1529-50

آقای مربوطه تلویزیون قبل از انقلاب نقاش شده است

1529-51

بهزاد اشتیاقی که با عنوان آقای مربوطه طی 5 سال در تلویزیون ملی ایران، قبل از انقلاب کلی گل کرده بود اینروزها در آستانه 75 سالگی به نقاشی روی آورده است.
بهزاد اشتیاقی به اتفاق همسرش فرشته مهبان، رافی خاچاطوریان، فرخ لقا هوشمند و مهری نصیری یک گروه موفق را که مسائل روز را به طنز می کشیدند در برنامه کوتاه تلویزیونی آقای مربوطه ارائه می دادند، ولی بعد از انقلاب این برنامه قطع شد و بهزاد اشتیاقی در طی این 4 دهه به نقاشی هنر دلخواه خود پرداخته و زندگی آرامی را در کنار همسر و فرزندان خود می گذراند.

سریال حضرت موسی
با بازیگران ایرانی و خارجی ساخته میشود

1529-53

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، این هفته اعلام کرد بزودی ساخت سریال 55 قسمته «حضرت موسی» در تهران و شهرستانها آغاز میشود و ازمیان 55 قسمت، 3 فیلم سینمایی نیز تهیه میشود.
شورجه گفت چهره حضرت موسی در این فیلم نمایش داده میشود و برای ایفای این نقش از یک بازیگر نیمه معروف استفاده خواهد شد و در ضمن با دهها بازیگر ایرانی، عربی، لبنانی و مصری درحال گفتگو و عقد قرارداد هستند.
این فیلم با بودجه سنگینی ساخته میشود و هنوز سرمایه کامل آن تهیه نشده است.

اکبر عبدی در ترکیه دوره نقاهت را می گذراند

1529-54

اکبر عبدی کمدین قدیمی سینما و تلویزیون، برای گذراندن دوره نقاهت بیماری خود به سواحل ترکیه رفت!
پزشکان به دنبال جراحی و پیوند کلیه در مورد اکبر عبدی توصیه کردند او هیچ عیادت کننده ای نداشته باشد و در ضمن از هوای آلوده تهران دور باشد که به دلیل علاقه دوستان و فامیل این عیادت ها پیش آمد و اکبر عبدی دچار عفونت شده و ناچار خانواده او را به سواحل دریای سیاه در ترکیه انتقال دادند تا بعد از سلامت کامل به ایران برگردد.
اخیرا خیلی از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند برای جلوگیری از عفونت، هوای آلوده تهران و شهرهای بزرگ به شمال ایران و یا سواحل دریاهای ترکیه سفر کنند.

نمایشگاه گلیم ایرانی در صوفیه بلغارستان

1529-55

هفته پیش نمایشگاهی از گلیم های رنگارنگ ایرانی در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد.
این نمایشگاه در فضای آزاد موزه ملی مردم شناسی این سرزمین ارائه شد و بسیاری از هنرمندان و مردم صوفیه حضور داشتند.
مسئولین موزه گلیم های ایرانی را به دلیل نقش و نگارهای استثنایی، گوهر زیبنده فرهنگ زیبایی آفرین خوانده و رنگها و نقش ها را غیرقابل رقابت دانستند. در این مراسم باغذاهای ایرانی و بلغاری از مردم پذیرایی شد.

سنگ مزار استاد ایرج افشار مفقود شد!

1529-56

بهرام افشار فرزند استاد ایرج افشار چهره برجسته وپژوهشگر ایرانی، این هفته از مفقود شدن سنگ مزار آرامگاه پدرش در ایران خبر داد.
به گزارش ایسنا متن یادداشت گنجینه پژوهشی ایرج افشار، به همراه عکس های بهرام افشار در توضیح این رویداد چنین است:
با تاسف و در کمال ناباوری خبردار شدیم که به آرامگاه استاد ایرج افشار تعرض شده و سنگ مزار ایشان مفقود شده است.
قرار بود مرحوم افشار در مقبره خانوادگی شان دفن شود، ولی عده ای از دوستان و دوستداران ایشان درخواست کردند تا ایشان بیرون مقبره به خاک سپرده شود تا علاقمندان امکان حضور برمزارشان را داشته باشند. اما متاسفانه دوم مهرماه وقتی یکی از فرزندان او به مزارش میرود با ناباوری متوجه مفقود شدن سنگ قبرش می شود.
خانواده ایرج افشار با اعلام شماره های زیر از مردم یاری خواستند و حتی مبلغی جایزه تعیین کردند.
02122293467 – 021222717119

نماینده اسکار انگلیس، یک فیلم به زبان فارسی است

1529-58

فیلم «زیر سایه» که به زبان فارسی ساخته شده، به عنوان نماینده بریتانیا در قسمت فیلم های به زبان خارجی در اسکار امسال شرکت می کند.
این فیلم ساخته بابک انوری کارگردان مقیم انگلیس است، که از سوی بفتا به عنوان فیلم برگزیده بریتانیا در هشتاد ونهمین مراسم اسکار حضور دارد.
«زیر سایه» Under The Shadow دراوایل سال 2016 در جشنواره سندنس به نمایش در آمد و اینروزها در لندن و در 7 اکتبر در امریکا اکران میشود.
فیلم دلهره آور زیر سایه با شرکت نرگس رشیدی، آوین منشادی، بابی نادری و آرش مرندی ساخته شده و قصه فیلم در اوج جنگ ایران عراق در سال 1988 می گذرد و ماجرای مادر و دختری است که زیر بمباران ها از هم جدا می افتند و همزمان یک نیروی شیطانی می کوشد تا روح آنها را تسخیر کند.

درگذشت محمدرضا خلعتبری فوتبالیست قدیمی

1529-57

محمدرضا خلعتبری فوتبالیست قدیمی در 17 سپتامبر در بیمارستانی در رامسر درگذشت.
خلعتبری متولد مارچ 1948 رامسر بود که فوتبال را در تیم های: شاهین و جم آبادان آغاز کرد، سپس به بانک ملی آمد، آنگاه در نیروی زمینی و سرانجام پرسپولیس و اکباتان بازی کرد. ویکی از مشوقین او پرویز دهداری کاپیتان تیم ملی ایران بود.
خلعتبری در طی سالها حتی یکبار کارت زرد و قرمز نگرفت و بعنوان یک فوتبالیست حرفه ای، با کلاس، مسئول شناخته شده بود ونکته مهم اینکه به دلیل علاقه و تعصب به تیم پرسپولیس ، بخاطر مربی خود دهداری عضویت تیم تاج را نپذیرفت و همین سبب خط خوردگی او از تیم ملی شد.

خواننده معروفی که 10 سال چهره خود را نشان نداده بود

1529-59

سیامک عباسی خواننده پرطرفداری که در طی 10 سال گذشته هیچ جا از خود چهره ای نشان نداده بود سرانجام برای اولین بار در ایران بروی صحنه آمده و اولین کنسرت خود را با نشان دادن چهره اش به دوستداران خود اجرا کرد.
سیامک عباسی ترانه سرا، آهنگساز و خواننده ای بودکه با وجود اصرار دوستداران صدای خود، چهره ای نه در رسانه ها و نه در سوشیال میدیا نشان نداد و گفت برای هوش وگوش مخاطبین خود احترام زیادی قائل هستم و ترجیح میدهم بدور از حاشیه ساز بودن تنها با کلام موسیقی وصدای خود شنیده شوم.
سیامک که موزیک ویدیوهایش نیز به صورت انیمیشن ارائه شد، در کنسرت خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، دهها آهنگ پرطرفدار خود را اجرا کرد و حاضرین نیز با اوهمصدا شدند.

چند تیم پزشکی در ایران
آماده درمان استاد شجریان هستند

1529-62

بدنبال بازگشت استاد محمد شجریان به ایران که بظاهر برای ادامه درمان است، چند تیم متخصص پزشکی، آماده شده اند تا این نادر چهره موسیقی کلاسیک را تحت درمان و مراقبت های ویژه بگیرند بعد از ماجرای جنجالی عباس کیارستمی، که خیلی از پزشکان معالج متهم به قصور و کوتاهی شدند و حتی پرونده ای تشکیل شد، اینک پزشکان برجسته داخلی علیرغم رویدادهای اخیر، قدم پیش گذاشته اند تا توانایی ها و تجربیات خود را برای نجات اسطوره موزیک ایران بکار گیرند.
هنوز بستگان استاد شجریان درباره روند معالجه اش در ایران سخنی نگفته اند.

ترانه سرای معروف داخل ایران ممنوع التصویر شد

1529-60

روزبه بمانی ترانه سرای معروف داخل ایران، که برای خوانندگان بنام مقیم خارج نیز آثاری ساخته است بدلیل ترانه هایش، از سوی شبکه تلویزیونی سیمای ایران ممنوع التصویر شده است. همین سبب گردیده، تیزرهای فیلم ربوده شده با شرکت بمانی از تلویزیون پخش نشود.
روزبه در این فیلم هم همبازی نیکی کریمی، سروش صحت و پگاه خسروی است و هم در متن فیلم آواز خوانده و ترانه های فیلم را سروده است.
این فیلم را بیژن میرباقری کارگردانی کرده و ماجرای زوجی در آستانه مهاجرت به خارج است.

بازیگر تلویزیونی: آقا! دستمزدهای ما را بالا می کشند!

1529-61

هومن برق نورد بازیگر جوان سریال دودکش این هفته فریاد برآورد، دیگر جلوی دوربین هیچ سریال و فیلم نخواهم رفت، چون دستمزد ما را تهیه کنندگان و کارگردانان بالا می کشند و یک لیوان آب هم پشت سرش!
برق نورد گفت من تنها بازیگری نیستم که دستمزدم را حتی تا زمان پخش سریال و نمایش فیلم نگرفته، من برایتان دهها هنرپیشه زن و مرد اسم می برم که حتی به نان شب محتاجند، ولی دستمزدشان را براحتی بالا کشیده اند و صدها بهانه آورده و گوش هایشان را هم بروی اعتراض و فریاد آنها بسته اند.
آیا بهتر نیست ما در خلوت خانه بنشینیم، اینقدر خرج رفت وآمد و خورد و خوراک و لباس نکنیم و دلمان خوش باشد که حداقل بیکار هستیم؟!

دختر هنرمند پرویز فنی زاده با سرطان می جنگد

1529-63

دنیا فنی زاده، دختر هنرمند برجسته زنده یاد پرویز فنی زاده، اینروزها با بیماری سرطان عضله دست هایش می جنگد. دنیا فنی زاده در اصل عروسک گردان محبوب کلاه قرمزی است بعد از ابتلا به سرطان دست از کار کشیده و به پرتو درمانی و شیمی درمانی تن داد.
دنیا باید دوره های درمان را طی کند و بعد اگر امکان کار داشت فعالیت آغاز نماید چون یکبار بعد از درمان اولیه به کما رفت وهمه خانواده امیدهای خود را از دست داده بودند تا یک پزشک متخصص او را دوباره به زندگی برگرداند.

گلایه ابوالفضل پورعرب
اولین بازیگر مرد سینمای بعد از انقلاب

1529-52

ابوالفضل پورعرب بازیگر هنرمند سینما و تلویزیون، که اخیرا در سریال شهرزاد ظاهر شد در مصاحبه ای با فریدون جیرانی در ایران میگوید: به همین راحتی باید به اینجا برسد که یکی بگوید معتاد است، دیگری بگوید ایدز گرفته، مانده ام که ما چه گناهی کرده ایم؟ در تیزرها نگاه می کنیم یک قعطه عکس از من نیست چرا؟
پورعرب که متولد تیرماه 1340 تهران است می گوید اولین فیلمی که دیدم «سنگام» بود، اما با «سلطان قلبها» عاشق سینما شدم، پدرم اجازه نمی داد عکس فردین را روی دیوار بچسبانم، چون موافق سینما و تاتر نبود و بعدها گفت برو دنبال موسیقی و من رفتم دانشسرای هنر و در سالهای بعد تخصص سینما و تاتر را انتخاب کردم.
هنگام بازی در نمایشات مدرسه با محمود استاد محمد آشنا شدم واولین کار حرفه ای ام را در سال 59 بنام ماموریت حساس درسالن چهارسوی بازی کردم بعد در سال 60 کارمند تلویزیون شدم و تا سال 64 دستیار کارگردان بودم.
بعدها بهروز افخمی در سریال میرزا کوچک خان به من نقشی داد و بعد از چند سال برای فیلم «عروس» 30 هزار تومان به من دستمزد داد. فریدون جیرانی او را اولین ستاره سینمای بعد از انقلاب لقب داد و او پاسخ داد اگر ما واقعا اینقدر مهم بودیم لااقل در بیمارستان باید سری به ما میزدند، سرطان که شوخی نیست، سرطان اثنی عشر داشتم. برادرم یک جعبه شیرینی آورد که عیادت کننده ها بخورند، ولی هیچکس نیامد.
دلم نمی خواست برایم پول جمع کنند مثل آقای فتحی که آبرویش را بردند، مهم اینکه مردم پشت در بیمارستان بودند، اما همکاران من هیچکدام نیامدند و همزمان مرگ مرا هم در اخبار سراسری اعلام کردند و بعد با یک عذرخواهی سرو ته قضیه را بهم آوردند.