1524-12

جشنواره بین المللی ونیز از امیر نادری تقدیر کرد

1524-13

دفتر جشنواره ونیز، 18 اگوست اعلام کرد، در هفتاد و سومین دوره این جشنواره بین المللی که در سالن کاخ این جشنواره برپا شد، از امیر نادری فیلمساز سرشناس ایرانی تقدیر شد.
امیر نادری این جایزه افتخاری را پیش از نمایش فیلم تازه اش «کوه» دریافت کرد، آخرین ساخته نادری در ایتالیا پایان یافت و مدیر جشنواره آنرا برای پخش خارج از مسابقه برگزید.
فیلم «کوه» محصول مشترک امریکا، ایتالیا و فرانسه است و تلاش یک خانواده را نشان میدهد که با وجود کوه بلندی که مانع تابش خورشید به زمین کشاورزی آنها میشود در آنجا می ماند تا راه چاره یابد.

مدیر برنامه های گروه جیپسی کینگز

1524-14

گروهی که با نام جیپسی کینگز در ایران برنامه داشتند، گروه واقعی جیپسی کینگز نبودند و درواقع حضور یک عضو قدیمی سابق و جدا شده از گروه، در این برنامه حضور داشته است، درست شبیه یک گروه قلابی دیگر بنام جیپسی کینگز فامیلی بود که در اردیبهشت به ایران آمدند. این بار شرکت اکسیرنوین و پرشیا فیلم، اقدام به برگزاری کنسرت گروه جیپسی کینگز کردند و «پال ریه س» نوازنده گیتار سابق این گروه اسپانیایی را خواننده اصلی گروه معرفی کرده و بلیط ها را تا بالای 190 هزار تومان فروختند و مجوزی برای (18و21و23) از سوی وزارت ارشاد صادر شد.
روزنامه شرق با این گروه در امریکا تماس گرفت و مشخص شد، که خواننده اصلی گروه جیپسی که با نام پال ریه س معرفی شده، یکی از قدیمی ترین برادران خانواده ریه س که قبلا عضو جیپسی کینگز بوده ولی سالهاست با آنها همکاری ندارد. جالب اینکه همزمان با اجرای این گروه درایران، گروه اصلی جیپسی کینگز در نیواورلینز کنسرت داشت.
اینروزها در ایران صحبت از این است، که گروهی از مردم قصد پس گرفتن پول بلیط خود، خصوصا بلیط های 190 هزار تومانی را دارند.

محسن چاوشی در فصل دوم شهرزاد می خواند

1524-15

به جرات یکی از جاذبه های سریال موفق شهرزاد، صدای محسن چاوشی در تیتراژ پایانی این مجموعه بود که درواقع چاوشی 8 قطعه برای شهرزاد اجرا کرد.
بعد از پایان فصل اول سریال، صحبت از دو خواننده دیگر برای فصل دوم بود، تا سرانجام با شروع فیلمبرداری فصل دوم، چاوشی در اینستاگرام خود اعلام کرد که ساخت اولین قطعه فصل دوم این مجموعه را آغاز کرده است.
چاوشی بدلیل دوستی دیرینه با تهیه کننده این سریال محمد امامی، همکاری با این مجموعه را آغاز کرد البته قطعات اولیه تیتراژ این سریال را علیرضا قربانی خوانده بود که جای او را بعدا چاوشی گرفت.

سنگ مزار کیارستمی با الهام از فیلم خانه دوست کجاست طراحی و نصب شد

1524-16

بهمن فرمان آرا، طی نامه ای به کیا رستمی نوشت: می خواهند مردنت را گردن خودت بیاندازند
هفته قبل سنگ مزار عباس کیا رستمی کارگردان بین المللی، بر مزارش در قبرستان ترک مزرعه لواسان نصب شد.
بهمن فرمان آرا کارگردان صاحب نام و بهمن کیارستمی فرزند آن زنده یاد، این سنگ را که با الهام از فیلم معروف کیا رستمی«خانه دوست کجاست» طراحی شده بود، با اشک و آه نصب نموده و هر دو بر مزارش ساعتها با هم حرف زدند و یادش را زنده نگه داشتند.