیل در سبزوار گفت: “مشکلاتی که در محتوا و اجرای کنسرت‌ها و همچنین نحوه حضور شرکت‌کنندگان وجود داشت که سوابق آن نیز موجود است، باعث شد که از ناحیه اقشار مختلف مردم، حوزه علمیه و علما گلایه‌های مختلفی در مورد اجرای کنسرت‌ها در پایتخت معنوی کشور به دادستانی اعلام شود.”
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در ادامه گفت: “بررسی‌های دادستانی نیز نشان داد که این گلایه‌ها قابل تایید است و تاکنون اتفاقات اخلاقی ناگواری در حین اجرا یا بعد از اجرای کنسرت‌ها متاسفانه رخ داده است.”
به گفته او تا زمانی‎ که در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی موضوع مطرح و چارچوبی برای برگزاری کنسرت مشخص شود، “برای پیشگیری از آسیب‌های موجود” فعلا کنسرت‌ها اجرا نخواهد شد.
کنسرت موسیقی سالار عقیلی که قرار بود جمعه ۱۵ مرداد در سالن هلال احمر سبزوار اجرا شود در حالی لغو شد که مسعود پسندیده، عضو شورای اسلامی شهر سبزوار تایید کرد که این کنسرت دارای مجوز قانونی بوده است.
آقای پسندیده در گفتگو با ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، با انتقاد از لغو این کنسرت افزود: ” از فرماندار ویژه سبزوار و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان می خواهیم دلیل لغو این کنسرت را پیگیری نموده و علت آن را برای مردم و جوانان این شهرستان اعلام کنند.”
در گذشته نیز جلوی برگزاری بعضی از کنسرت‌های سالار عقیلی در شهرستان‌ها گرفته شده بود. همچنین در بهمن ماه سال گذشته از حضور این خواننده موسیقی سنتی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر به دلیل حضور او در تلویزیون من‌وتو جلوگیری شد.
سالار عقیلی که پیش از آن برای اجرای کنسرت به لندن سفر کرده بود، در استودیوی تلویزیون من‌وتو حاضر شد و در یکی از برنامه‌های این شبکه ماهواره‌ای به گفت‌وگو نشست.
حضور او در این برنامه با واکنش منفی رسانه‌های محافظه‌کار در ایران روبه‌رو شد.