1530-65

همایون شجریان: حال پدرم نسبتاً خوب است

1530-66

به دنبال شایعاتی در مورد وخیم شدن حال استاد محمدرضا شجریان، در بازگشت به ایران، همایون شجریان پسر استاد اعلام کرد برخلاف شایعات که حال پدر را بسیار وخیم و حساس توصیف کرده بودند و سبب نگرانی دوستان و دوستداران ایشان در سراسر جهان شده بودند، خوشبختانه حال پدر نسبتا خوب و رو به بهبود است و روند درمانی ایشان زیرنظر پزشکان متخصص ادامه دارد.
همایون شجریان تائید کرد که پدرش به دلیل ضعف جسمانی قادر به حرکت نیست و نیاز به فیزیوتراپی طولانی و درمان های مختلف دارد تا دوباره سرپا بایستد و اگر خدا بخواهد دوباره روی صحنه ظاهر شود.
قبلا شایع شده بود که استاد شجریان از درمان خود نا امید شده و خواسته به ایران برگردد و کنارعزیزان درخاک خود باشد.

پزشک معالج کیارستمی برای مدتی از طبابت محروم شد

1530-67

بعد از دو ماه سرانجام سازمان نظام پزشکی ایران، در مورد پزشک معالج و تیم پزشکی عباس کیارستمی رای خود را صادر کرد.
اعضای هیئت بدوی نظام پزشکی پس از چندین جلسه و رسیدگی به پرونده و شواهد و مدارک، با حضور اعضای تیم کارشناس، وکلا و خانواده کیارستمی، تیم پزشکی و مسئولان بیمارستان جم، حکم خود را صادر نمود بنابراین حکم با توجه به کیفرخواست مطرح شده، پزشک معالج کیارستمی در 4 مورد مقصر شناخته شد.
1- اقدام دیرهنگام برای عمل جراحی 2- پاره شدن هالب بیمار 3- انجام نشدن مشاوره های به موقع 4- رها کردن بیمار بعد از عمل جراحی
با این حکم این پزشک به مدت 9 ماه از طبابت محروم شد و به دنبال ابلاغ آن به دو طرف، آنها حق اعتراض نیز دارند.
در این میان کوتاهی سایر عوامل بیمارستان در مرحله دیگری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گلشیفته فراهانی به خاطر شایعات گوناگون
سرانجام تصویری از همسر خود را رو کرد

1530-69

گلشیفته فراهانی ستاره جوان ایرانی تبار که اینروزها پله های شهرت و اعتبار را یکی یکی طی می کند و به راستی حق اش هم هست، به دنبال شایعات گوناگون در مورد همسر جدیدش، هفته قبل تصاویری از همسر خود Christos Dorje Walker در فیس بوک واینستاگرام خود ارائه داد. کریستوس استرالیایی تبار است و ایندو حدود یکسال پیش در پاریس با هم ازدواج کردند.
نزدیکان گلشیفته می گویند ایندو بسیار با هم تفاهم دارند و در اغلب نظرهای کاری، با گلشیفته همراه است و بارها درباره ایران و ایرانی و اصالت های هنری همسرش سخن گفته است.

مریم حیدرزاده:
دیگر با خوانندگان مقیم خارج کار نمی کنم

1530-68

مریم حیدرزاده که تا امروز دهها کتاب و سی دی صدا از خود به بازار داده و برای دهها خواننده معروف داخل و خارج ترانه سروده است، می گوید دیگر هرگز برای خوانندگان خارج ترانه نمی سرایم.
حیدرزاده می گوید از روزی که روحانی رئیس جمهور شد، تصمیم گرفتم این کار را بکنم چون تضادها و تناقص های میان کار من و هنرمندان مقیم خارج بود که با هم هماهنگی نداشت.
مریم حیدرزاده که یک هنرمند نابیناست، در سالهای اخیر به نقاشی روی آورده و خود می گوید من 3سال و نیمه بودم که بینایی خودم را بخاطر آب مروارید از دست دادم ولی رنگها در ذهنم ماند و حالا با آبرنگ ذهنیات را بروی تابلوهایم می آورم.

جعفر والی در بیمارستان

1530-70

اینروزها جعفر والی هنرمند سرشناس تیاتر و سینما، درخانه و بیمارستان مرتب بستری میشود. سالهاست که جعفر والی به دلیل عارضه جدی قلبی، مرتب تحت درمان است و اخیرا نیز نیاز به باطری پیدا کرد ولی هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
جعفروالی که قبل از انقلاب با حضور در نمایشات مختلف از جمله کارهای ساعدی چون آی با کلاه و آی بی کلاه، چوب به دستهای ورزیل و گاو ظاهر شده، بعد از انقلاب در 2 نمایش اتاق شماره 6 براساس اثر چخوف و ویتسک یک داستان ناتمام نوشته بوشنر روی صحنه رفت و در سینما با داریوش مهرجویی، علی حاتمی، امیر نادری، مازیار میری، مسعود کیمیایی و مازیار پرتو همکاری داشت.

ابروگوندش: تقاضای طلاق کردم
رضا ضراب: من قبلا طلاق دادم

1530-71

رضا ضراب تاجرجوان ایرانی که به اتهام معاملات مختلف میان ایران و دیگر کشورها از جمله امریکا و ترکیه در زمان تحریم های تجاری و همکاری با بابک زنجانی به زندان در ترکیه کشید و بعد هم هنگام ورود به امریکا بازداشت شد. اخیرا اعلام کرده برخلاف حرفهای همسر سابق اش ابروگوندش خواننده معروف ترکیه، او را طلاق داده است.
ابروگوندش که در سال 2010 با رضا ضراب ازدواج کرده و صاحب دختری هم شدند، گویا با روی کار آمدن اردوغان و هیاهوی زندانی شدن ضراب، به او دستور داده بودند طلاق بگیرد و خود مدعی است که اخیرا تقاضای طلاق کرده است!

امین حیایی: از بیژن مرتضوی عذرخواهی می کنم

1530-72

امین حیایی در تازه ترین گفتگوی خود با فریدون جیرانی گفت در فیلم اخراجی ها، من نقش یک دزد را در صحنه ای بازی میکردم و به صورت فی البداهه نام بیژن مرتضوی هنرمند سرشناس را آوردم که باعث دلخوری ایشان شد وهمین جا از بیژن مرتضوی و خانواده اش عذرخواهی می کنم و اینکه براستی قصدی نداشتم.
حیایی گفت در زندگی ام اخیرا حوادثی رخ داد که آزارم داد، درگذشت خواهرم ، انصراف از بازی در فیلم قرمز، و اینکه خیلی ها مرا بخاطر بازی دو سه فیلم سرزنش کردند ولی من به دلیل حق نون و نمک با آنها کار کردم. دلم میخواست با ناصر ملک مطیعی پیش کسوت سینما همبازی شوم ولی متاسفانه نشد.

لوریس چکناواریان از بیمارستان مرخص شد

1530-73

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر نامدار ارکسترهای معروف، بعد از عمل موفقیت آمیز قلب از بیمارستان مرخص شد واز دکتر ناظری و دکتر ماندار پزشکان معالج او سپاسگزاری کرد.
یاران دوست صمیمی چکناواریان می گوید: خطر بزرگی از سر این چهره برجسته گذشته و او را دوباره به دست آوردیم چون چند رگ اصلی قلبش بسته شده بود و یک تیم پزشکی ساعتها بروی او کار کردند تا سرانجام موفق شدند.
قبل از عمل بعضی پزشکان بیرون آمدن چکناواریان از زیر عمل را بسیار اندک می دانستند ولی توانایی و تخصص و تجربه پزشکان او را نجات داد و اینک او در منزل استراحت می کند.

یک هیات ویژه فیلم فروشنده را به اسکار روانه کرد

1530-74

فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی، سرانجام برای حضور در اسکار معرفی شد. درحالیکه گروهی از چهره های معروف دست اندرکار سینما: پوران درخشنده، محمد بزرگ نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیرحسین علم الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری در جلسه ای حضور داشتند بعنوان هیئت نهایی معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار رای دادند و فروشنده با شرکت شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بعنوان کاندیدای بهترین فیلم خارجی زبان راهی اسکار شد.
همین هیات قبلا فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته فرهادی را به اسکار فرستاد و برنده هم شد.

سریال «مستربین» ورژن ایرانی

1530-75

تولید سریال «ماجراهای آقای خوش بین» به نویسندگی و کارگردانی اشکان درویشی به قسمت دهم رسید.
فرید کتابچی با بازی در سریال «ماجراهای آقای خوش بین» داستان های مستربین را ایرانیزه می کند.
این سریال، اثری کمدی به نویسندگی و کارگردانی اشکان درویشی است که مراحل ضبط آن از شهریور ماه امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. درویشی با اعلام این خبر درباره تعداد قسمت های آن توضیح داد: «به دلیل این که سریال جنبه اپیزودیک دارد، محدودیتی برای تعداد قسمت های آن نیست و تا زمانی که بتوانیم قصه های جذاب و موقعیت های خنده داری را ایجاد کنیم، آن را ادامه می دهیم.»

مسعود کیمیایی در 75 سالگی:
سینمای امروز عشق را بلد نیست

1530-76

مسعود کیمیایی از نسل فیلمسازان نوگرا ولی با سابقه سینماست، که درواقع تحول بزرگی در سینمای ایران بوجود آورد، او نسل مهرجویی، شهید ثالث، بیضایی، کیمیاوی، فرمان آرا، خسرو سینایی، تقوایی.
کیمیایی که در حال ساختن فیلم «قاتل اهلی» است درباره احساس خود در فیلمسازی در سن 75 سالگی می گوید بدلیل کارکردن مداوم و بدلیل میان مردم بودن و اهمیت زبان که از نوجوانی در من بوده و گذشت این همه جابجایی در بافت و ذات این سرزمین عزیز، بی تردید قضاوت هایی در عمرم تبدیل به نگاه وعقیده شده که تاثیر آنها را در فیلم و تالیفات ادبی ام می بینیم.
و درباره سینمای امروز می گوید: سینمای امروز به کف خیابان، به مردم پیاده رو، به آمده ها برای چاق کردن حاشیه شهرها به فحشا و علت ها، به بی خانگی کاری ندارد، سینمای امروز روزنامه نمی خواند، موسیقی نمی داند، تدوین نمی شناسد، عشق را بلد نیست.

مهناز افشار آرزوی آزادی همسرش را دارد

1530-77

به دلیل دستگیری یاسین رامین فرزند معاون مطبوعاتی سابق دولت احمدی نژاد، به اتهام اختلاس، مهناز افشار ستاره معروف سینمای ایران همسر یاسین در توئیتر خود آرزو کرد که همسرش هرچه زودتر به خانه برگردد.
مهناز افشار با چاپ عکسی از همسر و دخترش نوشته در آرزوی صبح روزی هستم که دیگر شب دخترم نگوید «بابا نیس»!
مهناز افشار قبلا اتهامات شوهرش را در مورد هرگونه اختلاسی رد کرده و هنوز نیز این اتهام را قبول ندارد.