1527-17

درگذشت فرهنگ شریف

1527-19

1527-20

هفته قبل در کوران از دست دادن چهره های برجسته موسیقی و سینما و تلویزیون، فرهنگ شریف آهنگساز و نوازنده نامدار تار در سن 85 سالگی در ایران درگذشت.
چند هفته قبل درباره شرایط جسمی استاد شریف در مجله جوانان نوشتیم، که دیگر نه توان نوازندگی، نه قدرت راه رفتن و نه امکان حرف زدن دارد و دچار آلزایمر شده است.
فرهنگ شریف در مردادماه برای چندمین بار تحت عمل جراحی ریه قرار گرفت، ولی از آن روز دیگر حالش بهبود نیافت.
فرهنگ شریف از نوازندگان صاحب سبک تار بود، که در سال 1310 در شهرستان آمل به دنیا آمد و نزد اساتیدی چون عبدالحسین شهنازی، مرتضی نی داود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و پهلوی، آموخت ولی اصولا شیوه نوازندگی او خاص خودش بود وبعنوان یکی از تکنوازان وبداهه نوازان سرشناس موسیقی شهرت داشت.
فرهنگ شریف درفستیوال جهانی از جمله فستیوال موسیقی برلین درخشید، مدتی در دانشگاه های امریکا به آموزش موسیقی پرداخت و برنامه های بیاد ماندنی اجرا کرد.
در طی سالها با هنرمندانی چون: غلامحسین بنان، تاج اصفهانی، محمدرضا شجریان، اکبر گلپا و ایرج همنوازی داشت.
گلپایگانی درباره فرهنگ شریف گفت: تاریخ ایران بی هیچ اغراقی نمونه ی فرهنگ شریف را در خود نخواهد دید.

ناصرملک مطیعی خاطرات خود را می نویسد

1527-21

1527-22

ناصرملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما، اینروزها به نوشتن خاطرات خود مشغول است و تا این لحظه حدود 400 صفحه نگاشته است.
ملک مطیعی در این کتاب به دوران ورزشی خود می پردازد و اینکه اولین فاتح جوان قله دماوند بود و در سال 1329 در پارک هتل مدال افتخار را دریافت داشت، بعد در زمینه کشتی وفوتبال سوابقی داشت وسپس در اولین فیلم ساموئل خاچیکیان بنام چهار راه حوادث شرکت کرد و اینکه از مشوقین فردین به بازیگری بود. او می گوید من همیشه یاد دوستان قدیمی خود هستم، هرگاه اسم بهروز وثوقی می آید من بغض می کنم چون جایش خالی است. بسیار ممنونم که اخیرا مجلات با احترام و عشق از او یاد می کنند، من در کتاب خود کلی خاطره از بهروز دارم.

کلاهبرداری از طریق رادیو

چندی پیش مردی بروی خط رادیو ایران در داخل ایران آمده و با ترفند تازه ای، گروهی را سرکیسه کرد.
این شخص کلاهبردار بنام برنامه ساز رادیو قرآن روی خط برنامه زهرا قائدی آمده و با ارتباط مستقیم با مردم اعلام نمود که آنها برنده مسابقه عتبات عالیات شده اند و می توانند برای دریافت جایزه خود به نزدیک ترین ATM مرجعه کنند و بعد دربرخورد با آنها، مبلغی را بعنوان پشتوانه جایزه دریافت می کرد و غیبش میزد.
پلیس و مقامات رادیو اینک در پی رد پای این شخص هستند.

عکس العمل داریوش مهرجویی
در مورد پخش تصاویر فیلم گاو در فیلم فروشنده

1527-23

1527-24

1527-25

به دنبال نمایش فیلم فروشنده در ایران که رکورد تازه ای در سینمای ایران برجای نهاد، در صحنه ای از فیلم شهاب حسینی در نقش یک معلم هنرستان، در جلسه تدریس خود، بخشی از فیلم گاو مهرجویی را نمایش می دهد.
داریوش مهرجویی این اقدام اصغر فرهادی را تائید کرده ولی در مورد بی اعتنایی دانشجویان زمان نمایش فیلم البته سکوت کرده و بعد گفته این مسئله زیاد مهم نیست، ولی استنباط شهاب حسینی بعنوان معلم و اینکه چگونه مش حسن تبدیل به گاو میشود توضیح جالبی میدهد درواقع فرهادی برای تداوم قصه فیلم و نتیجه گیری، بهره خوبی از این کار برده است و در ضمن چون دو فیلم قبلی خود «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» و بهره برداری از صدای شجریان، نوعی ادای دین کرده است.

سریال حضرت موسی
با بازیگران ایرانی و خارجی ساخته میشود

1527-26

1527-27

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، این هفته اعلام کرد بزودی ساخت سریال 55 قسمته «حضرت موسی» در تهران و شهرستانها آغاز میشود و ازمیان 55 قسمت، 3 فیلم سینمایی نیز تهیه میشود.
شورجه گفت چهره حضرت موسی در این فیلم نمایش داده نمیشود و برای ایفای این نقش از یک بازیگر نیمه معروف استفاده خواهد شد و در ضمن با دهها بازیگر ایرانی، عربی، لبنانی و مصری درحال گفتگو و عقد قرارداد هستند.
این فیلم با بودجه سنگینی ساخته میشود و هنوز سرمایه کامل آن تهیه نشده است.

گروهی از مردان در لباس زنانه
در کنسرت شهره سلطانی شرکت کردند

1527-28

هفته قبل شهره سلطانی موزیسین وخواننده کلاسیک با همکاری گروه «دات بار» در تالار وحدت روی صحنه رفت. این کنسرت به نفع بیماران سوخته اجراشد ونوازندگانی چون: فروغ فضلی، طراوت باباخانلو، نیاز پورمحمدعلی ، مهتاب فتح الله نوری، سحر میرهاشمی حضور داشتند.
نکته جالب اینکه خبر آمد گروهی از مردان علاقمند موسیقی با لباس و آرایش زنانه به سالن رفته و به تماشای برنامه نشستند و خیلی از خانم ها نیز متوجه آنها شدند ولی صدایشان درنیامد و حتی آنها را تشویق کردند.