1523-72

یاسین رامین، فرزند معاون وزیر ارشاد سابق
و همسر مهناز افشار بازداشت شد

1523-73

یاسین رامین، فرزند محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد بازداشت و به زندان منتقل شده است.
آقای رامین از متهمان شرکت رشد، وابسته به سازمان هلال احمر که در آلمان ثبت شده، به دلیل “عدم توانایی در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی” بازداشت شده است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته است که این پرونده با اعلام شکایت سازمان هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.
یاسین رامین، همسر مهناز افشار، بازیگر سینمای ایران است. اخیرا آقای رامین در پی شکایت هلال احمر، ممنوع الخروج شد.
امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد قوانین آلمان و انتقال شرکت رشد به آقای رامین به خبرگزاری فارس گفته بود: “طبق قوانین آلمان، هر شرکتی که در این کشور فعالیت می‌کند باید تحت نظارت و مسئولیت یکی از اتباع آلمان باشد و به همین علت زمانی که شرکت رشد در آلمان راه‌اندازی شد، وی (آقای رامین) که دارای تابعیت آلمان بود مسئولیت شرکت را عهده‌دار شد.”
رییس جمعیت هلال احمر همچنین تاکید کرد که این شرکت از نظر قوانین آلمان متعلق به “ما نیست و من نیز طی نامه‌ای به سازمان تدارکات پزشکی اعلام کردم که به شکل رسمی این شرکت هیچ ارتباطی” با جمعیت هلال احمر ندارد.
به گفته آقای ضیایی، شرکت هلال احمر ۲ میلیون یورو به شرکت رشد داده تا تجهیزات پزشکی خریداری کند، این تجهیزات خریداری شده و به داخل کشور آمده اما پولی به فروشنده نرسیده است. “ما هنوز نمی توانیم بگوییم که طلبکار هستیم، چون هنوز در دادگاه این موضوع را اثبات نکرده‌ایم، فعلا عنوان اختلاف حساب به آن داده‌ایم.”
در این میان مهناز افشار این خبرها را نادرست خوانده بود و در ضمن هنوز اتهام رسمی به یاسین وارد نیامده و همانطور که در بالا خواندید عنوان اختلاف حساب دارد.

درگذشت پرویز شاهین خو بازیگر 101 ساله

1523-75

هفته قبل پرویز شاهین خو بازیگر قدیمی سینما در سن 101 سالگی در تهران درگذشت.
شاهین خو برای بازی در سریال های: سربداران، روز و روزگاری، میرزا کوچک خان، مشهور است و آخرین نقش او در سریال روزگار غربت (کیارش عیاری در سال 1386) و آخرین کار سینمایی اش فیلم صد سال به این سالها(کارگردان سامان مقدم در سال 1386) بود.

خودکشی یک نوجوان، مدیر شبکه
و کارگردان سریال را به دادگاه کشید

1523-77

پورمحمدی مدیرشبکه 3 تلویزیون و علیرضا افخمی کارگردان سریال «5 کیلومتر تا بهشت» که طرفداران زیادی داشت، بعد از 5 سال به دادسرا احضار شده اند.
بخشی از سریال قصه جوانی است که بعد از خودکشی به بهشت میرود و نوجوانی 13 ساله ای بنام مهدی کوهی، همزمان با پخش سریال در سال 1390، خود را با شال گردن حلق آویز کرد تا بتواند مثل روح زندگی کند و بدنبال شکایت خانواده و ادعای تازه دادستانی، کارگردان سریال به اتهام تشویق بچه ها به خودکشی و اینکه هیچ ممنوعیتی برای تماشای سریال توسط کودکان و نوجوانان نبوده، باید محاکمه شود.

فیلم مشترک ایران و هند در مهرماه اکران میشود

1523-78

فیلم پرسروصدای مشترک ایران وهند بنام «سلام بمبئی» اواخر ماه مهر در ایران بروی پرده سینماها میرود. این فیلم را قربان محمدپور کارگردانی کرده و در آن محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری بازی دارند و اولین پوسترهای فیلم به ایران رسیده است.
موسیقی متن فیلم و آهنگهای فیلم در هندوستان درحال ساختن است که با میکس صدا در هند، به مراحل پایانی نزدیک میشود. 4 ترانه هندی برای فیلم ضبط شده، محمد گلزار و بنیامین بهادری هم ترانه های خود را در این پروژه آماده کرده اند.
قصه این فیلم ملودرام عاشقانه، داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی است، که هر دو دانشجوی پزشکی هستند که درگیر حوادث عجیبی می شوند.
نکته جالب این که ستارگان فیلم حجاب ندارند و خیلی ها میگویند شاید نمایش آن درایران با اعتراض متعصبین روبرو شود.

چاوشی سوار بر موتور در خیابان ها

1523-79

بدلیل شایعات گوناگون درباره جدایی محسن چاوشی خواننده سنتوری از همسرش، سرانجام چاوشی به اتفاق همسر و پسرش زانکو بروی موتورسیکلت در خیابان های تهران چند عکس گرفت.
چاوشی که شیوه خاصی برای زندگی خود برگزیده و از هیاهو و جنجال های خبری می گریزد، تن به کنسرت نمی دهد، حاضر به اجرای برنامه در محافل رسمی وغیر رسمی نیست، با این عکس می خواهد بگوید که با همسرش زندگی عاشقانه وآرامی دارد.

شهاب حسینی برای دریافت گرین کارت به امریکا می آید

1523-80

در رسانه های داخلی آمده که شهاب حسینی بازیگر پرطرفدار سریال شهرزاد و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن، به اتفاق همسرش در مسیر سفر به امریکاست.
معمولا چهره های صاحب نام ورزش، هنر و قلم که در سطح جهانی نیز جوایزی دریافت کردند، با توجه به قوانین اداره مهاجرت امریکا می توانند بعنوان «سلبرتی» گرین کارت بدون دردسر دریافت کنند و شهاب حسینی و همسرش از همین مسیر قصد رسیدن به گرین کارت امریکا را دارند.

ناصر چشم آذر دو کنسرت موفق در تهران داشت

1523-81

ناصر چشم آذرآهنگساز و نوازنده و رهبر ارکستر مقیم ایران، در تاریخ 18 و 19 مرداد با ارکستر بزرگ بروی صحنه رفت و با خوانندگی «مانی رهنما» بسیاری از آثار خاطره انگیز خود را اجرا کرد.
در این دو شب پرشور و پر جمعیت، ترانه «هجرت» (با شعر شهیار قنبری و صدای گوگوش) و ترانه «خدای آسمونها» (جهانبخش پازوکی و طوفان) با صدای مانی راهنما و پیانوی ناصر چشم آذر، چنان حاضران در سالن را به سالهای خاطره برد که همه جمعیت ترانه ها را می خواندند و بارها به پا خاسته و ضمن ادای احترام به ناصر چشم آذر ومانی، این کنسرت ها را بیادماندنی خواندند، چرا که درواقع این مردم بودند که می خواندند.
ناصر چشم آذر در این برنامه ها، قطعاتی از آلبوم پرفروش خود «باران عشق» را هم اجرا کرد.

برندگان جشنواره کتاب کودک و نوجوان در ایران

1523-82

در یازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در زمینه های داستان نویسی، شعر، ترجمه و تصویرگری کتاب شکوه قاسم نیا برنده جایزه بهترین کتاب شعر کودک بنام «کلاغه به خنده افتاد» شد.
داود لطف الله و عزت الله انوری با دفترهای شعر:«من و فال» «بچه ها دلم برایتان تنگ میشود» لوح تقدیر هیئت داوران را در بخش شعر نوجوانی بدست آوردند.
همزمان در نخستین جشنواره های هنر و نیایش 39 عکاس را از 39 کشور جهان به چالش کشید و سرانجام هیئت داوران جایزه 10 هزاردلاری خود را به آلفرد یعقوب زاده، عکاس سرشناس ایرانی ساکن فرانسه اهدا کرد.

برگزاری کنسرت جیپسی کینگز در تهران

1523-83

کنسرت گروه اسپانیایی «جیپسی کینگز»، در میان استقبال نسل جواندر تالار وحدت (رودکی سابق) برگزار شد.
بیست و سوم مرداد ماه، در حالی که تمامی ظرفیت صندلی‌های تالار وحدت پر شده بود، پس از کوک کردن سازهای نوازندگان با خواندن قطعه ای پر شور، کنسرت گروه اسپانیایی جیپسی کینگز آغاز شد.
خواننده این گروه هشت نفره پل ریس بود که خود همراه با چهار گیتاریست دیگر، گیتار می نواخت و نوازنده ای هم مشغول نواختن گیتار الکتریک بود و دو عضو دیگر طبل و درام می‌زدند.
قطعه دومی که در این کنسرت اجرا شد، قطعه ای طولانی و شاد بود و در اواسط آن از حضار خواسته شد که همراهی بیشتری با آهنگ داشته باشند و دست بزنند.
پس از آن قطعه معروف و پرطرفدار un amour که به معنای «عشق» است، اجرا شد و تحسین همگان را برانگیخت و برای مدتی حال و هوای تالار عوض شد.
سپس سرپرست گروه به زبان اسپانیایی یکی از نوازندگان را معرفی کرد و آن نوازنده به خواندن قطعه ای بسیار شاد مشغول شد. در اواسط اجرای این آهنگ همراه با ریتم ملودی نوازندگان به ایرانیان ابراز علاقه کردند.
قطعه بعدی ابتدا بدون موسیقی و تنها با صدای خود خواننده اجرا شد. پس از دقایقی نوازندگان با خواننده همراهی کردند و نتیجه این همکاری اجرای قطعه ای دیگر بود.
پس از اجرای این آهنگ، خواننده، از مردم به دلیل همراهیشان تشکر کرد.
پس از اجرای این آهنگ نوازندگان گیتار با هم به اجرای قطعه‌ای پرداختند تا هنرمندی‌شان را در نواختن گیتار فلامنکو به ثبوت برسانند.
با روشن شدن چراغ ها مردم ایستادند و گروه را تشویق می کردند که یکی از نوازندگان با گفتن کلمه‌ای به معنای «یکی دیگر»، باعث شد تا گروه قطعه ای دیگر را به عنوان آخرین آهنگ انتخاب کنند و پس از آن با تشویق علاقه مندان به پشت صحنه رهسپار شدند.
مسئله مهم اینکه در این کنسرت از حضور مهمانان ویژه خبری نبود و همه ی حضار از علاقه مندان این گروه بودند.

نمایشگاه عکس های ساسان توکلی فارسانی در گالری سیحون

1523-84

نمایشگاه عکسهای ساسان توکلی فارسانی از هنرمند و کارگردان فقید ایرانی و بین المللی «عباس کیارستمی» از 19 تا 24 اگوست در گالری سیحون برپاست.

Seyhoun Gallery:
9007 Melrose Ave.,
West Hollywood CA 90069

بهرام رادان در افتتاحیه فیلم بارکد در لس آنجلس

1523-85

بهرام رادان، بازیگر برجسته ایرانی که با نقشهای متنوعی که بازی کرده و تیپ و کاراکتر ویژه اش از محبوب ترین هاست، برای افتتاحیه فیلم اخیرش «بارکد» به لس آنجلس می آید.
او در اولین حضور سینمایی شورعشق شناخته شد، تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد: آواز قو. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد(شمعی در باد و سنتوری) نیز شد. رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است.
فیلم بارکد که مضمونی طنز دارد از ساخته های مصطفی کیایی است و بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی، رضا کیانیان و علی رستمی پریزاد در آن به ایفای نقش می پردازند. گفتنی است این فیلم به عنوان بهترین فیلم کمدی از نگاه تماشاگران جشنواره فجر ایران انتخاب شده است.

چرا کنسرت احسان خواجه امیری کنسل شد؟

1523-86

درحالیکه دوستداران فراوان احسان خواجه امیری انتظار برگزاری کنسرت او را در هفته قبل می کشیدند ناگهان با تصمیم احسان این کنسرت به آخر سال موکول گردید.
کورش سارویی که کنسرت های احسان را در امریکا ارائه میدهد گفت همه تدارک این کنسرت را دیده بودیم و احسان نیز شب و روز به تهیه آلبوم تازه خود مشغول بود، ولی به دلیل اینکه مشکلات فنی که سبب ناتمام ماندن آلبوم شد، احسان اعلام کرد که ترجیح میدهد کنسرت در زمان دیگری برگزار شود. ماپیشاپیش به خریداران بلیط اطلاع دادیم، که اگر دلشان میخواند می توانند تا قبل از 10 آگوست با پس دادن بلیط پول خود را دریافت دارند یا تا تاریخ بعدی، بلیط ها را نگهدارند، که خیلی ها ترجیح دادند برای آن زمان صبر کنند.