1528-55

عکس العمل داریوش مهرجویی
در مورد پخش تصاویر فیلم گاو در فیلم فروشنده

1528-56

1528-57

1528-58

به دنبال نمایش فیلم فروشنده در ایران که رکورد تازه ای در سینمای ایران برجای نهاد، در صحنه ای از فیلم شهاب حسینی در نقش یک معلم هنرستان، در جلسه تدریس خود، بخشی از فیلم گاو مهرجویی را نمایش می دهد.
داریوش مهرجویی این اقدام اصغر فرهادی را تائید کرده ولی در مورد بی اعتنایی دانشجویان زمان نمایش فیلم البته سکوت کرده و بعد گفته این مسئله زیاد مهم نیست، ولی استنباط شهاب حسینی بعنوان معلم و اینکه چگونه مش حسن تبدیل به گاو میشود توضیح جالبی میدهد درواقع فرهادی برای تداوم قصه فیلم و نتیجه گیری، بهره خوبی از این کار برده است و در ضمن چون دو فیلم قبلی خود «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» و بهره برداری از صدای شجریان، نوعی ادای دین کرده است.

گنگ های ضد موسیقی، پوسترهای کنسرت را پاره می کنند

1528-59

اخیرا، به دنبال قدعلم کردن امام های جمعه در بعضی استان ها و شهرستانها چون مشهد و قم و فریاد وامصیبتا فساد همه جا را گرفته و اقدام به کنسل کردن کنسرت ها، دامنه این اقدامات به دیگر نقاط ایران هم سرایت کرده، ابتدا کنسرت های خوانندگان کلاسیک و اینک خوانندگان پاپ هم دامنگیرشان شده وکنسرت بنیامین در بهشهر به بهانه عدم فروش بلیط از سوی گنگ های ضد موسیقی کنسل شد درحالیکه می گفتند بیشتر بلیط ها فروش رفته است هفته قبل همین بلا سر حمید عسگری در بهشهر آمد و گروهی همه پوسترهای کنسرت را در سطح شهر پاره و یا سوزانده و همه جا اعلام کردند که  کنسرت به دلیل فروش پائین بلیط ها، کنسل شده است و حتی عده ای در خیابانها و مغازه ها به مردم می گفتند بلیط هایتان را پس بدهید، کنسرتی در کار نیست.

بعد از 40 سال یک بازیگر ترک در فیلم ایرانی بازی می کند

1528-60

حدود 40 سال از بازی بازیگران سینمای ترکیه در فیلم های ایرانی می گذرد، بازیگرانی چون جونیت آرکین که در 6 فیلم پرخرج سینمای ایران شرکت کرد، اینک بعد از 4 دهه یک بازیگر سینما وتلویزیون ترکیه بنام تولگا هان سایشمان در فیلم مشترکی بنام موج کوتاه ردیف 444 به کارگردانی علیرضا امینی شرکت می کند. تولگا بعد از عقد قرارداد، آماده میشود تا یک ماه در ایران بماند و فیلم را تمام کند.
«امینی» برای نقش های دیگر فیلم با چند ستاره زن ومرد ایرانی گفتگوکرده است وهمین روزها فیلمبرداری آغاز میشود.

استاد شجریان به ایران رفت

1528-61

چهارشنبه گذشته استاد محمدرضا شجریان چهره جاودانه موزیک کلاسیک و سنتی ایران بعد از دو سه دوره درمان بیماری سرطان در امریکا، تصمیم گرفت برای ادامه معالجه به سرزمین خود ایران برگردد.
شجریان سالهاست با بیماری سرطان می جنگد ولی از خود مقاومت نشان می دهد و همچنان نیز در صحنه ها خوانده است، ولی اخیرا شدت بیماری او را بستری ساخت و ماهها در ساکرامنتو تحت معالجه بود.
با آرزوی اینکه استاد شجریان در ایران در کنار دوستان و فامیل با آرامش روزگار بگذراند، همچنین مطلع شدیم اخیرا گروهی از عاشقان فرهنگ وهنر و دوستداران استاد شجریان اعلام کردند وبسایت «بزرگداشت زادروز استاد شجریان» به مناسبت 77 سالگی این اسطوره آواز، فراخوان ثبت آثار هنری تحت عنوان «آواز عشق» داده است.
یکم مهرماه زادروز استاد شجریان است و وبسایت مزبور از علاقمندان و هنرمندان در شاخه های مختلف خواسته آثار خود را به این سایت ارسال کرده تا در تقدیم هدیه ای به شجریان سهیم باشند. این افراد می توانند آثار هنری خود را با موضوع زادروز استاد شجریان تهیه و ارسال نمایند و آثار برگزیده بهمراه نام و لینک صاحب اثر از 31 شهریور به مدت یکسال دراین سایت گذاشته میشود. AvazeEshgh.com

هیاهوی حجاب اجباری
در کنسرت گروه «چارتار» در کانادا

1528-62

در طی هفته گذشته چه در فیس بوک ها، سایت های داخلی و خارجی، سخن از اقدام گروه موسیقی چارتار در کاناداست که زمان پایان برنامه خود در ونکوور، اعلام داشتند تنها با خانم هایی عکس می گیرند که حجاب اسلامی داشته باشند.
جالب اینکه بلافاصله گروهی درون سالن با ارائه روسری و چادر، به علاقمندان این گروه کمک کردند! این اقدام بسیاری از انجمن های دفاع از حقوق زنان را به اعتراض رسمی برانگیخت و خود گروه نیز توضیح دادند که اگر با زنان بدون حجاب عکس بگیرند در بازگشت به ایران دچار مشکل میشوند.
اعتراضات تا آنجا گسترش یافته، که احتمالا کنسرت این گروه در تورنتو و مونترال لغو شده است.

گلشیفته فراهانی در فستیوال تورنتو با دیکاپریو روبرو شد

1528-63

گلشیفته فراهانی بعد از سالها، با لیونارد دیکاپریو همبازی اش در فیلم در فستیوال تورنتو روبرو شد و بقولی خوش و بشی داشتند و از فیلم های جدید خود سخن گفتند.
گلشیفته بخاطر فیلم جدیدش ساخته جیم جارموش به تورنتو رفته بود و به کرات هم با ستارگان روز سینما چون نیکول کیدمن و دیکاپریو در ردکارپت ها دیده شده و مورد سئوال خبرنگاران بود.

یکی از این فیلم ها به اسکار میرود!

1528-64

یک هیئت مرکب از کارگردان، فیلمبردار، تهیه کننده، منتقد و دست اندرکار سازمان های سینمایی در ایران سرانجام 8 فیلم را برای حضور دراسکار معرفی کردند ولی با توجه به امتیازات و خصوصیات ویژه در میان این فیلم ها: «ابد و یک روز»، ساخته سعید روستایی، «اژدها وارد میشود» مانی حقیقی، «ایستاده در غبار»، ساخته محمد حسین مهدویان، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند، «دختر» رضا میرکریمی ، «فروشنده» اصغر فرهادی، «لانتوری» رضا درمیشیان، «ناهید» آیدا پناهنده، تا این لحظه فیلم «فروشنده» بیشترین امتیاز را به دست آورده است.